Škoda Superb pickup a bicikliseknek? íme!

Ilyen Škoda Superbet sem láttál még!

Kerékpárszállító platóst faragtak a diákok a csehek csúcsmodelljéből, íme a látványos végeredmény, a Škoda L&K 130!

A tizedik diákok által készített Škoda tanulmányautó 28 Škoda Academy tanonc munkája. Az L&K 130 neve és különleges színvilága a cég alapítói, Václav Laurin és Václav Klement előtt tisztelegnek, akik 130 évvel ezelőtt kerékpárok gyártásával kezdték az ipart. Ez az első diákok által készített tanulmány, amely a Škoda Superb Combi konnektoros hibrid változatán alapul. A pick-up-szerű rakodótérrel és számos okos ötlettel a professzionális kerékpárversenyek támogatására tervezték.

Ahhoz, hogy a Škoda Superb Combi karosszériáját funkcionális, kihúzható rakodótérrel rendelkező platóssá alakítsák, a diákok különböző módosításokat végeztek. Levágták a kombi tető részét a C-oszlopok mögött, megerősítették az utasfülke megmaradt részeit, módosították a B- és C-oszlopokat és így tovább. A diákok egy új hátfalat is terveztek az utastérhez, amely hátsó ablakot is kapott, amely a második üléssor mögött helyezkedik el. A jobb hátsó ajtó a hagyományos nyitás helyett tolóajtóvá alakult, amelyet a diákok szoros együttműködésben terveztek a cég fejlesztési osztályának szakértőivel. Mivel az ajtó nem a kerékpáros versenypálya felé nyílik, így bármikor biztonságosan kinyitható, még akkor is, ha kerékpárosok közelítenek és előzik a támogató járművet.

A külsőhöz hasonlóan a Škoda L&K 130 utasterét is a klasszikus L&K színek, a piros, a fehér, az arany és a fekete uralja az üléseken, az ajtópaneleken és a műszerfalon, ráadásul minden újrahasznosítható anyagokból készült. A professzionális kerékpáros csapat igényeinek tökéletes kielégítése érdekében a diákok számos egyéb funkciót integráltak a járműbe. A műszerfal utasoldali részén egy további kijelző mutatja a versenyzők támogatásához szükséges adatokat. A folyamatos internetkapcsolatnak köszönhetően ezek az adatok mindig naprakészen állnak rendelkezésre. Extra rádiót is telepítettek a diákok a csapaton belüli kommunikációhoz. A bal hátsó ülés helyett egy nagy hűtődobozt helyeztek el, amely vizes palackokat tárol. A kabin tetőburkolata alatt egy nagy tárolóháló szolgál a kisebb tárgyak, például energiaszeletek vagy kötszerek tárolására. A jobb hátsó ülésen a szerviztechnikus saját kijelzőt kapott az első utasülés hátuljára. A diákok számos részletet készítettek 3D nyomtatási technológiával, például a tető alatti tárolóháló tartóit és a különleges logókat.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?