Sarkvidéki körülmények sem riasztják el az új Wranglert

Antarktiszi különszériával frissíti a Jeep a Wranglert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Polar különkiadást visz Frankfurtba a Wranglerből a Jeep. A korlátozott példányszámú kiadás az összkerékhajtású modell téli menetképességeit emeli ki.


A jövő héten nyíló Frankfurti Autószalonon a limitált szériás Wrangler négyajtós Unlimited kivitelben lesz megtekinthető, fekete belső térrel és egyedi kék fényezéssel. Az exkluzív stíluselemek felhasználásával összeállított, 18 hüvelykes fényes fekete könnyűfém keréktárcsákon guruló, a karosszéria színére fényezett keménytetővel és eredeti Mopar tartozékokkal szerelt Wrangler Polar 2014 első negyedévétől lesz kapható Európában, két és négyajtós kivitelben. A motorkínálat a szokásos: a turbódízel 2,8 literes, a V6-os benzines 3,6 literes. A 200 lóerős dízel 3600-as fordulatnál adja le legnagyobb teljesítményét, 460 Nm-es csúcsnyomatékát 1600-2600 percenkénti fordulaton ötfokozatú automatikus váltó továbbítja a kerekeknek (hatsebességes kézi váltóval 410 Nm a maximális nyomaték). A 284 lóerőt és 347 Nm forgatónyomatékot kínáló benzinmotor kizárólag ötfokozatú automata sebességváltóval rendelhető majd meg, de csak bizonyos piacokon.
A Wrangler oldalán, az első kerékívek mellett elhelyezett Polar emblémán látható koordináta (déli szélesség 78°, keleti hosszúság 106°) az antarktiszi Vosztok helyét jelöli, azt a pontot a Földön, ahol a legnagyobb hideget: mínusz 89,2 Celsius fokot mértek. A modell a korábbi Sahara szérián alapul, hűtőmaszkját a lámpafoglalatoknál elhelyezett, fényes fekete betétek teszik látványosabbá.
A utastér hangulatát gyöngyház fehér öltésekkel varrott, fekete bőrülések határozzák meg, ez a díszítés visszaköszön a bőrkormányon, könyöklőn és a padlókonzol fedelén is. A műszerfal utasoldali részén elhelyezett kapaszkodó, valamint a légbeömlők gyűrűi szintén magas fényű "kerámia fehér" árnyalatban díszelegnek. A széria újszerű műszeregységet kapott, magasfényű fehér műszerkeretekkel, és Polar logós, kék műszerlapokkal. Sárfogó szőnyege abroncs mintázatú és természetesen praktikusan gumiból készített. A kényelmi alapfelszerelés része az automata klímaberendezés, a bőrborítású multifunkciós kormánykerék, az első ülések fűtése, a magasságában állítható vezetőülés, az elektronikus járműinformációs központ (EVIC) és a tempomat.
Hirdetés

Hogy a legkevésbé járható utakon is könnyedén boldoguljon, a Jeep Wrangler Polar szériát a terepképességeket fokozó Dana 30 első és Dana 44 hátsó tengellyel szerelték fel. Alapfelszerelés a Command-Trac NV241 kapcsolható, kétfokozatú terepváltó 2,72:1 áttételű terepfokozattal, valamint a Trac-Lok részlegesen önzáró hátsó differenciálmű is. A kézzel zárható hátsó differenciálművet kiváltó rendszer olyan nyomatékérzékeny mechanikus berendezés, amely csúszós vagy egyenetlen felületen – homokon, murván, havon vagy jégen – közlekedve is segít megőrizni a hajtott kerekek tapadását. A Trac-Lok automatikusan a jobb tapadási jellemzőkkel bíró hátsó kerékhez juttatja a rendelkezésre álló hajtóerőt, ezzel megakadályozva a másik hátsó kerék tapadásvesztését és elpörgését. Ígéretes, a hazai utakon azonban nem valószínű, hogy találkozunk majd a komoly múltra visszatekintő Wrangler-sorozat legújabb tagjával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?