Spéci RS4 az Audi RS2 Avant emlékére

Limitált RS4-essel ünnepli az Audi a 20 éves RS modelleket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1994-es RS2-es mérföldkő volt az Audi gyári sportverzióinak történetében. Az S és RS verziók ma már az M BMW-k és az AMG Mercedesek méltó ellenfelei.

Hirdetés




Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Maximálisan egyetértek veled. Általában olvasom az összehasonlító cikkeket a neten amennyiben a 3 német prémium márkáról van szó. Úgy gondolom badarság kijelenteni, hogy az egyik lényegesen jobb mint a másik, ki mit csinált korábban vagy éppen koppintott. Szerencsére anyázás nem volt és abban igaza van, hogy sok mindent koppintott a BMW-ről az audi, bár 3 ellenpéldát én is hoztam. Azért felesleges ezekbe belemenni, mert tudnék példát mondani arra is amikor BMW koppintott a merciről. El kell fogadni, hogy ez a három gyártó a domináns prémium szegmensben, nem véletlenül egymással hasonlítják őket ösze, nem egy nissannal, opellel (nem lebecsülve a két márka erényeit).

    Szóval visszatérve a fórumra nem szoktam hozzászólni. De amikor a barátom az első 4-5 hozzászólásában ódizik, copyzik és firtatja, hogy a 4 kerék meghajtás hülyeség elgurult a gyógyszerem. Az audi sport történelme a 80-as évektől kezdődök igazán a rallyban elért sikerekkel, aztán jöttek a túraautó bajnokságokban elért eredmények, a Le mans-ban pedig történelmet írt 2006-ban, amikor először nyert diesel technikával. Persze nem tudjuk milyenek voltak a szabályok, mennyire kedveztek az audinak. Lehet, hogy soha nem fogjuk megtudni. Nekem tetszenek a BMW-k is, mielőtt megvettem az S8-asom, E38-as 7-esben is gondolkodtam. De ettől függetlenül úgy gondolom, hogy nem az ódi szar, hanem a renault thália. Nekünk volt céges autóként. 840 ezret költöttünk rá 4 éva alatt úgy, hogy full fapad, tele konstrukciós hibákkal.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Nem ezekre gondolok, de ha már feltétlen párhozamot akartok vonni a kettő között, akkor a márka saját fejlesztéseit kéne figyelembe venni. Az, hogy ki kezdett előbb alu karosszériát csinálni teljesen mindegy, mert sokkal előbb volt már egy harmadik márkánál. Nem saját fejlesztés, és a kiszélesítés is kényszer volt, nem azért koppintották, mert az Audi olyan faszán nézett ki vele. Mellesleg sokkal előbb volt szélesített bódé a CSL tipusnál mint az Audinál bárhol, pedig az nem összkerekes. A szelepfelület akár jogos is lehet, bár nem hinném, hogy sokat dobna plusz egy szelep a jobb égésben, ha egyszer van állítható szelepvezérlés, ami ugye megint BMW volt, majd az elektromos befecsi szintén. De biztos sok ilyen van az Audi történelmében is, csak abban én nem vagyok annyira otthon. Az a 4.2 liter 310 lóerővel is szép volt a maga idejében, de rá pár évre a BMW-nél volt 3.2 liter 320 lóerővel, és most ugye széria autókról beszélünk, nem az F1-es túlvilágig hegyezett legendákról. Ezért mondom, hogy kár vagdalkozni, azért is mert fölöslegesen anyázzátok egymást, meg mert a BMW-nél külön M-es részleg adoptált a motorsportból az utcára, amíg az Audi a quattro után kiesett a sportos vonalból nagyon sokáig. Így hasonlítgatni is értelmetlen. A mai dolgok meg már inkább gyomorforgatóak, pénzről szól nem a haladásról. Azért röhögtem az Audis dízel palettán, mert nekik nagyobb választék van, meg van V12. Az a baj, hogy egyáltalán van, de ez a BMW-nél is. Vagy sorolhatnám a nyúló vezérműláncot, sok műanyag kopóalkatrészt, tervezett elavulást. Ilyen körülmények között értelmetlen kijelenteni valamit jobbnak. Maximum jobban tetszik, mert szerencsére próbálnak már arculatot kialakítani:)

