Szaltóval mutatkozott be az új Jaguar

A Jaguar E-Pace kétliteres motorokkal és sportos futóművel érkezett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elvetemült módon mutatták be a Jaguar legfrissebb modelljét, már csak ezért is emlékezetes marad. Az E-Pace sportosságát az F-Type dizájn megoldásaival hangsúlyozták.

Valahol érzi a Jaguar, hogy hiába az SUV őrület és a divat, a csapból is az folyik, szinte minden márkának van minimum egy ilyen modellje. Nekik is volt már az F-Pace, de most itt a kisebb, az Audi Q3, BMW X1 Mercedes-Benz GLA ellenfél E-Pace. Muszáj a bemutatóról beszélni, mivel az élőben is közvetített rendezvényen a Jaguar új modelljével Tery Grant kaszkadőr egy 270 fokos csavart ugrást hajtott végre, a 15,3 méteres ugrás pedig Guinness rekorddöntésnek számít. Mi ez, ha nem őrültség? Az mondjuk fix, hogy még egy darabig emlékezni foguk rá. A Jaguar új modellje tehát hatásosan érkezett és talán ennyire hatásos lesz a piacon is, egyelőre konkurensei közül a brit tűnik a legsportosabbnak, látatlanban is, mivel tudjuk milyen vezetni az új Jaguarokat és a márka is azt ígéri, hogy az új modell mindenben hozza a tőlük elvárt szintet.


Sokáig nem akarták újra ellőni az F-Type sportkocsin megrajzolt front részt, ám annak fara annyira jól sikerült, hogy mindegyik modelljükre ráhúzták. Az új E-Pace viszont megörökölte a sportkocsi első lámpáit, így messziről sem fog a nagyobb F-Pace-nek tűnni. A forma sportos, és ezt a beltérben sem hanyagolták, szintén nem a nagytesó, inkább a kétüléses sportkocsi vonalait örökölte odabent is a felemás műszerfallal. 12,3 colos digitális műszeregység kerülhet a mutatók helyére, középen viszont 10 colos a multimédiás fejegység képernyője, ami hangutasításokkal is irányítható. Több USB csatlakozó, 12 Voltos töltőcsatlakozó és 8 eszköznek internetet osztó wifi router is lehet a fedélzeten, csomagtere pedig 577 literes.
Hirdetés

A jórészt már a Range Rover Evoque-nál is alkalmazott padlólemez keresztirányú motorelrendezést tesz lehetővé. Motorkínálatában így csak kétliteres négyhengereseket találunk. A kétféle turbós benzines 250 lóerő és 365 Nm nyomatékú, valamint 300 lóerő és 400 Nm nyomatékú verziókban lesz elérhető. Dízelből 150, 180 és 240 lóerős teljesítménnyel és 380 430 és 500 Nm-es nyomatékúval lesz kapható. Alap az elsőkerékhajtás, az erősebb motorok viszont már alapból négykerékhajtást kapnak. Adaptív tempomat, sávtartó, holttér figyelő és gyalogosokat felismerő vészfékasszisztens is van a fedélzetén. A bent ülőket kristálytiszta hangzású Meridian hifi és a teljes tetőt beborító, ám nem nyitható panoráma tető fogja szórakoztatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?