Szarvasra vadászni nem lesz jó – Volvo V60 CC

Terepkombi, nem csak díszből? – Volvo V60 CC D4 AWD teszt

Elsők között mutatott be a Volvo olyan egyszerű kombit, amit emelt hasmagassága és körbeműanyagozása már könnyebb terepjárók közé emelt. Ennek több mint 20 éve, a recept ma is működik.

Ki ne emlékezne a ’97-ben bemutatott V70 XC terepkombira, ami favágó stílusával különleges sármot vitt az amúgy túlzottan is elegáns Volvo kínálatba. Ma azért nem vagányok már annyira, hogy a teljes első lökhárítót fényezetlenül hagyják, mint a második generációnál, de a szisztéma nagyjából hasonló. A Volvo kisebbik kombija ma alaposan hasonlít a nagyobb V90 modellre, messziről autóbuzi legyen a talpán, aki elsőre megmondja, mit lát. Valójában közelről sem annyira egyszerű a helyzet, mert a V60 sem kis darab. Hosszabb, mint egy 3-as Touring és csomagtere is nagyobb a kategóriatársaknál – 529 liter, már amennyiben a prémium szegmensben versenyeztetjük a Volvo középkategóriás kombiját. Méretben ugyanis kicsit többet, minőségben és kidolgozottságban kicsit kevesebbet ad. Utóbbi leginkább persze igények kérdése, hiszen a minőség e téren igencsak sokrétű. Ha beleszámítjuk a márkához köthető biztonsági jellemzőket, már nem olyan egyszerű eldönteni, hogy kellőképpen minőségi-e a kategóriához, vagy sem. Külsőre ma a Volvók nagyon megegyeznek, de vannak azért kapaszkodóink, amikből meg lehet mondani, mi közeledik felénk. Ha az első fényszórók menetfénye túlnyúlik a lámpatesten a maszk felé, akkor az V60. Ha az oldalvonal, mármint a volvós határozott övvonal az elejétől a végéig szinte egyenesen végignyúlik, akkor az már V90. A V60 csinos, rendkívül elegáns, és annak ellenére visszafogott, hogy közben mutatós is.

Jó ez a vonal, egy Volvóról nem a fölényeskedő magamutogatás jut eszünkbe,

ami egyáltalán nem hátrány, ha valaki nem szeretné magát egy kerekeken guruló sztereotípiának érezni. A V60 CC is olyan, mintha már régóta ismernénk, a klasszikus vonalakat pedig 7,5 centivel magasabban találjuk, ennyit emeltek ugyanis a futóművén. A körbeműanyagozásos stílus valahogy itt olyan eredeti, nem tűnik annyira piperkőcnek egy ilyen V60, mint a divatos crossoverek többsége. Ráadásul itt megvan az állandó összkerékhajtás is alapáras felszereltségként, vagyis komolyan gondolják, hogy ezzel bárki is terepre megy? Valójában itt inkább a havas, jeges, zordabb vidékre optimalizált autóról van szó. Ha nem is CC, de új V60 viccen kívül minden sarkon szembejött velünk Stockholm környékén a Transit bemutatója alatt. Már első megközelítésre is az az érzésünk, hogy ez a tökéletes méret. A V90 már túl nagy, hogy azzal minden nap kényelmesen mozogjunk akár a városban, de a V60 még mesze nem annyira kicsi, hogy kevésnek érezzük. A 18 colos felnik és az egyébként rajtuk lévő sportos abroncsok messze nem ígérik azt, hogy jó lesz terepen a V60 CC. Megoldja, ha földútra tévedünk, és tény, hogy nem ért le nálam sehol, de a viszonylag hosszú első túlnyúlása miatt folyton aggódtam, hogy lebólintja az utat, ilyen helyen csak lépésben ajánlott vele járni. A motor ereje elég lenne bőven arra, hogy sáros helyen se akadjon el, a D4-es jelölésű négyhengeres dízel 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, ahogy a kategóriatársak is. A Volvo saját fejlesztésű négyhengerese franciásan erős hangú, ami mindaddig nem lenne probléma, amíg csak kívülről hallanánk, de sajnos az utastérben is jól hallató a kerregése. Épp hangja miatt nem érezni átütően erősnek, mire kellőképpen felpöröghetne, elmegy a kedvünk attól, hogy lejjebb nyomjuk a gázpedált, nálam itt kicsit elcsúszik a minőség.

Hozzá kell tenni, hogy a motor erejében nincs hiány, jelentős dinamikával mozgatja a V60 CC-t, még így is jóval gyorsabb, mint arra bárkinek is szüksége volna.