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Konkrétan milyen hülyeségre gondoltál? Én egy szóval sem mondtam, hogy a BMW igénytelen autó, csupán az Audit védem. Azt gondolom, hogy amit a szelepek felületével kapcsolatban írtam az logikus. Az alu karosszéria szerinted nem könnyebb az acélnál?

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Jó látni mennyire otthon van mindenki a saját háza táján márka történelemből:D
    Csak pár apróság… 1933-ban már volt BMW autó, motor még előbb, de azt is látni kéne, hogy a BMW repülőket és azokba motorokat gyártott, talán profibb múltra enged következtetni mint az akkori autógyártás. A többi hülyeségre inkább nem is írok ellenpéldát, mert összeomlana a kis világod. Amúgy a quattro tényleg jó:)

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Tudod mi az érdekes? A te okfejtésed. Vezettél már félig jeges havas úton 4×4-es autót? Lényegesen stabilabb mint egy 2 kerekes. Van egyáltalán viszonyítási alapod? Nekem van az én autóm 4 kerék meghajtású és vezettem számos front és hátsó kerekes autót, köztük E38-as =-est is. Szóval tapasztalatból mondom, írom amit olvashattál, nemcsak hablatyolok ostobaságokat mint te… Szerinted a BMW mért szélesítette ki az XD családot, a tévében mindenhol ezt reklámozzák, hogy már számos BMW kapható ilyen meghajtással. Mert annyira szar, mérnök barátom. Ja ebben az esetben a BMW copy-zta az audit. Úgy ahogy a 4-es sorozattal az A5-öt (még egy copy), ja akkor kinek van identitás zavara? Mi van a DSG váltó koppintásával amiről nagyon hallgatsz? Az 5 szerinted persze felesleges egy 5 szelepes motor, mert te a nagyokos másként gondolod mint az audi fejlesztő mérnökei. Minél nagyobb a szelepszám, annál nagyobb a szelepek geometriai felülete, ez azt jelenti, hogy a motor nagyobb felületen keresztül tud oxigéndús levegőt szívni, nagyobb felületen tud gázt, füstöt kipufogni, vagyis a motor hatékonyabbá válik, ez pedig adott fordulatszám tartomány, teljesítmény esetében kisebb üzemanyag felvételt eredményez, tehát a motor a mellett, hogy erősebb lesz még kevesebbet is fogyaszt, ÉRTED???? A szar óda ezért 1998-ban a 4.2 literből kihozott 310 lovat, míg a nagyobb hengerűrtartalomból 4.4-ből a te bömösöd (E38-as hetesről van szó) 286 lovat a te nagy 4-szelepes technikáddal, az audi egyébként 4 szeleppel is erősebb volt (300 ló). Az ódi már 133-ban létezett amikor a bömös csak röpcsiket csinált. 1933-ban!!!!! Figyeltél???? A mercédesszel versenyeztek a földi sebességrekord elérésében, mindkét márka autójának a sebessége meghaladta a 400 km/órát, akkor 500 lóerő feletti teljesítményt kipréselve a motorokból, HOL IS VOLT EKKOR A BMW??? Alu karosszéria zsákutca? Ezért alkalmaz ugye a BMW is több könnyűfém (alu) elemet a karosszérián pl motorháztető. Ezért készíti a jaguár az új XJ-t az audiról koppintva full aluból. Az audinak 1933-ban már 16 hengeres motorja volt, amikor a BMW mint autógyár nem is létezett. Lehet, hogy a BMW-nek volt először V8-as dizele, de W12 -ese most sincs, és tudomásom szerint nincs 3 hengeres dizele se 1.2 TDI (2.8 literes fogyasztással), vagy 1.4 TDI. Szóval dizel fronton is szélesebb az audi motorválasztéka mint a BMW-nek. Gondolom tudod azt is, hogy a BMW már fronthajtású autót is gyárt, na kinek a példájából, eladási sikereiből adódóan, hát persze, hogy az audi (tudod Ódi). Csá

