Hirdetés

Sokoldalú stílussal érkezett az emelt Citroën C3

Itt az Opel Crossland X francia fivére, a Citroën C3 Aircross

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bőséges variálhatósággal és remek, kategóriaelsőnek ígért helykínálattal érkezett a legfrissebb Citroën. A C3 Aircrosst már próbáltuk Opel köntösben, de a francia stílusosabbnak tűnik.

A Citroën a kis SUV-k szegmensében erősít, a többek között a Peugeot 2008, az Opel Crossland X és a C3 padlólemezére épülő C3 Aircrosszal

Megérkezett a legújabb Citroën modell, igaz, napokkal ezelőtt lebukott, e héten viszont hivatalosan is bemutatkozott a C3 Aircross. A franciák SUV őrületének újabb gyümölcse a C3 alapjaira egy tágasabb, magasabb, egyterű jellegű, de SUV-nak álcázott kocsit kínál, a márka szerint kategóriájának legtágasabb utasterével. Opelnek öltözött fivérét már próbálhattuk is, a Crossland X már a németek új érájából való Crossland X, technikailag mindenben megegyezik a most bemutatott C3 Aircrosszal. A francia ikertesó viszont annál sokkal több stílust kínál, úgy, hogy közben látszólag semmi hasonlóság nincs a két autó között. Motorkínálatuk viszont azonos, benzinesekből 82 lovas a belépő szívó 1,2-es, de van 110 és 130 lóerős turbós háromhengeres is, a 110-eshez kérhető hatfokozatú bolygóműves automata váltó. Dízelből 100 és 120 lóerős négyhengereseket kínál a C3 Aircross, de a variálhatósága mindennél fontosabb.

Bent sem utal semmi az Opellel való közösködésre, az Aircross beltere teljesen más, a C3-ashoz hasonlóan kalandos és különleges

Hirdetés

Tologatható hátsó üléssorával és alapból 410 literes csomagtartójával, na meg kategóriaelsőnek mondott térkínálatával kényelmes családi autónak ígérkezik

Kilencféle külső és ötféle belső színösszeállításban érhető majd el az év második felétől. Külsőre egészen hasonló a C3-hoz, mégis több újdonságot is hoz, például az AirBump elemeket egészen lecsúsztatták, így azok egybeolvadnak a fekete küszöbökkel, már amelyiken egyáltalán lesz ilyen. Megvannak az osztott lámpák, ahogy azt a márka több modelljénél már megszokhattuk, a C és D-oszlop közötti kisablak megoldását viszont eddig még nem láttuk. Ahogy a tanulmányautón, itt is berácsozták, az üvegre kapott egy vízszintes bordákból álló műanyag rátétet, ezzel a kilátás ugyan rosszabb, a stílus és a hangulat viszont jobb lehet odabent. Nem is fontos a kilátás, hiszen magától is parkolhat a C3 Aircross, párhuzamosan és merőlegesen is képes, nekünk csak a pedálokat kell kezelnünk.

A különleges hátsó ablakok megoldása lehet, hogy hasznos teret fog kitakarni a kilátásból, de beáldozták a stílus oltárán, hiszen úgyis tud magától parkolni

Vezetéstámogató rendszerekkel is erősen felvértezték, összesen 12 asszisztens lehet a fedélzeten, beleértve a külön plexilapra vetítő head-up kijelzőt és a kulcs nélküli nyitó-indító rendszert. 180 fokos képet adó tolatókamera, állóra fékezni képes vészfékasszisztens, sávelhagyás-figyelő, holttér-figyelő és közlekedési tábla felismerő is lehet a fedélzeten. Adaptív fényszórók, fáradtságfigyelő és lejtmenet-szabályzó segíthet a sofőrnek a biztonságos közlekedésben. Természetesen a multimédia sem maradhat ki, androidosok és almások is tükrözhetik rá a kijelzőjüket, és persze vezeték nélküli okostelefon-töltés is rendelkezésre áll. 3D képmegjelenítős TomTom navigációs rendszer hangfelismerő funkcióval és egygombos vészhívórendszer is a sofőr segítségére lehet.

A GripControl segítséget nyújthat terepen, ha már összkerékhajtás nincs, lejtmenetvezérló viszont van. Háromhengeres benzinesek és 1,6-os négyhengeres dízelek teszik ki a motorkínálatát

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?