Sanya utcáin pofozkodott a Formula E mezőnye
Ismét fordulatos versenyt produkált a Formula E
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
De ki az a Sanya? A számunkra becézésként ható név egy kínai várost jelöl, amely Hajnan szigetének déli részén fekszik. Egy igazi turistaparadicsom, ahol a Formula E hatodik fordulóját tartották.
Felemás érzésem van a Sanya utcáin látott versennyel kapcsolatban. Az átlagosnál szűkebb pályát jelöltek ki a szervezők a városban, ami számomra mindig lelombozó. Amikor az első felvételeket meglátom egy szűk városi pályáról, nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy unalmas versenyre számítsak. A Formula E viadalán is inkább az utolsó „nettó” 20 perc volt a parádés, ami igazából „bruttó” 30 perc volt egy piros zászló miatt. De kezdjük az elején!
A rajtnál Felipe Nasr a rajtrácson ragadt, ami máris sárgazászlós jelzést vont maga után. Az első körben persze ment a pofozkodás, de a teljes körös sárga után újraindulva elkezdődött az úgynevezett vonatozás. Ami még nem feltétlenül baj! Vonatozás és vonatozás között is van különbség. Itt a mezőny eleje szorosan követte egymást, végig benne volt a levegőben, hogy bármelyik pillanatban történhet valami. Az ilyen vonatozás nem unalmas, ellenben az F1-ben látottal, ahol beállnak körülbelül 2 másodpercnyi távolságba egymástól a versenyzők, és a tapasztalt néző már tudja, hogy még az akarat sincs meg az előzésre és nem is fog történni semmi. A Formula E-ben viszont történt.
Lopez lepuszilta a falat és a legtöbben arra számítottak, hogy bejön a biztonsági autó, de Geox Dragon autóját gyorsan eldugták egy megnyitásban. Szóval nem ez a momentum indította be az eseményeket, ezt ugyanis Vergne-nek köszönhetjük. A versenyben végig vezető Rowlandot megelőzve „elkezdtek feldőlni a dominók”. Látványos, lökdösődős előzgetések következtek egészen addig, amíg Sims túl szélesre nem vett egy fordulót, ami után a falon kötött ki a BMW-je. Ekkor tényleg érkezett a biztonsági autó és végül a piros zászló, mert annyira rossz helyen állt az összetört versenyautó.
Miután kiemelték a pályáról, még 10 perce maradt a mezőnynek eldönteni, hogy ki lesz a nyertes. Ez a tíz perc is izgalmasan telt az utolsó percekben egy újabb drámával. Frijns egy meggondolatlan mozdulattal megtorpedózta Di Grassi autóját, emiatt a verseny teljes körös sárga alatt ért véget. A dobogó tetejére Vergne állhatott a második helyen pedig Rowland, míg harmadikként Da Costa futott be. Folytatás április 13-án, Rómában.
Végeredmény, Sanya E-Prix, Kína(45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Jean-Eric Vergne (francia, DS TECHEETAH) 1:02:50,185 perc
- Oliver Rowland (brit, NISSAN E.DAMS) 1,762 másodperc hátrány
- Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 3,268 mp h.
- Andre Lotterer (német, DS TECHEETAH) 4,631 mp h.
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 5,972 mp h.
- Sebastien Buemi (svájci, NISSAN E.DAMS) 9,405 mp h.
- Jerome D'Ambrosio (belga, MAHINDRA RACING) 17,340 mp h.
- Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 18,367 mp h.
- Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 20,646 h.
- Edoardo Mortara (svájci, Venturi) 22,208 h.
A vb-pontversenyek állása 6 futam után (még 7 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Da Costa | 62 | 1. | Virgin Racing | 97 |
2. | D'Ambrosio | 59 | 2. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 96 |
3. | Vergne | 54 | 3. | DS TECHEETAH | 95 |
4. | Bird | 54 | 4. | Mahindra | 93 |
5. | Mortara | 53 | 5. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 80 |
6. | Di Grassi | 52 | 6. | Venturi | 67 |
7. | Abt | 44 | 6. | NISSAN E.DAMS | 50 |
8. | Frijns | 43 | 8. | PANASONIC JAGUAR RACING | 37 |
9. | Lotterer | 41 | 9. | HWA RACELAB | 7 |
10. | Evans | 36 | 10. | Nio | 6 |