Hirdetés

Sport és elegancia a Skodától Genfre

Genfben debütálnak a Skoda legújabb Monte Carlo és Laurin & Klement modellváltozatai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Skoda már rég levetkőzte a szegény kelet-európai rokon képét. Autóik ma is jó ár/érték arányukkal hódítanak, de közben kialakult egy pozitív skodás márkaérték, amin a Genfben kiállított sportos és elegáns változatokkal szeretnének tovább erősíteni.

A Citigo nem lesz raliautó a nagy könnyűfém felniktől, de mindenképp menőbbnek tűnik az alapnál a Monte Carlo felszereltséggel

Hirdetés

A tavalyi 920 800 után idén már 1,5 millió autót szeretnének eladni a csehek. Nem viccelnek, félévente egy új vagy ráncfelvarrott modellt be akarnak mutatni. Genfben a kínálat dúsításához három új Monte Carlo kivitelt fognak kiállítani. A városi törpe Citigo mellett a városi terepes Yeti és a sportolásra inkább alkalmas Rapid Spaceback is rendelhető lesz majd a sportosságot hangsúlyozó fekete tetős, szürke felnis változatban, amiben a Fabiák már kaphatók. A hangzatos név nem nem jár teljesítménynöveléssel, legyen elég a nagyobb könnyűfém felnik adta dinamikai előny és az erősebb szériamotorok kombinációja. Az alumíniumfeketének nevezett felnik modelltől függően 15-17 colosak, ezeken kívül a sötétített üvegekről, a fekete tetőről és az egyedi beltéri díszítőelemekről lehet felismerni a motorsportos hangulatú változatokat.

A felfrissített Yetinek is jól áll a trendi morcosítás

Az Octavia RS-nél nem kell sportosabb középkategóriás, így a magyar piac legnépszerűbb autójának elegáns kivitelére gyúrtak rá a skodások. Az egykori Laurin & Klement már rég a Skoda védjegye, és már az első generációs újkori Octaviából is ezen a néven készítettek az Elegance kivitelnél is igényesebben kistafírozott “luxus verziót. Az Octavia III Laurin & Klement kivitele az erősebb motorokhoz érhető el, a 2,0 literes 150 és 184 lóerős TDI mellett a 180 lóerős 1.8 TSI-hez. Mindhez párosítható a DSG váltó, az erősebb dízelnél az is alap az összkerékhajtás mellett. Összkerékhajtással a benzines automata és a gyengébb dízel kézi váltósa is kérhető. Szériában jár mindhez bi-xenon lámpa, LED nappali menetfény és hátsó lámpa, 18 colos egyedi alufelni, négyküllős multikormány és az egész szépen muzsikáló Canton hifi is. Kárpitozása barna árnyalatú, anyaga bőr és alcantara.

Bőrös Octavia? Nálunk már szinte luxusautó a hazai piac legnépszerűbb autójának csúcskivitele. Skoda, ezért nem kelt akkora feltűnést, mint egy valódi luxusautó

Ha ez nem lenne elég, ott lesz a G-Tec gázos Octavia és a terepkombi Scout is Genfben, valamint ott lesz először élőben látható a Vision C tanulmány, ami skodás józansággal nézve már hedonista modell lesz. Az Octavia CC változataként emlegetett modellnek kulcsszerep jut a Skoda jövőképében; feljebb pozicionált életmódmodellek sorát fogja bevezetni.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?