Hirdetés
Futása masszív, ebben mindig is jók voltak a Volvók, az első mozdulatától kezdve sugallja, hogy biztonságban vagyunk. A bunkerszerűen szűknek tűnő fejtér és a szűkös ajtónyílások is csak azért vannak, mert vastagok az oszlopok. Így sincs baj a kilátással, amit látnunk kell, azt látjuk menet közben, a holtérre meg figyelmeztetnek a kis ledes kukacok a tükrökben, Parkoláskor 360 fokos kamerarendszer adja az egyébként megfelelő, éles és gyors képet az állított középkonzolra.

Hamar rá lehet érezni arra a nyugalomra, amit egy Volvónak adnia kell.

A kellemes belső formák még úgy is megfogják az embert, ha esetünkben minden fekete, leszámítva a tetőkárpitot. A CC-hez nyílt pórusú fabetétek és selyem fénnyel csillanó króm szegélyek járnak, de mindből épp csak annyi van, hogy még jól érezzük magunkat. A középkonzol rolói is a szép fából készültek, egyedül a zongoralakktól búcsúzhatnának el a svédek is minél hamarabb. Fájdalmasan sok az ujjlenyomat- és látványosan porgyűjtő felület, pár nap alatt azon kaptam magam, hogy egy ronggyal tisztogatom percenként a kezelőszerveket, hogy ne érezzem magam úgy, mintha egy hónapja taperolnám a felületeket. Érdekes és számomra kedvesebb a CC durva felületű bőrkárpitja, nem csak látványra, érzésre is strapabíróbb, mint a márka által használt finomabb tapintású bőrök. Ez olyan, mint a 2000-es évek elején volt, de azokban az autókban még ma is hibátlan, sőt, a legtöbbnek még az eredeti illata is megmaradt.

Ezt az időtállást érzem ezen az autón is, hogy 10-15 év múlva hasonló állapotot fog mutatni mostoha körülmények között is.

Ugye mondanom sem kell, hogy a mai autók nagy részén ezt nem érezni. Egy valamiben nagyon bízom, hogy a műanyag elemekről azért nem kezd majd el lekopni a bevonat olyan csúnyán, mint az első S60-akéról. Kezelése egyszerű, a pont jó méretű kormánnyal egy pillanatig sem nevezném sportosnak, de az üléspozíció akár olyan is lehet, az érzet valahogy messze áll tőle. Az indítás még mindig furcsa a fordítókapcsolóval, de mindenképp kulcs nélküli és főleg egyedi, ahogy a váltó kapcsolója is, amit R és D között kétszer kell meglöknünk, ez mondjuk szokható. Súlyos, masszív érzettel mozognak a kapcsolók, már ami maradt, mert ugye, itt már mindent is a középső kijelzőn kell kezelnünk. Ez az állított tablet dolog még mindig furcsa, de több tesztautó után már tudjuk, hová nyúljunk. Ennek ellenére a klíma kezelése továbbra is szokatlan, az viszont kimondottan tetszik, hogy jobbra húzva az összes vezetéstámogató aktiváló gombját egy lapon kapjuk meg, nem kell értük külön menükben turkálni. Ezeket oda rakosgatjuk, ahová szeretnénk, és előttem már valaki gondosan felrakta a lap tetejére a stop-start gombját, ezt a csúnya újraindítás miatt folyton kikapcsoltam, rossz volt hallgatni. Vezetéstámogatókkal egyébként alaposan beerősített a Volvo.

Radarjai nem csak az autókat, gyalogosokat és bicikliseket ismerik fel, de a nagytestű állatokat is.

