Sokat fejlődött a Toyota új bestsellere

Bemutatták az új, slágergyanús Toyotát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erősebb és takarékosabb hajtás, markánsabb megjelenés jellemzi.

Eddig is a maga kategóriájának legnépszerűbb modellje volt Észak-Amerikában a Toyota Tacoma pickup, amelyet most egy, az utolsó csavarig új típusra cserélnek. Ahogy a nagyobb Tundra, a Tacoma is hibrid hajtással erősít, ám itt hathengeres motor helyett egy új, turbós négyhengeres kerül minden változatba. Az alapmodellbe az új 2,4 literes négyhengeres turbómotor 231 lóerős változatát építik. Ez is nagy előrelépés a korábbi, 2,7 literes turbómotor 160 lóerejéhez képest. Ám készül két erősebb benzines változat is: a kézi váltós 274, a nyolcfokozatú automatával felszerelt kivitel pedig 282 lóerős. A hatfokozatú manuális váltó érdekessége, hogy ez sem tisztán mechanikus egység, fordulatszám-szinkronizálást és lefulladás-megelőző funkciót is kapott. A legerősebb változatba már hibrid hajtásrendszert építenek: az i-Force Max fantázianevű rendszerbe is a 2,4 literes turbómotor kerül, de itt egy villanymotor is segíti, amely egy 1,87 kWh-s Ni-MH akkumulátorból kapja az energiát. A villanymotort itt az automata váltóba integárlták. A rendszer összteljesítménye 331 lóerő, amivel a Tacoma teljesítményben is utolérte az amerikai konkurenseket. Az autó egyébként a TNGA-F alvázas platformra épül, akár a nagyobb Tundra és Sequoia típusok, és azokhoz hasonlóan hosszmotoros, és kiviteltől függően hátsó- vagy összkerék-hajtással lesz kapható. Az autó külseje egyébként még karakteresebb lett, mint az elődjéé: az erőteljes élek határolta forma pickup-mércével mindenképp a könnyebben felismerhetők közé tartozik. Belül a fejlettebb fedélzeti rendszer érdemel figyelmet – itt is nagy középső érintőképernyőt alkalmaznak, akár a személyautók többségében – a terhelhetőségi paraméterek közül pedig a közel 3 tonnás vontatási kapacitást és a 775 kilogrammos terhelhetőséget emelte ki a gyártó. A pickupok kategóriája Észak-Amerikában messze a legkonzervatívabb piac: itt egyelőre igazi felforgatónak tűnik a Toyota a hibrid modellek bevezetésével. Érdekes lesz látni, hogy bejön-e nekik ez a megközelítés legalább annyira, amennyire a személyautók és SUV-k esetében működött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?