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    PDTDI motornak túl drága lett volna a fejlesztési költsége, ezért áttértek a CR-re. Egyébként nekem volt PD, én szerettem. De azért egy szívó 6 vagy 8 hengeres benzinesnek nincs párja, főleg kézi váltóval! Bár már újonnan lassan nem is lehet ilyet szerezni.
    Egyébként komolyan próbálj ki egy Torsenes Quattrót, ha pártatlanul nézed, észre fogod venni, hogy nincs párja.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    A Quattronak normál életben semmi előnye nincs? Most elég nagy butaságot mondtál, már ne haragudj. Hajtottál már Quattros Audit? A rendes Torsen difisre gondolok, nem az A3-ra meg a TT-re, ami Haldex. Össze se lehet hasonlítani a kétkerékhajtással. Ég és a föld a különbség, nemcsak vizes, havas és sáros úton, de még száraz úton is. Tudom mit beszélek, egy majd 200 lovas Quattros Audival furikázok mostanság. Amúgy én nem blamálom a BMW-t, azok is jó autók. Nekem a Quattro jön be legjobban.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Érdekes! Nem látnám, hogy Skandinávia csakis kizárólag 4×4-es Ódikkal lenne tele Miért is? Mert nem annyira jó, nincs rá szükség, ez lehet az egyetlen magyarázat.
    Talán azért nincs a BMW-nek 5 szelepes motorja, mert ne majmol, és egyszerűen felesleges. Világ első V8 könnyűfém motorja a BMW-nek volt 54-ben, ez mindent ver ebben a viszonylatban. Akkortájt az Ódi épp nem létezett. Váltóval kapcsolatban bármit is írsz a BMW 8 gangos automatájánál még nem találtak ki jobbat, pedig 4-5 éve piacon van!!! Így minek a CVT váltó? Full alu karosszéria zsákutca: drága, nehezen javítható s nem hoz akkor súlyelőnyt, mint más megoldások…., ezt kezdik karikásoknál is belátni. LED-es lámpának nézz utána, BMW jó fél évvel előbb alkalmazta, csak úgy ahogy a lézert is (fogja). FSI motor: lehet, hogy a BMW nem gyárt ilyet, hát persze, nem másol!!! W12-es motor sem kell neki, mert megoldja hatékonyabban a 6-ből, Szóval itt sem másol. Szemben az Ódival! Minden autókategóriát lemásol, amiben a BMW sikeres. Ezt cáfolni nem lehet. Vár 2-3 évet és másol! Ha már a V12-es motornál tarunk: háború utáni gyártásban első volt a BMW 1990-ben, 750i, utána jött a merci, találd ki, hogy ki volt a harmadik…igen a fő copy gép, de azt sem lehet tudni, hogy saját kútból, vagy esetleg a full veszteséges Bugattitól kapta, vagy a anyuci a népautó dobta mentőövként a nem új fejlesztésű, hanem két 6 hengeres motorból összetákolt w12-t!. Világon a legtöbb V12-t gyártó és értékesítő konszern a BMW! Ez mindent megmagyaráz. Púposkodtál itt még a nagy dízel motorral is, V8-ban az is a BMW-nek volt először, korszerű commom rail technológiával, után jött a resztli a traktoros PDTD-vel. Érdekes, most miért sincs PDTD motor?

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Egyébként szárazon 4 kerékkel nagyobb kanyarsebességet lehet elérni, gondolom ezt is tudod, ha ennyire okos gyerek vagy. A FIA 1998-tól az Audinak megtiltotta a versenysportban a quattro alkalmazását, miután 1996-ban a világon az összes túraautó bajnokságot ezzel a meghajtással megnyerték, a többiek meg csak nézték, ennyire szar a quattro.

