Sportos nagycsaládoknak? Ford Tourneo Custom Sport teszt
Ford Tourneo Custom Sport L1 M1 2.0l TDCi DPF 170LE A6 FWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánk legnépszerűbb kisbusza a Ford Tourneo Custom, ezúttal a Sport csúcsverziót tettük próbára.
Akár "A szupercsapat" furgonjának is beválna a versenycsíkos Ford Tourneo Custom Sport, ami csakis a rövidebb karosszériával és alap tetőmagassággal kapható
Lassan úgy vagyunk a Ford Tourneo Custom kisbusszal, mint például a Daciákkal - csaknem minden verzió járt már nálunk. Az okok hasonlóak: hazánkban ez a kisbusz a legnépszerűbb az eladások szerint, továbbá a forgalmazó is előszeretettel ajánlja ki az újabbnál újabb verziókat. Mi pedig bevallottan szeretjük is őket, mert tényleg elég jók. A Transit/Tourneo Custom páros tavaly kapott egy komolyabb frissítést, 6 fokozatú automata váltót, Sport verziót és opcióként légrugózást is. Utóbbi, azaz a légrugós és automata váltós, komfortorientált csúcsverzió már tavaly járt nálunk, most pedig a Sport érkezett tesztre, ami egyrészt csakis "rövid" karosszériás és alap tetőmagasságú lehet, másrészt nem elérhető hozzá a légrugós, szintszabályzós hátsó felfüggesztés.
Elöl teljesen egyedi a lökhárító, ahogyan a hűtőmaszk is, oldalt a küszöbspoileren túl a sárvédők apró szélesítése és a matricázás is a Sport sajátja
A Sport egyedi, fényes fekete hűtőmaszkos, küszöbein túl kerékjárati ívein is szélesítő toldatokat hordó, továbbá komplett első lökhárítója is eltér a többi verzióétól. Na meg persze "versenycsíkozás" is van rajta, pontosabban gépháztetején és csomagtérajtaján, a tetőn azonban nem húzták végig a matricákat, hiszen ott úgysem igen látná senki sem az amúgy 2 centi híján 2 méter magas autón. Ha már méretek, ez a Tourneo 3 centi híján 5 méter hosszú, létezik nála 36,7 centivel hosszabb verzió is, de persze nem Sportként. Így sem kicsi, de azért még el lehet vele férni egy átlagos parkolóhelyen, vagy arról nem vészesen kilógva.
Belül a megszokott helykínálat, Ford minőség fogad. A SYNC 3-as rendszer természetesen okostelefon-tükrözéses, pakolóhelyből bőséggel van
A hátsó sorokban is csak a szélső helyek Isofix-rögzítősek, pedig az ülések mérete gyakorlatilag teljesen egységes
Az utastér természetesen tágas, a tavaly már frissítve is tesztelt (de korábban is többször próbált) hosszabbhoz mérten leginkább a csomagtér szenved csorbát, na nem mintha ebbe ne lehetne bepakolni 8 ember egyhetes nyaraláshoz szükséges cuccát, legfeljebb kicsit átgondoltabban kell pakolni. Na nem a bőröndökbe, hanem magukat a bőröndöket az autóba. A csomagtér legjelentősebb jellemzője ugyanis a magassága.
És akkor feltehető a kérdés: valóban a sportos nagycsaládoknak, sportos társaságoknak való a Tourneo Custom Sport?
A válasz természetesen a nem, hiszen ha a nyaraláshoz még sporteszközöket is vinnénk, netán télen sílécestül, sífelszerelésestül szeretnénk nyolcan beférni a Tourneóba, akkor sokkalta inkább ajánlható bármely olyan verzió, ami elérhető a hosszabb karosszériával is. A Sport leginkább megjelenésével szerezhet híveket, igaz, a "Chrome Blue" metálfényezés - főként oldallemezein - nem hangsúlyozza kellően a Sport matricázását.A hátsó középső támla lehajtva palacktartós, a csomagtér csalóka, mélysége még a rövid verziónál is fedélzeti bőröndnyi, így nem kunszt a szállítható 8 utas nyaralós cuccait bepakolni
Ahogyan a többi szegmensben, itt is elmondható, hogy a Sport verzió futóműhangolása (és acélrugói) nem éppen a hazai utak barátai, tele utastérrel is fájóan kemény tud lenni a hátul ülőknek a hátsó merevtengely, üres karosszériával pedig elöl sem kellemesek vele a fekvőrendőrök. Ehhez nyilván a Tourneók leginkább peres, 235/55 R17-es abroncsszettje is hozzájárul. Jó úton persze a kisbuszok körében valóban élményautósan vezethető a Tourneo, ami ráadásul elég sok sofőrsegéddel, holttérfigyelővel, sávelhagyás-jelzővel és még precízen dolgozó távolságtartós tempomattal is ügyesen segíti a sofőrt.
Ahogyan tárolóhely, úgy 12 V-os és USB-csatlakozó is bőséggel akad, ezek például a műszerfal tetejénél
Ezek pedig a harmadik és a második sornál várják az utasokat
A méretek villámgyorsan megszokhatók, utána szinte személyautós a vezethetőség, a 2,0 literes, 170 lóerős, 400 Nm nyomatékát már 1750-es fordulattól adó dízel jó menetdinamikával, de zajosan viszi a hatalmas autót. Viszont egészen takarékosan. A 7,1 l/100 km vegyes fogyasztási értéket persze a mostani teszt sem hozta, de a teljes átlag 8,3 l/100 km-re jött ki - na persze a város alapos kerülésével, ott ugyanis borítékolható a sok elindulás jelentős energiaigénye miatt a 10 liter fölötti étvágy.
2,0 liter, 170 lóerő, 405 Nm - mindez automata váltóval és autópályán is egészen jó menetdinamikát ad, ám főként elinduláskor hangosan
Jelenleg csak dízel lehet a Tourneo, ám már mild-hybrid rendszerrel is kapható, hamarosan pedig befut belőle az 1,0 literes EcoBoost benzinesen alapuló plug-in-hybrid is. Ha kellően hosszú távokat és a szabályokat betartva autózunk, ez a dízel is 10 liter alatt fogyaszt