Vagyis például egy az út szélén ácsorgó rénszarvasra is ugyanúgy be fog jelezni és felkészíti a fékrendszert, menetstabilizálót az intenzív fékezésre és kikerülésre, mint egy autó esetében tenné, így kisebb az esélye, hogy elcsapjuk. Emellett már működik a kikerülés asszisztens is, ami kormánymozdulattal segít, szóval szarvashúsért már mindenképp vadászni kell mennünk a CC-vel. Nagy újítás érte most az okostelefon integrációt, ami engem először a V60 CC-ben ért. Frissült az Apple CarPlay a telefonokon és egy rakás eddig zavaró dolgot kiirtottak. Ilyen például az, hogy mostantól működik a multitasking, vagyis, ha épp fut a navigáció az autó kijelzőjén, a telefonon úgy csinálhatunk mást, hogy a kijelzőn közben tovább fut az alkalmazás. Ezzel együtt a CarPlay már osztott kijelzőt is tud, vagyis több alkalmazást is mutat, így látjuk, milyen zene szól éppen, volt-e nem fogadott hívásunk, ezek mellett pedig megy a navigáció is, igaz, csak az Apple saját térképe, egyelőre. A Volvóban ez annyival van még megokosítva, hogy a függőleges elrendezésű kijelzőnek csak az alsó hasábjában jelenik meg az Apple CarPlay, a többi gyári menü marad és bármikor átléphetünk akár a fedélzeti naviba, a rádió menüjébe és persze a jobbra-balra húzható beállítások menükbe is. Igényes és főleg gyors a rendszer, vakon nyilván kezelhetetlen, de most annyival többet adott, főleg stabilitásával, mint korábban, hogy ez a gond már nem igazán merült fel. Remek az összeszereltség, nagyon masszív autó hatását kelti, de a zajok miatt én a minőséget egyelőre nem érzem a prémium kategóriában megfelelőnek, pláne, hogy már a 3-as BMW-ből is kiirtották a zavaró hangokat. Pilot Assist funkciója határozottan tartja sávban és a rossz felfestéseket is felismeri, a kormányon tartott kézzel sokáig intézi helyettünk, amit kell. Ezen a téren nagyon is kielégítő, amit a V60 CC most nyújtott, persze, mindent nem lehet egyszerre.
Értékelés
Pozitív
Remek biztonságérzet, jó anyaghasználat, jól működő vezetéstámogató rendszerek, fejlett multimédia, feszes, de jól rugózó futómű
Negatív
Hangos dízelmotor
Árak
Tesztmodell alapára
14 040 000 Ft (2019.11.07.)
Tesztautó ára
17 192 000 Ft (2019.11.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2000 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4250 1/min-nél
Nyomaték:
420 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.90 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4638 mm
Szélesség:
1899 mm
Magasság:
1545 mm
Saját tömeg:
1836 kg
Össztömeg:
2300 kg
Tengelytáv:
2774 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
430 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
850-950 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1260 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1140 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1170 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2000 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
420 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.90 s
CO2-kibocsátás:
155-173 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.07. at 06:51
    Permalink

    Kerülgetjük a forró kását, ez akkor tökéletes ha minden áron el akarjuk kerülni hogy SUV-t vegyünk.
    Amúgy az Xc60 beleseje még mindig szellősebb a magasabb beltér miatt, és most már abból is van D3 FWD belépő modell ami az árakat talán elviselhetőbbé teszi…
    Amúgy tényleg 2.4 a motor ebben, vagy elírás?

    • 2019.11.07. at 08:08
      Permalink

      Meg annak is tökéletes, aki nem akar több, mint 2 millióval többet fizetni a divatért, a magasabb fogyasztásért (főleg az Autobahn-on), meg a jóval kisebb végsebességért.

      • 2019.11.07. at 09:59
        Permalink

        Ennek is magasabb a hasmagassága, amúgy meg a fogyasztási különbség nem eget verő (fél liter kb). Cserében sokkal szellősebb a belső. Én nem éreztem annyira jól magam a V60-ban az XC után, pedig a belső valahogy hangulatosabbra sikeredett (ugyanazokból a formákból is).
        A kedvenc spritmonitorodnál az előző V70-esem (dízel, kézis, 136LE dízeleket nézve) 6,63-at fogyaszt, a mostani XC60-asok (kézis, 150LE dízelekr szűrve) 6,54.

        Speciel szerintem előbbivel kicsit fölé lő az SM, utóbbival meg kicsit alá.

        Amúgy fura most visszajött a kommentelés? egy ideig nem ment…

        • 2019.11.07. at 10:13
          Permalink

          V60 II D4 : 6,56 liter.
          XC60 II D4 : 7,41 liter.

          Ez 13%. 200e km-en 1700 liter gázolaj (700e HUF), meg 4233 kg CO2 a különbség, AUTOBAHN-on még több. Smafu.

          • 2019.11.07. at 15:29
            Permalink

            Jó akkor még egyszer, két jól összevethető modell:
            Xc60 150LE D3 mocical kézivel (ez van nekem is): https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1125-XC60.html?fueltype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
            6,57
            Egyrészt erre van saját összevethető tpasztalatom, másrészt nem kavarnak be hajtáslánc különbségek, a 4WD vagy Automata magasabb aránya alighanem bekavarna a korrekt összevethetőségbe.
            Ugyanez V60-ban: 6,05 liter.

            Ez fél liter különbség. Viszont egy minden szempontból szűkösebb autóval.

            Ha reaálisan egy picit nagyobb autót vet össze az ember (a V70 csomagtartója nagyobb volt, az utastér térérzete kb hasonló) akor nem lesz akkora különbség. A konkrét váltásnál kevesebbet ad ki a SUV-ra SM.

