Svájcban skalpolják a Corvette Stingrayt

Genfben debütál a Corvette Stingray Cabrio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amerikai ikon, mégis a Genfi Autószalonon fog debütálni a Corvette Stingray Cabrio. Ennek oka, hogy világszerte kedvelt modell.

Nem egy gyakran megújuló sorozat: 60 év alatt csak a hetedik nemzedékig jutott a Corvette, első kiadását kereken 10 évig gyártották

[kepallojobb=370917]Egyelőre csak halvány skiccen - nem - látható a Cabrio[/kepallojobb]

A 60. születésnapját ünneplő Corvette legfrissebb nemzedékét, a Stingray utónévvel bemutatkozott C7-est év elején, hazájában, a Detroiti Autószalonon ismerhette meg Amerika és persze az egész világ is. Bár a Corvette az Egyesült Államok egyik ikonjának tekinthető, világszerte kedvelt modell, így nem meglepő, hogy a sorozat következő tagját, a Stingray Cabriót nem Amerikában, hanem az év legjelentősebb autós seregszemléjének számító Genfi Autószalonon fog bemutatkozni március elején.

"Genf globális színpada éppen megfelel az új Stingray kabrió bemutatására, hiszen a Corvette az egész világon a Chevrolet kirakatfigurája" mondta Susan Docherty, a Chevrolet és a Cadillac Europe elnök-vezérigazgatója. "Ezt az ikont régóta ismerik és csodálják olyan országokban is, ahol sosem volt hivatalosan kapható."

Jelenleg több mint száz országban van Corvette tulajdonosi és rajongói klub. A Corvette hivatalos Facebook oldalának az 1,1 millió rajongója többségben, 58 százalékban az Egyesült Államokon kívül él - ez is jelzi, hogy a Corvette nemzetközi siker.

Hirdetés

Műszerfalával aligha fog különbözni a kabrió a kupétól, manuális váltójával 7, automatájával 6 sebességfokozatot adhat

A gyáriak elmondása alapján a Corvette Stingray kabrió a technika, a design és a teljesítmény ugyanolyan egyensúlyát adja, mint a januárban, Detroitban bemutatott kupé. Így aztán ugyanaz a 450 lóerős, 610 Newtonméter nyomatékú 6,2 literes V8-as várható a karbonszálas műanyag gépháztető alá, ami a kupét is hajtja - természetesen a hátsó kerekeknél és 7 (!) fokozatú manuális vagy 6 sebességes automata váltón keresztül. A tömegelosztás itt is 50:50 százalékosnak, a 100 km/órára gyorsulás 4 másodpercesnek várható, ami azért tető nélkül a targatatős kupéban tapasztalhatónál is komolyabb lehet. A Corvette Stingray Cabrio ugyanakkor állítólag munkába járásra is kiváló.

"Eredetileg mindegyik Corvette nyitott autónak indul a rajzasztalon" - mondta Tadge Juechter, a Corvette főmérnöke. "Nem más az új Stingray sem, kupéként és kabrióként is kiválóan teljesít minden helyzetben – legyen az munkába járás, kontinensátszelő túra vagy egy jó száguldás a kanyargós mellékúton." A Cabrio Corvette Európában vélhetően csak jövőre fog piacra lépni, magyarországi forgalmazásáról pedig még nincs hír.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?