Sorozatban harmadjára is a Toyota nyerte Le Mans-t

Sébastien Buemiék a Toyota Gazoo Racing 1000 lóerős hibridjével álltak a pódium tetejére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a dobogó alső és felső fokára állhatott a Toyota a hétvégi Le Mans-i 24 órás versenyen, a csapatok közti világbajnoki címet is bezsebelhette.

A hosszútávú autóversenyek világbajnokságában, a WEC-ben a Toyotáé lett a csapatvilágbajnoki cím, egészen pontosan a Toyota Gazoo Racingé az LMP1-es kategóriában. Ez a legfelső szegmens a tavaly szeptember óta futó, nyolc helyszínből álló 2019/20-as szezonban, melyben 4, 6 és 8 órás versenyek vannak a legendás Le Mans-i 24 óráson kívül. A kilencedik, sebringi futam a koronavírus miatt elmaradt, a novemberben megrendezésre kerülő bahreini menet pedig az utolsó lesz ebben a bajnokságban, ahol a csúcskategóriában már csak az a kérdés, a világbajnok GR csapat melyik autójáé, és vele együtt melyik három pilótáé lesz az egyéni világbajnoki cím.
Hirdetés
Múlt hétvégén szoros verseny alakult ki a csapat két indulója, a 7-es és 8-as rajtszámú TS050 Hybridek között. A 7-es kezdett a pole pozícióban, a 8-as a harmadik helyről, előbbi pedig tartotta is vezető pozícióját a táv feléig, sőt, még egy körrel vezetett is a második helyen autózó előtt. Hajnalban azonban műszaki hibás lett az autó, a bokszban szívócsövet kellett cserélni, ami "mindössze" fél óráig tartott. Le Mans-i léptékben ez valóban rövid idő, de a Forma-1-hez és a hasonló versenyekhez szokott nézőnek talán furcsán hangozhat, ennyi idő alatt máshol már majdnem vége is a futamnak. A munka gyorsaságát bizonyítja azonban, hogy első helyről csak a negyedikre csúszott vissza a kocsi - igaz, öt autó indul az LMP1-es kategóriában, tehát utolsó előtti helyen tért vissza, és a harmadiktól is négy körös lemaradásban volt. Néhány kör a Sarthe-on azonban nem a világ vége, a nap végén a helyezések között egyébként is több körös különbségek szoktak lenni, ennek megfelelően pedig a 7-es autó le is dolgozta hátrányának egy részét, és végül a dobogó alsó fokán fejezték be a versenyt. Csapattársaik balszerencséje végül a győzelemhez segítette hozzá a 8-as autóban versenyző Sébastien Buemit, Kazuki Nakajimát és Brendon Hartley-t. Persze az ő futamuk sem volt álommeló, még korábban meg kellett küzdeniük egy defekttel és egy törmeléktől sérült fékszellőztető légbeömlővel. Az embert és gépet próbáló megmérettetésen végül ők kerültek ki győztesen, második helyen a svájci Rebellion Racing V8-as motorral szerelt autója végzett. A 7-esben induló Kamui Kobayashi, Mike Conway és José María López nem leplezték csalódottságukat, ugyanakkor gratuláltak csapattársaiknak, akik szintén méltatták harmadik helyen végző ellenfeleiket, utóbbiaknak vélhetően sovány vigaszt nyújtva. Buemiék és a GR csapatelnöke azonban felhőtlenül örülhettek, zsinórban ez volt a harmadik szezon, melyben a Le Mans-i futamot a Toyota sportrészlege nyerte meg. Több mint 5000 kilométert tettek meg az autók egyenként a 387 körös futam alatt, ezt a próbát a jelek szerint sikeresen állta ki az 1000 lóerős Toyota TS050 Hybrid. Szép leköszönése ez a kocsinak, jövőre ugyanis az LMP1-et felváltja a hiperautók kategóriája, az LMH, a Toyota pedig még a futam kezdete előtt tett is egy rövid bemutatókört új versenyautójukkal, a GR Super Sporttal. Lesz mit letenni az asztalra elődje után, a TS050-é a Le Mans-ban valaha megtett leggyorsabb kör, új hibrid hajtásláncának köszönhetően pedig még a 2012-es elődmodellnél 35%-kal kevesebb üzemanyagot is fogyaszt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?