Sébastien győzött, de nem Loeb

Ogier nyerte a Japán Ralit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pályafutása második győzelmét aratta Sébastien Ogier a fordulatokban bővelkedő Japán Ralin, a világbajnoki cím így nem dőlt el.

Első alkalommal járt Sébastien Ogier a Japán Ralin, és a verseny előtt nem sok reményt fűzött a jó eredményhez. Sem a durva talajjal, sem a nyomvályúkkal nem volt kibékülve, végül mégis minden az ő kezére játszott.
„Ez csodálatos, nagyon-nagyon boldog vagyok” – mondta Ogier. „Amikor ide érkeztem, azt gondoltam, hogy nehéz rali lesz, nem kedvelem ezeket a kemény szakaszokat, és ez az első alkalom, hogy itt versenyeztem. De a rajttól fogva jó ritmust találtunk, és nyertünk.”
A verseny nagy vesztese volt Petter Solberg, aki nagyon közel állt ahhoz, hogy a 2005-ös Wales Ralin után újra vb-futamot nyerjen. Privát Citroën C4 WRC-jével a hétvége nagy részén az élen állt. Az első napon egy korai rajt miatt kapott tíz másodperces büntetést, amit azonban a szombati utolsó gyorsaságin kiegyenlítettek az ellenfelek. Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier is visszavettek, hogy vasárnap ne ők rajtoljanak elsőként.

Az utolsó napnak Solberg, Hirvonen és Ogier mindössze 5,4 másodperc különbséggel vágtak neki. A norvégra hárult ugyan a pályatakarítás feladata, de őt ez szombaton sem hátráltatta.
A hármas versenyből előbb Hirvonen esett ki, miután meghibásodott Ford Focusában a differenciálmű, és végül a hatodik helyre esett vissza.
Nem sokkal ez után ment tönkre Petter Solberg Citroënjében az egyik lengéscsillapító, ami miatt nem tudott már Ogier-vel meccselni, és csak második lett.

Szintén műszaki hiba fosztotta meg Jari-Matti Latvalát a dobogó legfelső fokától. Neki szombaton tört el az egyik féltengelye - és így teljesített másfél gyorsaságit -, plusz a két szuperspeciált háromkerékhajtással. A kaland fél percébe került és az elsőről az ötödik helyre esett vissza. Vasárnap azonban kettőt javítva harmadik lett.
Dani Sordo a Citroën Junior-csapat színeiben szerezte meg a negyedik helyet, megverve ezzel Sébastien Loeböt. A hatszoros világbajnok egész hétvégén nem találta a ritmust, és tőle szokatlanul nem nagyon tudott versenybe szállni az első öt helyezésért. Végül csak Hirvonen műszaki hibájának köszönhetően végzett az ötödik helyen, és lett a finn a hatodik.

Az első hat után most is nagy szakadék következett. Henning Solberg három perc hátránnyal lett hetedik a Stobart–Forddal, míg Federico Villagra még tőle is hét percet kapott a Munchi’s–Forddal, és végzett a nyolcadik helyen.
Kimi Räikkönen az utolsó napon értette félre itinerét - leesve ezzel az útról -, ami miatt Villagra elől kellett feladnia a versenyt.
Az utolsó két pontszerző helyet a Szuper–2000 első két helyezettje, Jari Ketomaa és Martin Prokop szerezték meg.
Bár Loebnek megvolt az esélye, hogy már Japánban világbajnok legyen, ehhez az ötödik helyezésnél jobb eredményre lett volna szüksége.
A bajnokságot azonban továbbra is ő vezeti 201 pontjával, Ogier a második (158 p), Latvala pedig a harmadik (132 p). Miután az utolsó három futamon még 75 pontot lehet szerezni, matematikailag mind a három pilótának van esélye a végső diadalra.
A gyártók versenyében a Citroën nagyon lépett előre a világbajnoki cím megszerzéséhez, hiszen 345 pontjukkal jócskán elhúztak a 250 pontos Fordtól. Nagyon váratlan dolognak kellene ahhoz történni, hogy a soron következő Francia Ralin, hazai pályán ne nyerjék meg a bajnokságot.
A Francia Ralit október 1-3 között rendezik.

A Japán Rali végeredménye:
  1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 3:10:26,4
  2. P. Solberg–Patterson, Citroën C4 WRC, +15,7
  3. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +26,0
  4. Sordo–Vallejo, Citroën C4 WRC, +35,2
  5. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +53,3
  6. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:13,5
  7. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +3:03,1
  8. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +10:17,9
  9. Ketomaa–Stenberg, Ford Fiesta S2000, +14:47,1
  10. Prokop–Tomanek, Ford Fiesta S2000, +15:20,8


A világbajnokság állása a tizedik futam után:
  1. Loeb 201
  2. Ogier 158
  3. Latvala 132
  4. P. Solberg 118
  5. Sordo 107
  6. Hirvonen 94
  7. Wilson 56
  8. H. Solberg 31
  9. Villagra 30
  10. Räikkönen 21


Gyártók világbajnoksága:
  1. Citroën 345
  2. Ford 250
  3. Citroën Junior 183
  4. Stobart–Ford 130
  5. Munchi’s–Ford 46

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?