Sosem találkozott még ennyi jó gumival az ADAC

ADAC nyárigumi-teszt 2013: az abroncsok is fejlődnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Immár 40 éve tesztelnek gumikat az ADAC szakemberei. Idén döbbenten tapasztalták, hogy az abroncsok is fejlődtek - eddig még nem találkoztak ennyi jó gumival.


Európa autósai immár 40 éve böngészhetik az ADAC gumitesztjeit, így van ez idén is, ám ezúttal maguk a tesztelők is meglepődve tapasztalták, hogy az abroncsok közötti különbségek csökkenni látszanak, hiszen most zömében jó eredményeket hoztak a tesztgarnitúrák. A két méretben összevetett 36 abroncs közül mindössze 4 típust kényszerültek gyenge minősítéssel ellátni, a többire viszont igazán rosszat nem tudtak mondani.

A két méretosztály közül ráadásul a nagyobbik, azaz a ma már az alsó-középkategóriás modellekre is kerülő - a teszten is egy Skoda Octaviára szerelt - 225/45 R17-es méretből ráadásul egyetlen abroncs sem érdemelte ki az utóbbi, gyenge minősítést, ott a legrosszabb is kielégítőnek bizonyult. A legjobb egyébként a Continental SportContact5 és vele holtversenyben a Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 lett, de minimális a Dunlop SportMaxx RT, a Michelin Pilot Sport 3 és a Vredestein Ultrac Vorti lemaradása is. Vizes úton a Continental, szárazon a Goodyear bizonyult a legjobbnak, a többi kategóriában, zaj vagy kopás szempontjából azonban csak egyéb – és valljuk be, sokkal fontosabb szempontok szerint – nem remeklő gumik bizonyultak erősnek. Jól látható, hogy a csupán elégséges összesített értékelésű abroncsok egyaránt vizes úton bizonyultak rossznak. Ennek oka nem más, mint az ADAC súlyozása, a német autóklub a nedves aszfalton mutatott jellemzőket tartja a legfontosabbnak, a végső pontszám 40 százalékát az, 20-20 százalékát a száraz utas tudás és az üzemanyag-takarékosság, 10-10 százalékát a zaj és a kopás adja meg.
Hirdetés

Eredmények - 225/45 R17 W/Y (270 km/óráig, tesztautó: Skoda Octavia)