  • 2019.11.07. at 10:56
    Permalink

    tudom ízlések és pofonok de nekem nem adja ki ez a körbeműanyagozott Volvo, sztem baromira nem áll jól neki. Az új BMW 3-as kombit szívesebben hazavinném, sokkal jobban néz ki.

  • 2019.11.07. at 15:58
    Permalink

    “Jó akkor még egyszer, két jól összevethető modell:”
    Én két jelenleg is kapható modellt vetettem össze, egyik épp a cikk tárgya, a tiéd szerintem 3 éve megszűnt.

    • 2019.11.08. at 09:15
      Permalink

      Ez a kiskereskedők által eladott autók száma, te szerencsétlen, kihozol a sodromból.
      Tényleg komolyan gondolod, hogy 2019 márciusában a Volvo legyártott 1 db XC60-at? Ember, dátum szerint ott van feljebb, melyik napon készült az utolsó 1.gen XC60, Európában 2017 szeptemberében, Kínában meg 2017 november 3-án, maga a Volvo készített megható kisfilmet róla, erre te belinkeled a kereskedőknél ott maradt néhány régi autó eladását? MY2019, persze. Már 2018-as modellév sem volt abban:

      Volvo XC60 (AU)
      Manufacturer Volvo Cars
      Production 2008–2017
      Model years 2009–2017 (Wikipedia)

      Ennyire nehéz kimondanod, hogy tévedtél? Menj el orvoshoz, mert ez betegség, de tényleg…

      • 2019.11.08. at 23:05
        Permalink

        Na jó vegyük át még egyszer amíg még van rá türelmem.
        Akkor még egyszer emlékeztetőleg az eredeti témára: két azonos modell (kombi Vs SUV) összevethetősége.

        Ha az a cél, hogy értelmesen összevethető modelleket keresel akkor a friss modelleknél elég nehéz tiszta modelléveket kiválasztani. Ezért javasoltam az XC60 V60-ast, bár méretben inkább a V70 megfelelő.

        Persze kényelmes a mostani modelleket venni, csakhogy a mostani V60 igencsak új és nincs olyan egységes kínálat amiből következtetést lehetne levonni (4db V60-as van D3 mocival 2018 utánról).

        Az összes kritériumot azért választottam hogy ne vezessen félre a minta eltérése. Ha az egyikben van kavarás (pl lehet többféle hajtáslánc, vagy motor (pl egy időben az AWD a régi 2.4-est kapta a VEA helyett) ) az félrevezető. Eleve mivel a nagyobb SUVnál jó eséllyel lesz pl több automata, vagy 4wd, ezért ez torzítana.

        Ezért mutattam két jó eséllyel hasonló profilú D3-as mocis kocsit.

        Az egy dolog hogy meddig gyártják, modellváltásnál gyakran halmoznak fel készletet amit aztán ratkárról árulnak (bár speciel a SM-en nem találtam D3-as 2018-as Xc60-ast tehát oda nem jutott). Amit én javasoltam az abból a szempontból releváns, hogy készültek azonos motorral és platformon.

        Amit fentebb javasoltam, szerintem célszerűbb minta a SUV többletfogyasztás szemléltetésére.

        • 2019.11.09. at 10:28
          Permalink

          Tőlem folytathatjuk, ha nem zavar, hogy folyamatosan tátott szájjal rohangálsz a péniszerdőben…

          1., Ezt írtad : “XC60 I. D3 a MY2019-ig ment.” Szopó, ahogy már tisztáztuk (és tényekkel alátámasztottam), a 2017-es modellév volt az utolsó, amin fikarcnyit sem változtat a 2017-ben legyártott és a kereskedők által 2019-ben eladott 11 darab maradék autó.

          2., A jelenleg KAPHATÓ V60 és XC60 hajtásláncai és műszaki alapjai azonosak, tehát bátran összevethetők egymással, semmi szükség a szokásos mellébeszélésedre, nézzük a 150 lovas, kézi váltós, első kerekes alapverziókat :

          V60 10 815 000 Ft
          XC60 12 195 000 Ft (felár : 1,38M / 13%)
          V60 tömeg : 1625 kg
          XC60 tömeg : 1729 kg (többlet : 104 kg)
          V60 gyorsulás / végsebesség : 9,9 / 205 km/h
          XC60 gyorsulás / végsebesség : 10,2 / 190 km/h (0-100 kicsit, végsebesség sokkal gyengébb)
          V60 raktér : 385/565/855/1400 L
          XC60 raktér : 415/595/835/1435 L (3:1 a SUV-nak, a legnagyobb különbség 35 L)
          V60 fogy. spritm. : 5,29 L (4 db autó)
          XC60 fogy.spritm. : 6,37 L (2 db autó) többletfogyasztás : 20,4 % (Volvo kat. szerint +15%).

