Sportkocsikat eszik reggelire a Toyota Yaris GR?

Kisebb módosításokkal gyorsulási versenyen sem vall szégyent az apró Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy ausztráliai drag futamon mutatta meg a foga fehérjét a Yaris GR, ahol elég éles fegyvernek bizonyult.

A Toyota és a Tommi Mäkinen Racing közös munkájának gyümölcse a Yaris GR, ami a rali-világbajnokságban szereplő gyári csapat következő versenyautójának a homologizációs változataként készült. Az utcára szánt mérges apróság nem mindennapi, kategóriájából jócskán kilóg a sportos Yaris. A konkurencia teljesítménye kétszáz lóerő körül mozog, a Yaris GR 1,6 literes háromhengeres turbómotorja viszont 261 lóerőt présel ki magából. A B-szegmens izmos modelljei között egyáltalán nem általános a négykerékhajtás, ahogy a GR Yaris hátsó hatalmas szélesítése is kiemeli az átlagból.
Hirdetés
A leendő WRC raliautó közúti változatát nem éppen negyedmérföldes gyorsulgatásra szánták, de a kis Toyota itt sem teljesített rosszul. A gyorsulási verseny miatt egy kis ellenállású nyitott kipufogórendszer került az autó alá, a motor kapott egy sportlégszűrőt, a gumikat a gyárinál szélesebb slick abroncsokra cserélték. A 261 lóerős turbómotorhoz nem nyúltak, de nem is volt rá szükség, mivel az 1280 kg tömegű GR Yaris már gyári állapotában is kevesebb mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, amivel nagyobb autókkal is felveszi a versenyt.
Hirdetés
A hagyományos negyedmérföldes (403 méteres) gyorsuláson többszöri nekifutás után 12,84 másodperces időt futott a Yaris GR, ami nem is rossz érték. Ugyanilyen időre képes a Mercedes-AMG C 63 S Coupe (510 LE) és a szintén ötszáz lóerő feletti BMW M5 (E60), de például a BMW M3 kifutó szériáját is maga mögé utasítja a pici Toyota.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?