Soha nem volt még ilyen olcsó a Lexus GS
Piacon és hazai úton a Lexus GS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarország vezetÅ‘ hibridmárkája, a Lexus az eddigieknél kisebb motorral is piacra dobta a GS-t, Ãgy az olcsóbb lehet, mint valaha.
Lexus GS - méretek
A GS annak ellenére alig nÅ‘tt, hogy alapjai újak, friss karosszériája a korábbinál 14 százalékkal merevebb, de tervezÅ‘i szigorúan ügyeltek arra, hogy hossza ne változzon, az új GS ugyanúgy 4,85 méter hosszú, mint elÅ‘dje, Ãgy pontosan ugyanolyan parkolóhelyre lehet vele beállni, mint a korábbival. Az utastér viszont tágasabb: a hátsó lábtér 2 cm-rel, a fejtér ott 2,5, elöl 3 cm-rel nÅ‘tt, ami annyit tesz, hogy a lassú, de folyamatos növekedésben lévÅ‘ emberiség érezhetÅ‘en kellemesebben fér el benne, mint a megelÅ‘zÅ‘ generációban. Több hely jut a csomagoknak is, a hibrid csomagtere 62 százalékkal 482 literesre nÅ‘tt, mÃg a csupán benzinmotoros 250-es poggyásztere még nagyobb, 530 literes.
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4850 x 1840x 1455 |
Tengelytáv [mm] | 2850 |
Csomagtér [l] | GS250: 530; GS450h: 465 |
Motor | 2500 cm3, V6, benzin |
TeljesÃtmény | 209 LE |
Nyomaték | 253 Nm |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,6 sec |
Végsebesség | 230 km/h |
Kombinált fogyasztás | 8,9 l/100 km |
Alapár | 11 990 000 Ft |
ElsÅ‘re persze nem a mérettöbblet, hanem az új, az L-finesse dizájnfilozófia továbbfejlesztett kiadásának nevezett formavilág tűnik fel. MinÅ‘ségi, hogy az alapáras kulcs nélküli nyitó- és indÃtórendszer már nem gombbal, hanem érintéssel reteszel, az utastérben pedig a szériagyártású személyautók legnagyobb (12,3 colos) TFT-panelje lehet a meghatározó, de azért feltűnik, hogy a szélesség is hÃzott 2 cm-t - válltérben már-már valódi luxuslimuzinos a GS. A beltér formavilágát a CT-tÅ‘l eredeztetik a márka emberei; valóban felfedezhetÅ‘ az azonos irány, de azért messze nem képzeljük a kompakt modellbe magunkat. A hibridnél elektromosan állÃtható és ki-be szálláskor magától visszahúzódó kormánykerék a korábbinál 5 cm-rel szélesebb tartományban állÃtható, szintén a komfortot javÃtó tényezÅ‘, hogy a deréktámasz immár négy irányban mozgatható, és az ülÅ‘lap hossza is igen széles, 7,6 cm-es tartományban állÃtható, a lap és toldaléka között ráadásul rés sem marad.
A Hybrid váltója a márkától megszokottan CVT automata, a jelenleg kéttagú kÃnálat csúcsának tekinthetÅ‘ verzió – elöl kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos, hátul multilink futóműve - alapáron kap négykerék-kormányzást és adaptÃv felfüggesztést is. Utóbbi opciós, a hátsó – hajtott – kerekek kormányzása azonban nem elérhetÅ‘ a belépÅ‘verziónak számÃtó GS250-eshez. Annak is van persze ütÅ‘kártyája, az IS250-esbÅ‘l ismert 2,5 literes V6-ost alkalmazó 206 lóerÅ‘s GS, az eddigi legkisebb motorú GS-ként lehet az eddigi legolcsóbb, alapból adott, 6 fokozatú automata váltójával is 11,9 millió forinttól elérhetÅ‘, mely által az eddig e modellel nem kacérkodók számára is elérhetÅ‘vé vált.
Motor | 3456 cm3, V6, benzin, Atkinson-ciklus, 2 villanymotor |
RendszerteljesÃtmény | 345 LE |
Nyomaték | 352+275 Nm |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,9 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Kombinált fogyasztás | 5,9 l/100 km |
Alapár | 14 990 000 Ft |
Ráadásul a japán márka felszerelés-filozófiája igencsak elüt az európai vetélytársakétól. MÃg a leginkább konkurensnek tekinthetÅ‘ német prémiummárkáknál megszokott, hogy az alapverzió és a rendelt darabok ára között a végtelen hosszúságú extralistáról csak szolidan szemezve is milliós árkülönbségek adódnak, a Lexus már alapáron is tisztességes (egyebek mellett 10 légzsák, ESP, kulcs nélküli rendszer, automata klÃma, tempomat, Bluetooth, Xenon fényszóró, esÅ‘szenzor, parkolóradar) ellátmányt ad – a 11,9 milliós GS250-eshez is. Bár az ellátmány japán szokás szerint csomagokkal bÅ‘vÃthetÅ‘, az 5 (Comfort & Navigation, Luxury, Luxury & Safety, Comfort Leather & Navigation, F-Sport, F-Sport Safety) rendelhetÅ‘ ellátmány és az ugyanennyi kárpit, valamint betétszÃn és a 11 fényezés által csaknem 900 különféle autó konfigurálható össze.
Kényelmi elemek szempontjából a GS250 és 14,99 millió forinttól elérhetÅ‘, az alapnál erÅ‘sebb és takarékosabb GS450h csomagjai egyezÅ‘ek, fontos kiemelni, hogy minél jobb verziót, akár a 21,49 millió forintos csúcshibridet (távolságtartós tempomattal, holttérfigyelÅ‘, balesetelkerülÅ‘ és éjjellátó rendszerrel, adaptÃv lengéscsillapÃtókkal, hűthetÅ‘, fűthetÅ‘ ülésekkel és fűthetÅ‘, fa-bÅ‘r kormánykerékkel vásárolja autóját egy megrendelÅ‘, annál többet spórolhat a konkurensekhez képest. Ennek ellenére továbbra is tartja magát ahhoz a Lexus, hogy nem lesz tömegmodell az új GS, elemzésük szerint a prémiumvásárlók is igencsak megérezték az elmúlt évek gazdasági válságát, Ãgy idén mindössze 50 GS magyarországi értékesÃtésével számolnak, a hibrid többletével. Bár az új sorozat még nem egész 3 hónapja rendelhetÅ‘, már több mint 20 példányt eladtak belÅ‘le, ami akár a gyári várakozások túlszárnyalását is jövendölheti, ami talán nem is meglepÅ‘ a kisautós fogyasztással, de sportautós menetteljesÃtménnyel, városban akár emissziómentesen mozgó limuzintól.