Continental SportContact 5Goodyear Eagle F1 Asymetric 2Dunlop Sport Maxx RTMichelin Pilot Sport 3Vredestein Ultrac Vorti
Ár (euró)108-18496-222100-189104-19387-186
Száraz úton1,61,41,61,61,4
Nedves úton2,02,42,42,22,5
Zaj3,33,03,02,72,9
Üzemanyag-takarékosság1,51,92,02,22,3
Kopás2,52,02,02,51,9
Összesített értékelés2,1
(jó)
2,1
(jó)
2,2
(jó)
2,2
(jó)
2,2
(jó)
+ PozitívumEgyenletes jellemzők, nedves úton a legjobb, jó szárazon, takarékosEgyenletes jellemzők, száraz úton a legjobb, jó vizesen is, relatív takarékosEgyenletes jellemzők, jó száraz és vizes úton, relatív takarékosEgyenletes jellemzők, nedves úton kimagaslóan jó, és megfelelő száraz úton isEgyenletes, száraz úton a legjobbak között, jó nedvesen is, alacsony kopás
- Negatívum
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117Semperit Speed-LifeApollo Aspire 4GBridgestone Potenza S001Kumho ECSTA LE Sport KU39
Ár (euró)93-21087-17485-110100-27487-151
Száraz úton1,82,21,81,51,9
Nedves úton2,42,52,72,72,7
Zaj2,73,02,83,02,9
Üzemanyag-takarékosság2,11,42,22,12,2
Kopás2,51,82,32,32,5
Összesített értékelés2,3
(jó)
2,3
(jó)
2,7
(kielégítő)
2,7
(kielégítő)
2,7
(kielégítő)
+ PozitívumEgyenletes jellemzők, vízen jóEgyenletes jellemzők, a legtakarékosabb, jó vízen, alacsony kopásCsaknem minden jellemzőben jóSzárazon különösen jóCsaknem minden jellemzőben jó
- NegatívumVízen kissé gyengeVízen kissé gyengeVízen kissé gyenge
Pirelli Cinturato P7Yokohama C.drive 2Falken Azenis FK453Uniroyal RainSport 2Esa-Tecar Spirit UHP
Ár (euró)105-19798-16685-16596-155122
Száraz úton1,91,61,62,62,0
Nedves úton2,72,72,82,23,0
Zaj2,93,02,83,13,0
Üzemanyag-takarékosság2,21,92,12,42,0
Kopás0,51,52,32,80,5
Összesített értékelés2,7
(kielégítő)
2,7
(kielégítő)
2,8
(kielégítő)
2,8
(kielégítő)
3,0
(kielégítő)
+ PozitívumKopás szempontjából a legjobbSzárazon jó, alacsony kopás és üzemanyag-fogyasztásSzárazon jóVizes úton különösen jóKopás szempontjából a legjobb
- NegatívumVízen kissé gyengeVízen kissé gyengeVízen kissé gyengeSzárazon gyenge, viszonylag magas fogyasztás és kopásVízen viszonylag gyenge
Toyo Proxes T1 SportNexen N8000High Performer Sport HS-2Syron Race 1 Plus
Ár (euró)90-16067-14571-14264-130
Száraz úton1,62,02,32,2
Nedves úton3,02,33,83,9
Zaj3,12,83,33,1
Üzemanyag-takarékosság2,22,11,72,2
Kopás2,33,32,82,5
Összesített értékelés3,0
(kielégítő)
3,3
(kielégítő)
3,8
(elégséges)
3,9
(elégséges)
+ PozitívumSzárazon jóVizes úton különösen jóAlacsony üzemanyag-fogyasztás
- NegatívumVízen viszonylag gyengeMagas kopásMagas kopásVízen gyenge

Értékelés
0,5-1,5: nagyon jó; 1,6-2,5: jó; 2,6-3,5: kielégítő; 3,6-4,5: elégséges;
4,6-5,5: gyenge
Hirdetés

Miként a nagyobb méretben, úgy a kisautókra passzoló 185/60 R15-ösben is 19 abroncsot vallatott az ADAC. Míg azonban a 17 colosak között a legrosszabb minősítés az elégséges volt, itt 4 abroncs, nevezzük meg, a Kleber Dynaxer HP3, a Marangoni Verso, a Rotalia Radial F108 és a Sailun Atrezzo SH02 a vásárlásra egyáltalán nem ajánlott, gyenge minősítést kapta meg. Főként annak tükrében megfontolandók a tanácsok, hogy a mezőny közel fele, 9 abroncs jó minősítést érdemelt. Az élen a Michelin Energy Saver + áll, a legkisebb kopással és minden szempontból is jó képességekkel. A legjobb jellemzőkkel vizes és száraz úton egyébként a Dunlop abroncsa áll, de közel ugyanazt nyújtja a Goodyear Efficient Grip Performance is.
Eredmények - 185/60 R15 H (210 km/óráig, tesztautó: VW Polo)


