Sakk és matt – Citroën DS3 Racing teszt

Citroën DS3 Racing S. Loeb Edition teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Járt már nálunk DS3 Racing tesztautó, de a ralivilágbajnok Loeb nevével fémjelzett, matt kasztnis Citroënt nem tudtuk nem kipróbálni. Úgy is megy, ahogy kinéz? Úgy ám!


Tavaly nagyjából ilyenkor is volt nálunk egy Citroën DS3 Racing, aki csak próbálta, odavolt érte. Nem feltétlen azért, ahogy kinézett, sokkal inkább menetteljesítményei okán. Nos, aktuális tesztalanyunk elődjére is rátett egy lapáttal, hiszen divatos matt ruhát vett fel szénszálas műanyagjai mellé piros díszítéssel, ugyanakkor továbbra is baromi jól megy, alcantara üléséből pedig legszívesebben ki sem szállnánk. Ő itt egy Sébastien Loeb Edition, egy a 200 darabos limitált szériából, a legjobb fajtából.
Hirdetés
Aki nem tudná: Loeb ralipilóta. Francia, mint a Citroën, amelynek alkalmazásában idén kilencedik világbajnoki címét is megszerezte, ráadásul zsinórban. Ez egy letaglózó rekord, ne is boncolgassuk. Az ne zavarjon senkit, hogy a tesztautó matricázása és utastéri plakettje még az egy évvel ezelőtti állapotot hirdeti, lényeg, hogy 2004 óta Loeb és Daniel Elena navigátora uralkodik a WRC-ben. Az elitben Xsarával kezdték, abból C4, a C4-ből meg DS3 lett. És jövőre már csak néhány ralin fognak elindulni, mert Loeb mester az illetékesekkel együtt a túraautó-világbajnoki projektre koncentrál - a 2014-es WTCC-re váltás alapja vélhetően az eggyel nagyobb DS4 lehet.
De vissza a márka prémiumcsaládjának legkisebb hercegéhez: a DS3 Racing ugye 1,5 centivel laposabb a standard DS3-nál, nyomtávja viszont 3-mal szélesebb, s a kerékjáratok szénszálas domborítása alatt 18"-os könnyűfém kerék figyel /40-es abronccsal és piros féknyereggel. A 18 col azért elég durva, ekkora van a WRC-ken is. Aszfalton. Murván meg 15-ös. Durván látványos még a szpojlerezés, továbbá elöl a színes betét-függőleges LED-sor kombó, hátul meg a diffúzor-dupla kipufogó együttes vonzza a tekintetet. Piros a tükör, szolid a Loeb-féle felirat oldalt, markánsabb, bár kevéssé észrevehető a tetőn.
A vörös motívum bent is visszaköszön, s tán túl harsány is, de mindegy. Karbonszálas betétekből itt sincs hiány, a pedálsor, a váltógomb és a kézifékkar fémes, a kormány lapított aljú, van még piros cérnás varrás és parádés kagylóülés, a hangulat hát sportos(nak szánt). Hátra nagyon senki ne kívánkozzék, cserébe a csomagtartó használható méretű, könnyen bővíthető is - kit érdekel, menjünk már.
A motor papíron hasonló ahhoz, amit a WRC-ben is nyüstölnek: 1,6 literes, benzines, turbó, közvetlen befecskendezéssel. Ennyi a közös. A DS3 Racing sofőrje 207 lóerővel és 275 Nm-rel gazdálkodhat, a nyomatékcsúcs 2000-es percenkénti fordulattól áll a rendelkezésére, remek. Viszont amilyen jónak is felfogható, hogy jé, milyen halk, milyen rezzenéstelenül jár, annyira lelombozó is - egy ilyen méregzsáknak szuszognia, lefújnia, üvöltenie kéne, de gyárilag nem teszi. Keményen, 100-ra 6,5 mp alatt gyorsul, ha van hol, megfutja a 235-öt, ezeknél jóval fontosabb, hogy elsőkerekeshez képest szinte semlegesen fordul, pontosan kormányozható, négydugattyús Brembo fékrendszere harapós, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, feszesebb rugós és stabilizátoros futóműve pedig a hangolás magasiskolája. Mert mégiscsak utcára készült az autó, s így bizony értékeljük, hogy nem csak elméleti a rugózás és a csillapítás.
Mit értékelünk még? Hogy PSA-termékektől szokatlanul teljesen kikapcsolható az ESP. Egy önzáró differenciálmű mondjuk elkelne, s egy leheletnyivel a (hajtási befolyásoktól sem mentes) kormány is lehetne közvetlenebb. A váltó francia szinten jó, de messze nem tökéletes, és sajnos nem nagy élmény vele kapcsolgatni. És a tesztautó ülése siralmasan nyöszörgött. Hogy a THP blokk nyugodt stílusban beéri 8-9 liter benzinnel, vigasz, de sovány. Miként az is, hogy a sima Racing 8,67 milliós árára pakolt 800 ezres Loeb-felárért a DS3 trendin bemattult, az amúgy is gazdag felszereltség meg navigációs rendszerrel bővült. A majd' 9,5 millió forintos listaár csak annak fényében elviselhető, hogy a konkurencia sem adja olcsóbban a bőrét.
Értékelés
Pozitív
Erős, nyomatékos, nem iszákos turbómotor, pontos kormány és futómű, szuper ülés, komoly fék, gazdag felszereltség
Negatív
Közepes váltó, semmi hang, sérülékeny kötények és felnik, utastéri nyöszörgések, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
8 669 000 Ft (2012.11.05.)
Tesztautó ára
9 469 000 Ft (2012.11.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
152 kW (207 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
275 Nm 2000-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3948 mm
Szélesség:
1715 mm
Magasság:
1443 mm
Saját tömeg:
1165 kg
Össztömeg:
1597 kg
Tengelytáv:
2464 mm
Karosszéria-kivitel:
háromajtós
Csomagtér:
285 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
940-990 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
495 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
960 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
580 mm
Csomagtér hossza:
550 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1250 mm
Raktérnyílás szélessége:
890 mm
Raktérnyílás magassága:
660 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
275 Nm 2000-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
152 kW (207 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 11:59
    Permalink

    Hát nem tudom miért probléma a hogy nem süketülsz meg a kocsiba, kint úgy is hallják illetve látják, hogy nem hétköznapi a verda. Nem tudom mit szólnál Honda Civic Type-R 130-nál 78,3dBA!!!!! vagy Toyota Corolla TS 130-nál 75,4 dBA!!!-t kellene hallgatnod, de még többet elmond a 90-nél mért 74,2 dBA ill. 75,3 dBA!!!!!!!! Meglátásom szerint egy sportos kocsi nem attól jó, hogy hangos…

  • 2017.10.30. at 11:59
    Permalink

    Fotóztunk egyet most a Párizsi Autószalonon és azon kívül, hogy az állunkat szedegettük a földről, azért meg kell említeni, hogy még mindig vannak gondok az összeszereléssel és akkor még finoman fogalmaztunk… De legyünk jóindulatúak és monjuk azt, hogy csak a kiállított példánynál voltak iszonyatos hézagok. Egyébként szuper a cikk!

Vélemény, hozzászólás?