Skoda híján Volkswagen e-up!-okkal veszi be Prágát is a GreenGo

A magyar autómegosztó már Prágában is elérhető, hazai regisztrációval is

500 tagúra bővül hamarosan a GreenGo flottája, igaz, ebből 300 szolgál Budapesten, további 200 hamarosan Prágában.

Új lehetőségeket ad az autómegosztás. Aki GreenGo regisztrációval rendelkezik és épp Prágába utazik, ott mostantól pontosan olyan egyszerűen használhatja az autómegosztó villanyautóit, ahogyan azt Budapesten megszokhatta már. A cseh fővárosban tavaly ősz óta tesztelték a szolgáltatást, ami bejött a cseheknek is, így február 20-tól Prágában is elérhető a GreenGo. Ahogyan nálunk, úgy a cseheknél is kizárólag elektromos autókat kínálnak. A cseheknél nagyon adta volna, hogy Skoda Citigo e iV-vel lépjenek színre, ami nem mellesleg a piac legolcsóbb villanyautója lenne, már ha elérhető lenne. Azonban gyártási volumene erősen korlátozott, a hazai piacra az idei évre allokált 200 példányt is nagyon nehezen szállítja a gyár. Így aztán maradt a már jól ismert Volkswagen e-up! A csehországi, cseh, magyar és angol nyelvet is kínáló applikációba a helyi viszonyok miatt került egy-két újdonság. A prágai GreenGo-zóna a cseh főváros 1-10. kerületét jelenti. A kocsik bérleti díja a magyarhoz hasonlóan perc alapon működik: percenként 7 cseh koronába kerül, ami kb. 88 forintnak felel meg, de teljes napra is lehet autót bérelni, ami körülbelül 22 ezer forint.
Hirdetés
Fontos, hogy a csehországi GreenGo árazása jóval egyszerűbb, mint versenytársaié. A szolgáltatást úgy alakították ki, hogy legfeljebb 7 perces sétával elérhetőek legyenek az autók. Csehországban csaknem kétszer annyi autó van magánhasználatban, mint nálunk, ugyanakkor autóik átlagéletkora a hazaihoz hasonló (a 15 évet közelítő). A GreenGo tehát a cseh piacon is igen sokat tehet a környezetszennyezés mérsékléséért. Főleg, hogy a még szerényebb kapacitású akkumulátorral szerelt Volkswagen e-up! modellek gyártásánál a mai konkurenciához mérten a lehető legalacsonyabb a gyártás során keletkező CO2 terhelés. Autómegosztók Prágában - piacelemzés
Prágában nem lehet hátradőlni, ha az ember autómegosztót működtet, a piacon több éve erős versenytársak kínálnak egészen hasonló szolgáltatásokat. Több társaság is foglalkozik autómegosztással, van köztük olyan, aki kimondottan elektromos meghajtású járművekkel dolgozik, de olyanok is akadnak szép számmal, akiknek a flottájában hagyományos, belsőégésű motorral hajtott kocsik vannak. A GreenGo-n kívül van egy a másik cég is, ami kizárólag elektromos autókat üzemeltet dolgozik, a Revolt nevű társaság: nekik jóval kisebb a flottájuk és az autóik sem teljes értékű kocsik, inkább golfautókra hasonlítanak elektromos járgányaik. Rajtuk kívül még majd’ fél tucatnyi autómegosztó harcol a cseh sofőrök kegyeiért. Érdekesség, hogy amíg a GreenGo Prágában is az idehaza megszokott perc alapú árazást használja, addig a cseh piac többi szereplője meglehetősen kaotikus gyakorlatot követ. A car4way például félóránként más díjszabást használ, de van napidíjuk is (igény esetén ez egyébként a GreenGonál is elérhető). Az Anytime nevű cég pedig jóformán napszak szerint váltogatja a tarifákat, megspékelve a hétvégi és a munkanapokon alkalmazott szorzókkal. Még a Revolt díjszabási rendszere hasonlít leginkább a GreenGo-éra, náluk viszont van kötelezően fizetendő minimáldíj. A versenytársak flottáit tekintve a car4way autói elég változatosak, de mind hagyományos meghajtásúak: van köztük Skoda, de Volkswagen Caddy furgon is. Az Anytime Toyota Yaris hibrideket használ, de a Volkswagen saját autómegosztója, a WeShare is idén érkezik meg Prágába és nem mellesleg a magyar piacra is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?