Michelin Energy Saver +Continental Premium Contact 5Dunlop Sport BluResponseGoodyear Efficient Grip PerformanceVredestein Sportrac 5
Ár (euró)73-13469-12567-11766-12350-109
Száraz úton1,91,61,41,61,7
Nedves úton2,42,12,02,02,3
Zaj3,13,33,23,43,3
Üzemanyag-takarékosság1,91,91,61,62,3
Kopás0,81,82,52,32,0
Összesített értékelés2,0
(jó)
2,1
(jó)
2,1
(jó)
2,1
(jó)
2,2
(jó)
+ PozitívumEgyenletes jellemzők, a legkisebb kopású, jó vizesen isEgyenletes jellemzők, különösen jó száraz és vizes úton, takarékosEgyenletes jellemzők, száraz és vizes úton a legjobb, takarékosEgyenletes jellemzők, szárazon különösen jó, takarékosEgyenletes jellemzők, száraz és nedves úton is jó, viszonylag alacsony kopású
- Negatívum
Bridgestone Turanza T001Nokian LineFulda EcoControl HPSemperit Comfort-Life 2
Ár (euró)68-12464-11555-9957-98
Száraz úton1,62,02,22,4
Nedves úton2,52,32,52,4
Zaj2,93,13,13,4
Üzemanyag-takarékosság2,41,82,12,2
Kopás2,32,52,32,5
Összesített értékelés2,3
(jó)
2,3
(jó)
2,5
(jó)
2,5
(jó)
+ PozitívumEgyenletes jellemzők, különösen jó szárazonEgyenletes jellemzők, jó vízen, takarékosEgyenletes abroncs, az összes vizsgált kritérium szerint jóEgyenletes jellemzők, jó vízen
- Negatívum
Pirelli Cinturato P1Barum Brillantis 2Hankook Kinergy Eco K435Firestone Firehawk TZ300aNexen N Blue HD
Ár (euró)65-12353-9654-10157-10644-84
Száraz úton2,22,91,81,82,4
Nedves úton2,62,53,03,32,6
Zaj3,03,43,03,02,9
Üzemanyag-takarékosság2,22,22,42,61,5
Kopás2,02,32,31,83,8
Összesített értékelés2,6
(kielégítő)
2,9
(kielégítő)
3,0
(kielégítő)
3,3
(kielégítő)
3,8
(elégséges)
+ PozitívumViszonylag alacsony kopásVízen elég jóSzárazon jóSzárazon és kopás szempontjából jóA leginkább takarékos
- NegatívumVízen kissé gyengeSzárazon kissé gyengeVízen kissé gyengeMagas fogyasztás, vízen viszonylag gyengeMagas kopású
GT Radial Champiro 228Kleber Dynaxer HP 3Marangoni VersoRotalia Radial F108Sailun Atrezzo SH402
Ár (euró)52-8860-10454-8972-9046-83
Száraz úton3,22,52,42,94,0
Nedves úton3,94,95,55,55,5
Zaj2,83,32,93,43,3
Üzemanyag-takarékosság2,41,92,41,81,6
Kopás0,82,50,91,02,5
Összesített értékelés3,9
(elégséges)
4,9
(gyenge)
5,5
(gyenge)
5,5
(gyenge)
5,5
(gyenge)
+ PozitívumA legalacsonyabb kopásúViszonylag takarékosA legalacsonyabb kopásúAlacsony kopás és fogyasztásTakarékos
- NegatívumSzárazon viszonylag, vízen nagyon gyengeVízen nagyon gyengeVízen nagyon gyengeMindenhol gyenge, de különösen vízenViszonylag gyenge szárazon és nagyon rossz vízen

Értékelés
0,5-1,5: nagyon jó; 1,6-2,5: jó; 2,6-3,5: kielégítő; 3,6-4,5: elégséges;
4,6-5,5: gyenge
Bár naptár szerint már tavasz van, az időjárás egyelőre téli, most még kevéssé érdemes abroncsot cserélni; láthattuk, hogy még akár hó is eshet. Nem csak ezért érdemes várni egyébként még a nyári gumiabroncsok lecserélésével, illetve legfőképp az új garnitúrák megvásárlásával. Téligumi-tesztünk után, a nonstopgumi.hu-val karöltve ismét jön ugyanis Magyarország eddigi legnagyobb, teljesen valósághű, magyar viszonyok között, magyar aszfalton, a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum segítségével, illetve pályáin készített valóságtesztünk, ahol saját magunk 18 garnitúrát vetünk össze, a hazai autóparkra a nonstopgumi.hu adatai szerint a leginkább jellemző 195/65 R15 méretben. Újakat és használtakat, télieket, nyáriakat, négyévszakosakat. Jövő héten így konkrét mérési értékekkel alátámasztva megmondjuk, melyik abroncsot ajánljuk leginkább.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    A felhasználók nagy része még nem próbált ki több tíz típust, ráadásul mindegyik szubjektíven ítél. Én inkább hiszek egy reprodukálható mérésnek, mint ismeretlenek véleményének.

