Sorra buknak az SUV-k ezen az új törésteszten az USA-ban

Biztos biztonságosabbak? SUV modelleket tesztelt a IIHS, meglepőek az eredmények

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az IIHS töréstesztje igyekszik valóságosabb helyzetekben is kipróbálni az autókat, ami rendszerint vezet érdekes eredményekhez. Az oldalütközést szimuláló élethűbb próba most épp SUV modelleken fogott ki, egyetlen modell szerepelt jól a 20 közül.

Az IIHS megelégelte, hogy az oldalütközést 2003 óta változatlan módon szimulálják a töréstesztek, ezért frissítette a protokollt. Egyrészt az autók magasabbak és nehezebbek lettek, mint közel húsz évvel ezelőtt voltak, másrészt az ütközésekkor a jellemző sebesség inkább 60 km/h környéke a statisztikai adatok alapján, mint 50 km/h.

Éppen ezért az autóknak nekigurított deformálódó akadály súlyát 1500 kilóról 1900 kilóra emelték, a sebességet pedig megemelték 20 százalékkal, 60 km/órára.

Ezzel a módszerrel 20 népszerű SUV modellt teszteltek, amelyek közül 2 rosszul teljesített, 8 a határeset kategóriába került, 9 elfogadható eredménnyel végzett, jó besorolást pedig egyetlen modell, a Mazda CX-5 kapott. A tesztelt autók egy része nálunk nem kapható, amelyek viszont igen, azokat itthon főként a biztonságérzetük miatt veszik az emberek. Az egyedüli jó eredménnyel záró modell, a Mazda CX-5 itthon is kapható, a többi csoportból csak a hazánkban is elérhető autókat említjük: Elfogadhatóra vizsgázott az Audi Q3, a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Volvo XC40. Határeset besorolást kapott a Hyundai Tucson, a Jeep Compass, a Jeep Renegade és az új Kia Sportage, ez utóbbinál viszont érdemes figyelembe venni, hogy az USA-ban forgalmazott modell nagyobb az itthoninál. A rosszul teljesítő modellek közül mindkettő kapható nálunk is, ezek a Honda HR-V és a Mitsubishi Eclipse Cross voltak. Kérdés persze, hogy hasonló körülmények közt mit tudnának az alacsonyabb, hagyományos autóformájú járművek, erre viszont sajnos az IIHS következő nagyobb tesztjéig várnunk kell.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.29. at 16:02
    Permalink

    “Mazda CX-5 itthon is kapható, a többi csoportból csak a hazánkban is elérhető autókat említjük: Elfogadhatóra vizsgázott az Audi Q3, a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Volvo XC40. Határeset besorolást kapott a Hyundai Tucson, a Jeep Compass, a Jeep Renegade és az új Kia Sportage, ez utóbbinál viszont érdemes figyelembe venni, hogy az USA-ban forgalmazott modell nagyobb az itthoninál. A rosszul teljesítő modellek közül mindkettő kapható nálunk is, ezek a Honda HR-V és a Mitsubishi Eclipse Cross voltak.”
    Ezt nagyjából el is lehet felejteni. Be kell menni egyik autógyár karosszériaüzemébe itthon és meglátod mi a különbség az aktuális piacra gyártott autók karosszériamerevítései között.

  • 2021.10.30. at 23:04
    Permalink

    Már rég voltam bent az egyik (a legnagyobb csoportú) autómárka gyárában kb 7-8 éve akkor a B oszlop alját rakta össze a robot(ok) jobb és bal oldalt az amerikai piacra (böszme) vasat hegesztett be az aljára mindkét felöl, az európaira kis lemezeket ugyanoda ha jól emlékszem és volt kínai piacos is, ott csak az egyik oldalra volt erős vas a másikra lemezke, és talán ausztál (jobb kormányos), gondolom az aktuális ottani törésteszteknek megfelelően, lehet ott is csak egyik oldal erős vas, de csak a tényre emlékszem. Utána megnéztem a kocsi több részét is kb ugyanilyen különbségek voltak az USA piac előnyére. Ez tény saját szememmel láttam. Régen is több vas volt az USA piacos autókban mert ott nem a Euroncap bóvlimaffia határozza meg hogy mi biztonságos hanem az USA biztosítók szövetsége ahol ha egy balesetben az ember megsérül szétperlik a gyártót a böszme nagyságrendeket fizetnek a sérülteknek kártérítésként így is.
    VS te megveszel itthon egy buszjegyet felülsz rá mint utas, a busz könnyűszerkezes pl mint egyik magyar, pl felborul a belső tér meg összeroskad. USA-ban ilyet nem lehet forgalomba helyezni. (talán nyugat európában sem)
    Ezzel még nincs vége. A drága kormányunk meghatározta ha te baleset áldozata leszel a buszban kb a sérülés súlyossága után fizetnek, fix árakat NEM Perelheted szét az aktuális volán társaságot, legalábbis nem nyersz. Ismerősöm is így járt, így ülj fel Buszra. Neki műfogsora lett. meg aprópénz ahhoz képest amilyen (testi) kár érte. Üdv Magyarországon, üdv Európában. 🙁

  • 2021.10.31. at 07:50
    Permalink

    mondd el mi nem igaz ebből 🙂 kíváncsivá tettél hátha tudsz valamit amit én nem, én a véleményem írtam ide meg amit láttam tapasztaltam. Cáfold meg ez az oldal pont jó erre.
    Lássuk mennyire vagy objektív 🙂

    • 2021.10.31. at 09:25
      Permalink

      Ne pazarold az időt a “zold/N” félékre, szerintem unatkozó flepnisek.
      Az tudott minden területen van 1-2 és 3-as szintű termék.
      1 a saját, 2 középEU és feljövők, 3 Afrika és elmaradottak.
      Ehhez joga van a gyártónak, de eltitkolni és hazudni már nem volna.

    • 2021.10.31. at 15:18
      Permalink

      Zöldike meg az objektivitás? 😀 Szegénykém egyszerű, mint a faék: ha a kis Európácskáját bármilyen kritika éri, nyüszög, nyíg, nyafog és duzzog, mint egy kislány. Egy párhuzamos, baromságokkal teletűzdelt univerzumban él 😀

Vélemény, hozzászólás?