Sportkompaktként fronthajtással érkezett az új 1-es BMW

Megérkezett a legújabb elsőkerékhajtású BMW modell, az 1-es sorozat harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harmadik generációjába lépett a BMW legkisebb modellje, az 1-es sorozat most mégis új időszámítást indít. Fronthajtásúvá most először alakult egy meglévő modell, 306 lóerővel és xDrive-val venne le a lábunkról.

Alapos híresztelések előzték meg, így már messze nem annyira meglepő a harmadik generációs 1-es BMW, ugyanis keresztmotorosként és elsőkerékhajtásúként él tovább a sorozat. A BMW legkisebb modellje fél centivel rövidebb és egy centivel magasabb hosszmotoros és hátsókerékhajtású elődjénél. A német prémium kompakt egészen új erényeivel domborít, hátsó fejtere 1,9, válltere 13 milliméterrel, lábtere 33 milliméterrel lett bővebb. A fronthajtású UKL padlólemez hatalmas előnye a remek helykihasználás, a temérdek belső tárolórekesz mellett 380 literes csomagtér kialakítására volt lehetőség, ami 20 literrel több mint korábban.
Hirdetés
Külsőre leginkább az X2-re hasonlít, az összenőtt vesék formája viszont ismét egyedi. Bennük klasszikus álló pálcák mutatják az alapkiviteleket, az M Performance csúcsmodell rácsa az új, fűzött mintát imitáló megoldás. Ha már csúcsmodell, az új 1-es lendületből érkezik az M135i kivitelben, melyben négyhengeres, 306 lóerős turbómotor dolgozik, hozzá alapáron nyolcfokozatú automata váltó és xDrive hajtás csatlakozik, valamint mechanikusan önzáró Torsen differenciálmű jár mindenképp, feszesebb futómű és nagyobb fékek mellett, 4,8 másodperc alatt futja meg a 100 km/h-s sprintet. Az új 1-e sorozat motorkínálata háromhengeres dízellel kezdődik, a 116d 116 lóerőt teljesít alapáron hatfokozatú kézi váltóval, a 118d és 120d modellek már négyhengeresek, utóbbihoz mindenképp jár a nyolcas automata és az xDrive. Benzinfronton 118i-ként 140 lóerős háromhengeres turbómotor érhető el alapáron kézi váltóval. Az új 1-es technológiailag közel áll a nagyobb modellekhez, alapáron digitális kijelzővel kiegészített műszeregységét felárért 10,25 colos teljesen digitálisra cserélik, ugyanekkora lehet a vezeték nélküli Apple CarPlay-t tudó multimédia és akár 9,2 colos head-up display is kérhető lesz. Alapáras vezetéstámogatói között gyalogosfelismerő vészfékasszisztens, sávtartó és tempomat is megtalálható. Forgalmazása idén szeptemberben indul, 8,9 millió körüli indulóárral számolhatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?