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    Én ezt az oldalt javaslom tájékozódásnak:
    http://www.tyrereviews.co.uk/

    Gumikra rá lehet keresni, minden gumihoz linkelik az összes tesztjét, amit ez az oldal is kielemzett.
    Pl. Erről az ADAC tesztről azt írták, hogy ez az első teszt, ahol a Conti SportContact 5 jobb lett, mint a GoodYear AS 2.

    Minden gumihoz van temérdek felhasználói vélemény is.

    @Tiborg: ez nem a sima P7, hanem az energiatakarékos(cinturato) P7, az a kategória, mint az energy saver, meg az ecocontact. Az előtte végzett gumik majdnem mindegyike Ultra High Performance (sport célú). A Pirelli-ből a PZero Nero illene ide.

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    szerintem ez az igazi gumi teszt:

    [url]http://www.gumiteszt.com/[/url]

    itt a felhasználók nyilatkoznak, esetenként több százan, ugyanarról a gumiról.
    Lehet találni noname jó gumikat is, ahol nem kell a márkanevet megfizetni…

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    Szerintem a használt nem nagy neves gumikkal sincs nagy baj, lehet hogy nem lehet ugyanazt a kanyart vizesen 65-tel hirtelen bevenni csak 50-nel, a fékútja is több jó pár méterrel, ha a használója mindig az útviszonyoknak megfelelően vezeti nem lehet probléma ebből.
    Aki megveszi a 100 ezer forintos prémiumot, nagyobb biztonságot adnak azok az új gumik nem kétség, de azok a német autópályán, nem csak 130-140-nel használják maximum, hanem vagy 200-al, és máshol is sajnos.
    Én a kínai gumikkal vagyok inkább úgy hogy sok autón látok már sajnos az ára miatt, olyan autókon is amelyek viszonylag nagy értékűek még, de azoknak a gumiknak nagy részük nem biztonságos még.
    Azoknál egy 5-8 éves használt, jó állapotú is lehet jobb.

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    Ez valami fizetett hirdetés? Nekem Kleber Dynaxer HP 3 van a Toyota Corollámon. Ár/értékben jó vétel volt akciósan. Vizes úton még jobbnak találom, mint szárazon, de ott sincs vele problémám. Néha oda-vissza felszaladok Lepencére kicsit megkergetni, persze ez nem versenyautó, de azért élvezem, hogy mindig bent tart a sávban jobbos kanyarnál is, pedig tolom a kis 80 lovat 😀 Ezeket a gumikat most forma1 re tesztelik, vagy “mezei” autósoknak/autókra? Röhej, mint a 2-3 éves téli gumi szarakodás, meg az 5-6 évessel járók gyilkosként való megbélyegzése. Szánalmas….

  • 2017.10.30. at 05:50
    Permalink

    Oooo, a legendás P7-es a futottak még kategoriában végzett, még kelégitö minösitéssel. Ez a gumi volt a fiatalkorom csucs gumija, a versenyautokon is ilyen volt….. Viszont ennek a fényében igen nagy a gumikeverékek fejlödése és a gyöztesek elképesztö jo gumik lehetnek. Bár a valamit valamiért elv itt is érvényesül. A furgonon (master, hosszu, magas)a gyárilag 11mm-s minázatu Continentál Vanco 8 (bár igen jo tapadás mellett, föleg vizes környezetben) alig ment el 30ezerkm-ert, ami a netto 65ezerforintos ára mellett azért nem tette tul népszerüvé nálam. Bár ez is eltörpül a a gsxr-en használt sportgumik futásteljesitménye mellett, a hátso hasonlo árfekvés mellett 5ezer kmnél nem megy el többet, ha vigyázva vezetek, de képes 1 komoly pályanap alatt is lekopni… Igaz nem csuszik meg…

Vélemény, hozzászólás?