Szakít a sportautókkal a Mitsubishi?
A profit érdekében átpozicionálja magát a Mitsubishi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Valószínűleg sokan várják, hogy a Mitsubishi újra előrukkoljon egy sportautóval, ám erre egyre kisebb az esély.
Szomorú, de úgy tűnik, hogy a Mitsubishi elvesztette az érdeklődését az olyan csodás gépek fejlesztése iránt, mint például az az EVO IV-es, amiről nemrég olvashattatok nálunk. A Car Throttle egyik újságírója a Genfi Autószalonon beszélgetett a Mitsubishi UK igazgatójával Rob Lindley-vel, aki felvázolta a márka jövőjét: „A Mitsubishi most már a szabadidő-autókra, crossoverekre fókuszál, illetve az alternatív üzemanyag-technológiákra.”
Persze a döntés nem meglepő, bár az is tény, hogy a Honda és a Toyota például továbbra is tart a palettáján vérpezsdítő, sportos típusokat. Azonban a Mitsubishi jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy megengedhesse magának a rétegmodellek gyártását. Lindley elmondása alapján egy olyan gyártó, amely évente 1,2 millió autót ad el, kénytelen követni a trendeket, márpedig ez manapság a SUV-gyártást jelenti. Viszont megtartják a legendás neveket, ahogy azt már láthattuk az Eclipse Cross esetében, de az sem elképzelhetetlen, hogy az Evolution név legközelebb egy villanyhajtású crossoveren tűnik fel.
Már régen szakítiott vele sajna.
Az Evo mint homologációs alap gyakorlaitag a WRC bevezetésével értelmét vesztette, de emellett gyönyörű és izgalmas kocsikat gyártottak száriában is. A 3000GT egy izgalmas darab volt pláne akkoriban, de volt mellette még egy sor izgalmas modelljük, még az utolsó Eclipse is kifejezetten dögösre sikeredett, kár az FWD-ért (a koncepcióban még egy Evo motort kombináltak hibrishajtással, 2006-ban!!! ).