Sokkolóan hatékonynak tűnik a verseny Senna
A pálya-orientált Senna már ott dÃszeleg Genfben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A McLaren idén elÅ‘húzott egy olyan nevet, amivel kétségtelen, hogy minden autóőrült szÃvének legmélyére nyúlt. A Senna ráadásul látványra sem kevesebb, és most itt van ez, a GTR.
A McLaren is odatette magát a 2018-as évre, megvan az idei nagyágyújuk, Sennának hÃvják. A képtelenséggel határos, hogy egyáltalán elkészült, az meg pláne, hogy utcára is került, ahogy kinéz, az túlmegy a jóÃzlés határán. És nagyjából a hatékonysága is, hisz nem volt még ennyire jól megtervezett, és ekkora leszorÃtóerÅ‘t termelÅ‘ autó közúton. Az alap Senna aerodinamikai elemei ugyanis közel 1 tonna leszorÃtóerÅ‘t képesek termelni, ami nagyjából Formula-1-es szint. És akkor itt van ez, a GTR Concept, ami egyelÅ‘re még tanulmányautó, de azt már korábban megÃgérték, hogy jön a P1 GTR-t váltó versenypályára szánt Senna is.
A Senna GTR Concept vélhetÅ‘en már nem változik majd sokban a kész versenyautóhoz mérten, Ãgy nézzük, hová voltak még képesek emelni a leszorÃtóerÅ‘-termelÅ‘ aerodinamikai elemeket. Az orrán egybÅ‘l ott egy borzalmasan nagy lapos légterelÅ‘, ami oldalt folytatódik, hátul pedig egy irdatlan nagy diffúzorban végzÅ‘dik. Ha ez Ãgy marad, akkor tényleg olyan lesz, mint amit az aszfalthoz ragasztottak, és ilyen hasmagasságnál már a rugózásnak sem hagynak túl nagy teret, azért az kérdéses, hogy elöl valóban ekkora marad a túlnyúlás. TeljesÃtményérÅ‘l egyelÅ‘re nem tudni, ellenben az biztos, hogy a GTR rendszámot nem kaphat majd.