Sportautónyi teljesítménnyel tuningolták fel a családi AMG GT-t

Közel ezer lóerős lett a négyajtós, pedig gyárilag is hajmeresztő a dinamika

A német Posaidon vette kezelésbe a Mercedes-AMG GT csúcsváltozatát, ami már eleve a világ egyik legfürgébb négyajtósa, most viszont egy Porsche teljesítményével tud többet.

Nincs olyan, hogy elég erős autó. Hétköznapi értelemben persze van, közúton már 300 lóerő is kihasználhatatlan, hajtson az egy Renault Megane-t vagy Porsche Cayenne-t. Olyan értelemben viszont nincs, hogy bármilyen teljesítményhez hozzá lehet szokni, utána pedig még többre vágyik az ember. A Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ tulajdonosainak eddig nem volt hova tovább (bár már idén jöhet a 800 lóerő feletti hibrid), ha maradni akarnak a típusnál, ezen viszont segít a Posaidon tuningja.
Hirdetés
A jelenlegi csúcsmodell négyliteres V8-as erőforrása 640 lóerőt produkál, amivel 3,2 másodpercig tart a százas sprint, a német autópályán pedig 315 km/h-val lehet meglepni a többi közlekedőt. A mérnökök a motor átprogramozása mellett új turbófeltöltőket is tettek a motortérbe, emellett a kipufogórendszert is áttervezték. Az erőforrás metanol mellett vízbefecskendezést is kapott, ami csökkenti az égési csúcshőmérsékletet, ezáltal úgy lehet tovább növelni a motor teljesítményét, hogy még elkerülhető a kopogásos égés. A módosításoknak hála 940 lóerő lett a maximális teljesítmény, ami kerek 300 lóerővel múlja felül a gyári értéket. A tuning százalékos arányban is elég nagy ugrás, számszerűleg pedig olyan, mintha egy Porsche 718 Boxstert csempésztek volna a géptető alá. Az új erőre kapott Mercedes-AMG GT 63 RS 830+ (ami nevében picit szerénykedik) 2,8 másodperc alatt ugrik százra, a végsebesség pedig 350 km/h körüli. Érdekesség, hogy a szinte már tömegpusztító fegyvernek számító 830+ (940 LE) verziót a német piacon nem is kínálják, a germán vásárlóknak 830 lóerő az elérhető maximum.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?