    Audi innovációk: 1997-ben hengerenként 5 szelepes motor, a BMW mai napig nem gyárt ilyet. A dupla kuplungos (Dsg) váltót kifejlesztette az audi, ami gyorsabb a kézi váltónál, azt hiszem az rs4-ben debütált, aztán később megjelent az M3-asban is! Akkor most ki is koppint? Miután az első generációs Rs4 után a második generációs Rs4-be már V8-ast tettek, a BMW az M3-as sor 6-ból (ami egyébként egy jó motor volt) érdekes módon az audi után V8-ra váltott (koppintott, ahogy te fogalmazol). 1994: A8 full aluminium karosszéria (térvázzal), kisebb súly, jobb gyorsulás, mindez kevesebb fogyasztással. Teljesen fokozatmentes CVT váltó (multitronic), amely már nagy nyomatékú motorokhoz is párosítható. A BMW a mai napig nem gyárt ilyet, tudomásom szerint. Kanyar xenon, kerámia fékrendszer (A8 d3 platformban debütált), aztán a kerámia fékrendszert a kis bömösöd lekoppintva beletette az M3-ba. Full ledes világítás először opcióként az R8-ban debütált. Teljesen ledest jelenleg is csak a d4 A8-ban lehet rendelni. Közvetlen befecskendezéses Fsi motorja sincs a bömösnek. Jelenleg például W12-es dizelmotort sem gyárt senki az audin kívül (Q7 6.0 TDi, 1000 Nm) motorral, a te nagy BMW-d sem. Akkor most innováció kérdésben 1:1. Mást találj ki az audi lejáratására.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Hello!

    Ennyi ökörséget régen hallottam, mint amit összehordasz. Pl, mi szükség a 4 kerék hajtásra? És ha svédországban laknál, mivel járnál a hátsó kerekes bömössel?

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    “nagy baj lett volna a bal oldali kormányos autó 21-ben, hiszen akkor az egész világ úgy közlekedett, mint ma Anglia! ”
    Ennek nézz utána még1x kérlek, mert rosszul tudod.

    “a BMW az mindig is az a BMW, ami volt , még az Audi már ég nem.”
    Sajnos ez így van, de ezért nem a márkát kell okolni. Sőt, azt is elmondhatjuk, hogy a mai Audik között is óriási különbségek vannak, de sokan egy lapon kezelik az ingolstadt-i modelleket, a minőségibb anyagokat használó neckarsulmiakkal.

    “M1-re visszatérve: nehogy azt hidd, hogy a Lambó fejlesztett, csak nála!”
    Jelenlegi tudásomat adtam át, ahogy időm engedi utána nézek majd még1x, részletesebben.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Kedves Gery3: nagy baj lett volna a bal oldali kormányos autó 21-ben, hiszen akkor az egész világ úgy közlekedett, mint ma Anglia! Szóval ez zsákutca. Lehet, hogy nem gyártott autókat e tájban a BMW, de azt hiszem a repülő technológia valamivel nagyobb ranggal bírt akkor is.
    Egy valamit ne feledj: a BMW az mindig is az a BMW, ami volt , még az Audi már ég nem. Nincs önállósága, párszor beolvasztották, csődbe ment, nevet váltott, olyan mint a kivert kutya. Nincs identitása, egy valami élteti olyat kocsit koppintani, ami van a BMW-nek. Nehogy azt mond, hogy a Bentley megközelít egy RR-t. Itt is óriásiak a különbségek, csak úgy mint a BMW-Audi között.
    M1-re visszatérve: nehogy azt hidd, hogy a Lambó fejlesztett, csak nála! Hidd el, így volt, ha olaszokra bízták volna, akkor nem legenda lenne, hanem rozsdás roncs…..

