Sanya utcáin pofozkodott a Formula E mezőnye

Ismét fordulatos versenyt produkált a Formula E

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

De ki az a Sanya? A számunkra becézésként ható név egy kínai várost jelöl, amely Hajnan szigetének déli részén fekszik. Egy igazi turistaparadicsom, ahol a Formula E hatodik fordulóját tartották.


Felemás érzésem van a Sanya utcáin látott versennyel kapcsolatban. Az átlagosnál szűkebb pályát jelöltek ki a szervezők a városban, ami számomra mindig lelombozó. Amikor az első felvételeket meglátom egy szűk városi pályáról, nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy unalmas versenyre számítsak. A Formula E viadalán is inkább az utolsó „nettó” 20 perc volt a parádés, ami igazából „bruttó” 30 perc volt egy piros zászló miatt. De kezdjük az elején!
A rajtnál Felipe Nasr a rajtrácson ragadt, ami máris sárgazászlós jelzést vont maga után. Az első körben persze ment a pofozkodás, de a teljes körös sárga után újraindulva elkezdődött az úgynevezett vonatozás. Ami még nem feltétlenül baj! Vonatozás és vonatozás között is van különbség. Itt a mezőny eleje szorosan követte egymást, végig benne volt a levegőben, hogy bármelyik pillanatban történhet valami. Az ilyen vonatozás nem unalmas, ellenben az F1-ben látottal, ahol beállnak körülbelül 2 másodpercnyi távolságba egymástól a versenyzők, és a tapasztalt néző már tudja, hogy még az akarat sincs meg az előzésre és nem is fog történni semmi. A Formula E-ben viszont történt.

Lopez lepuszilta a falat és a legtöbben arra számítottak, hogy bejön a biztonsági autó, de Geox Dragon autóját gyorsan eldugták egy megnyitásban. Szóval nem ez a momentum indította be az eseményeket, ezt ugyanis Vergne-nek köszönhetjük. A versenyben végig vezető Rowlandot megelőzve „elkezdtek feldőlni a dominók”. Látványos, lökdösődős előzgetések következtek egészen addig, amíg Sims túl szélesre nem vett egy fordulót, ami után a falon kötött ki a BMW-je. Ekkor tényleg érkezett a biztonsági autó és végül a piros zászló, mert annyira rossz helyen állt az összetört versenyautó.
Hirdetés

Miután kiemelték a pályáról, még 10 perce maradt a mezőnynek eldönteni, hogy ki lesz a nyertes. Ez a tíz perc is izgalmasan telt az utolsó percekben egy újabb drámával. Frijns egy meggondolatlan mozdulattal megtorpedózta Di Grassi autóját, emiatt a verseny teljes körös sárga alatt ért véget. A dobogó tetejére Vergne állhatott a második helyen pedig Rowland, míg harmadikként Da Costa futott be. Folytatás április 13-án, Rómában.
Végeredmény, Sanya E-Prix, Kína(45 perc+1 kör, a pontszerzők):
  1. Jean-Eric Vergne (francia, DS TECHEETAH) 1:02:50,185 perc
  2. Oliver Rowland (brit, NISSAN E.DAMS) 1,762 másodperc hátrány
  3. Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 3,268 mp h.
  4. Andre Lotterer (német, DS TECHEETAH) 4,631 mp h.
  5. Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 5,972 mp h.
  6. Sebastien Buemi (svájci, NISSAN E.DAMS) 9,405 mp h.
  7. Jerome D'Ambrosio (belga, MAHINDRA RACING) 17,340 mp h.
  8. Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 18,367 mp h.
  9. Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 20,646 h.
  10. Edoardo Mortara (svájci, Venturi) 22,208 h.


A vb-pontversenyek állása 6 futam után (még 7 van hátra)
Pilóták Pontszám Csapatok Pontszám
1. Da Costa 62 1. Virgin Racing 97
2. D'Ambrosio 59 2. AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER 96
3. Vergne 54 3. DS TECHEETAH 95
4. Bird 54 4. Mahindra 93
5. Mortara 53 5. BMW I ANDRETTI MOTORSPORT 80
6. Di Grassi 52 6. Venturi 67
7. Abt 44 6. NISSAN E.DAMS 50
8. Frijns 43 8. PANASONIC JAGUAR RACING 37
9. Lotterer 41 9. HWA RACELAB 7
10. Evans 36 10. Nio 6

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?