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Semmi köze a két kocsinak egymáshoz, nem is arról vitatkozom, hanem, hogy melyik jelent meg előbb, később abban a kategóriában. Ez a BMW volt és az Audi pedig jó pincsi módjára követte. Nekem soha az életben nem volt szükségem négy kerék meghajtásra (pedig magyar viszonylatban hegyen lakom), eddig minden alkalommal haza tudtam jönni. Úgy gondolom az autóval rendelkező normál felhasználók 98% így van ezzel. Soha nem hallottam híradást arról, hogy a jégen, havon, esőben ez a baleset elkerülhető lett volna egy 4×4-es autóban! A fizika, az fizika. Viszont konkrétan emlékszem egy bő 10 évvel ez előtti M3 és RS4 tesztéjére: száraz pályán X másodperccel verte a jobban vezethető BMW a 4×4-es Audit, hát jó, benne van a pakliban. Aztán fellocsolták a pályát. Mi lett az eredmény? X+20%-al volt gyorsabb a BMW!!! Biztos trükk volt? Nem csak jobban vezethető autó. Biztos sofőr is kell hozzá….

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    “Kérlek, mondj egy Audi innovációt.”
    1921 Audi Typ K: Aszimmetrikus elhelyezésű vezetői pozíció (bal oldali kormánykerék), ezelőtt az autókban középen volt a kormánykerék. Gondolom észrevetted, hogy előzések előtt milyen kvajó, hogy nem középen ülsz, és jobban kilátsz, ergo biztonságosabban meg tudod kezdeni az előzést. Ezt az innovációt mindenki az Audiról másolta, még a BMW is, aki ekkoriban nem is gyártott autókat.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    A BMW M1-ben csak a motor BMW, minden mást a Lamborghini tervezett. Szóval a Bimmernek ez nem a saját fejlesztésű középmotorosa, az R8 az Audinak viszont az. Az Audinak már 1930-as években volt középmotoros versenyautója, V16-os, később V12-es motorral. Akkor most évtizedekkel később lemásolta a BMW a V12-est, meg a középmotort? Az első hathengeres Audi 1924-ben készült el (Audi Type M). A BMW 1928-ban kezdett el autókat gyártani, miután felvásárolta az eisenachi-autógyárat (Fahrzeugfabrik Eisenach AG), hathengerese csak ezután lett a Bömösnek. Akkor az Audiról másolt a BMW a hathengerest? De ha ennyire számít neked a hengerszám, akk tudod h kiről másolták a soros-5 hengerest?

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Szerintem folyamatosan a hülyeséget hatod, teljesen feleslegesen. Ha valaki lemásolja a 3-mas compact BMW-t és abból az Audi A3 jön ki, háááááááát :)))))))) A két kocsinak semmi köze egymáshoz, teljesen más stílus, más célközönség, stb., stb., stb.
    A név nem attól jó, hogy régi. Lehet akár régi is, mint pl. a VW Golf, vagy a Toyota Corolla, de mennyivel lenne jobb, ha az Opel Astrat ma is Kadettnek hívnák? Nyilván semmivel! A kocsinak meg mindegy is. Amúgy az Audi az A3, A4, A6, A8, stb neveket a 90-es évek közepén (94-96) bevezette. Az A4 pl. idén lesz 20 éves, ez azért nem tekinthető havonta történő névváltásnak, sőt. Előtte a 80-as, 100-as, 200-as is sokáig tartó elnevezés volt.
    Én amúgy a BMW-ket nem nagyon tudom követni, azt értem, hogy 320, meg 530 (igaz már ez sem azt jelenti mint régen, tehát az utolsó két szám nem feltétlenül utal a hengerürtartalomra deciliterben), de az E30, meg E46, meg E93 elnevezések számomra teljesen inlogikusak. De persze ez az én bajom a BMW-vel nincs semmi baj.
    Az oldalkocsi kereket nem tudtam, de sok jelentősége nincs is napjainkban. Az Audi tavaly (vagy már tavalyelőtt?) volt 100 éves, sok helyen olvasható a neten a története.
    A Quattro az persze – szerinted – nem fejlesztés, hiszen “csak össze kellett dobni”. Ennyi erővel a Newton is egy hülye volt, hiszen azt minden hülye tudja, hogy az alma lefelé esik, nem volt ezt túl nehéz kitalálni.
    Az utolsó mondat a legnagyobb hülyeség! Miért ne lenne előnye a 4 kerék meghajtásnak? Persze ha a hülyegyerek megy 3 kört esténként a lakótelepen, akkor tényleg nincs. De ha valaki havas úton autózik, akkor igencsak van előnye, vagy van olyan rokonom, aki olyan helyen lakik, hogy 1 centi hóban már nem tud hazamenni, ő pl. csak 4 kerekes autóval tud közlekedni (azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a hátsókerémeghajtás eleve szóba sem jöhet, mert annak csak hátránya van, kivéve persze a hülyegyerekeket, akik a körforgalomban driftelnek). Szóval az, hogy van-e előnye, az mindig az adott helyzettől, igénytől függ, de egyértelmű, hogy van előnye.
    Szóval mindkét márka kiváló autókat gyárt, egyik sem jobb, vagy rosszabb, mint a másik. Hogy kinek melyik tetszik, az ízlés kérdése. Én mindkettőt elfogadnám szívesen.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Látom nem vagy képben:1-es BMW elődje 3-as Compact, ahogy le is írtam. Nézz utána, mikor gyártották, fogadjunk, hogy A3 utána jött! Csak hát a BMW-re nem jellemző az identitás zavar, az állandó útkeresés és pozicionálás, ezért ritkán váltanak nevet. Biztos, ezért kerested az 1-est régebbről. Ellenben az Ódi havonta vált nevet, hogy életképes maradjon. A BMW-nek 5-6 generációja is lement már 30 éve futnak a sorozatai, még az Ódi csak úgy tudja a 4-5 generációt felmutatni, hogy 2-3 évente “újít”
    Összkerékhajtás? Ha itt tarunk, akkor a BMW a II világháborúban gyártott az oldalkocsi kerekét is meghajtott motort. Nem is tudom e tájban létezett-e egyáltalán Audi, vagy épp parkolópályán, csődben, vagy más néven futott. Egyébként nem kéne a Quatroval felvágni, mert O fejlesztés volt: egy katonai VW aljára ráraktak egy kasznit és azt hitték új autót csináltak! Amúgy a normál életben semmi előnye nincs!

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    ….. ja és az Audi már a 80-as években is nagy sikerrel gyártotta a quattro -kat, nagy sikereket aratva ezzel az autósportban, aztán a BMW évtizedes késéssel szintén piacra dobott négykerék hajtású személyautókat egy X betűvel kiegészítve a kocsi nevét (pl. BMW 320 xD).

    Na ennyit az Audi innovációról.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Ennyi hülyeséget már régen olvastam. Nem is értem mi szükség erre. Igen, az autógyárak többé kevésbé egymást másolják, hiszen minden kocsi 4 keréken gurul, mindegyikben van kormány, ülés, motor, csomagtatró, lámpa, index, stb.
    Mindig van egy-egy irányzat is, amit szinte mindenki követ aki az élvonalban akar maradni, jelenleg szinte minden gyártó turbó benzines motorokkal árulja a benzines kocsikat (talán csak a japánok nem legalábbis ideig-óráig). Mindkét gyártó kiváló minőséget gyárt, mindkettő a prémiumkategóriába tartozik, mindkettő sikeres. Jól megférnek egymás mellett, persze egy egészséges rivalizálás mindig van. Az, hogy kinek melyik tetszik jobban, melyik a szimpatikusabb pedig csak ízlések és pofonok kérdése.

    Amúgy az Audi sokkal korábban gyártotta az A3-mast, mint a BMW az 1-es sorozatot, szóval lehetne mondani, hogy ” .. az Audi már 96-ban gyártotta az A3-mast, a béna BMW meg majdnem egy évtizedes késéssel másolta ezt le, és így 2004-ben kihozta az 1-es sorozatot …..”. Na de ez a mondat is egy nagy hülyeség lenne. Szóval ennyit a tényszerűségről.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Szóval úgy próbálnak naggyá, híressé, elismerté válni, hogy semmi újat nem adnak csak követik, másolják “lopják” az ötleteit a piacvezetőnek Ez gusztustalan….
    Kérlek, mondj egy Audi innovációt.

    Még eszembe jutott: I-drive majmolása MMi néven (évekkel később jött, de közel sem olyan tökéletes), M modellek 6 hengeresek voltak, akkor ők is 6-al gyártottak sportos modellt, majd 8 henger lett, Audi is váltott. BMW 10 hengeres M modellt is gyártott, rögtön ( bő fél év) lemajmolták.
    Van még valami? Biztos!

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Már írom is: Középmotoros sportkocsi M1 másolása R8-al 3 évtized késéssel,M-es modelleket mindig 1-2 évvel követi az RS. Igaz, az első közel 10 év késéssel!. X modellek bevezetése után hamarosan, de érezhető késéssel (legyen idő átnézni a konkurenciát és másolni) feltűnik egy Q modell, MINI sikerén felbuzdulva A1-el próbálkoznak, Compact BMW után jött az A3. Hosszú identitás zavar után A4 beállt a 80/90-es széria után az akkorra már rég sikeres és híres 3 BMW nyomába és követni próbálja minden lépését…. CR dizelmotor bevezetése a PD-k helyett, LED fényszóró egy éve késéssel, Lézer fény majd valamikor a BMW után, V12 motor alkalmazása, jó 10 éves csúszással
    Ezek tények, röviden, még biztos lenne pár….

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    vencelkerty:nem tudom miért írtad az első hozzászólásodban, hogy “Nevetségesen és szánalmasan próbálja a BMW-t másolni az Ódi, mindez idáig hiába és feleslegesen!”

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    A cikk írója/szerkesztője is észrevette, hogy 20 év -> 20 centi tengelytáv hosszban legalább ennyi súlyról meg jobb nem is beszélni, tehát csak látszólag egy kategória a két autó, de ez már nem igaz, mert tipikusan, a látszat csal.

    Ebből adódóan a képaláírás miszerint az RS2 sután néz ki, ez nem igaz, a két autó ma már más kategória, inkább az S4 Avant változatát kellene hozzá párosítani.

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Mert a te hozzaszolasod milyen..a tipikus sotet magyarságot testesíti meg az ilyen megnyilvanulasokkal lefikazni a mernoki technika es az autogyartas egyik csucsat. Az Audi egy két kopasz? A bmw akkor mi? Csak nagykepu alvaganyok veszik hogy hudemenocsavovagyok kategoria és minden mas szar.nagyon szuklatokoru es sajnalatramelto hozzaallas.es mivel kiderult te is ez a kategoria vagy reszemrol a beszelgetesnek vege.udvozlet

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Európai hozzászólásod méltó az Ódi kullogásához és mániákus másolási vágyához! Mi az Ódi? A népautógyár egyik tömeg terméke, a KGST-s csehszlovák ipar maradványának hulladéka, egy kipolírozott Skoda, Se múlt se jelen, se jövő, semmi identitás, csak 1-2 kopasz kidobólegény a rothadó alu kasztniban……

  • 2017.10.29. at 13:31
    Permalink

    Nekem a régi Avant sokkal jobban tetszik. Még volt stílusa, nem mint a mai sablonautóknak. Már az Audi, BMW, Merci, Rover, Lexus egyes modelljei szinte megkülönböztethetetlenek.
    De ha már Audiéknál járunk, akkor ott van mondjuk az 1980-as Audi Quattro és gondolom sokunk régi szerelme, az 1988-as Audi V8. Igen, ha ma ilyen autókat látunk az utakon bátran mondhatjuk, hogy a tulajnak van sílusa, egyénisége!

Vélemény, hozzászólás?