          Amennyiben eltekintünk a nyalóka motortól és a kézi váltótól, akkor azonnal 50-szer annyi autó lesz az XC60 és 22-szer annyi a kombi esetében. A merítés kicsi, de nem tűnik merésznek a következtetés, hogy a tárgyalt autókat NEM nagyon vásárolják D3 150LE manuális váltó kivitelben. Mobile-n 1097 XC60-as van (2018-tól), ebből 86 db a D3 man. A fogyasztásbeli különbség az összes többi hajtáslánc esetén nagyobb, ez evidens, remélem neked is.

          Azok számára, akik egy krumplinál értelmesebbek, elég ránézni a V60 és az XC60 végsebességére : 205 vs. 190 km/h. A jelentős különbség egyetlen oka, hogy a SUV sokkal több levegőt tol maga előtt, az pedig két dolgot jelent : lassabb, de legalább többet fogyaszt, pedig se emberből, se csomagból nem tud többet vinni (érdemben). Mivel drágább is, ezért nyilván a hülyének is megéri…

          • 2019.11.10. at 22:50
            Permalink

            Hali, ha értelmes dolgot írsz sosem szégyellem ha tanulok valamit.

            Főleg hasznos, ha bővítem az ismereteim mert 1-2 éven beül érik a csere.

            Azért pár Volvo után annyi megmaradt hogy átltalában a MY mindig júliusban indult. Nagyon nem érdekeltek a kifutó XC60 ajánlatok de az oldalak amiről tájékozódtam elég sokáig hirdették a régi XC60-ast akcióval (nem készletről). Mindenesetre feltételeztem hogy ha 2017 szeptemberben legyártanak egy Xc60ast az MX2018 lesz (ahogy én is MY2016-ost kaptam 2015 júliuséban (az új felnivel és D3 motorral)). Ha innen nézzük, átfutva a híreket valóban lehet hogy benéztem mert élég valószínű hogy ezek már új MY alapján készültek. Persze azért egy felszínes keresés alapján kijöttek autók 2018 Q1-ből. De végül is mindegy, a lényeg az összehasoníthatóség.
            Viszont nekem az új V60-asra dízelmotorral 2018 után 20-ast ad, ki abból 17 Automata, de ezek között akad az előzőgenerációból és Cross country 4WD-vel is…

            És akkor megint körbe körbe megyünk…

          • 2019.11.11. at 08:20
            Permalink

            “Viszont nekem az új V60-asra dízelmotorral 2018 után 20-ast ad, ki abból 17 Automata, de ezek között akad az előzőgenerációból és Cross country 4WD-vel is…”
            Ha a spritmonitor-ról beszélsz, akkor az így néz ki :
            V60 SPA dízel 2018-tól (jelenlegi modell, tehát minimum 150 LE) :
            – összesen 33 db
            – ebből 150 lovas, tehát D3 : 13 db
            – ebből kézi váltós D3 : 4 db (átlag : 5,29)
            spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/1213-V60.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
            (Linket nem engedi az okos webmester, de egészítsd ki és ott van.)

            És pontosan ezt írtam feljebb. A Jelenleg futó S60/V60/S90/V90/XC60/XC90 azonos platformon készül, tudomásom szerint azonos motorokkal, leszámítva, hogy az S60-ból például nincs dízel. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztásbeli és végsebességbeli különbséget kizárólag a karosszéria határozza meg. Szerintem elég alaposan bebizonyítottam a dolgot, nincs itt semmi körbejárás.

  • 2019.11.08. at 21:57
    Permalink

    Ezek a műszaki adatok honnan származnak? Egy másik autóé? Mert a V60 CC-hez sok közük nincs. Legszembetűnőbbek: a hossza (ami helyesen: 4784mm), vagy a csomagtartó ami biztos nem 403 l , de a többi se stimmel.

    • 2019.11.10. at 08:47
      Permalink

      “Dass der V60 ein Lifestyle-Laster und kein Transport-Kombi ist, wird beim Blick in den Kofferraum schnell klar. Ein Golf-Variant beispielsweise schluckt mehr als der deutlich längere Schwede.
      Bis zur Gepäckraumabdeckung fasst das Ladeabteil 385 l.” ADAC mérés.

      • 2019.11.11. at 09:41
        Permalink

        Ez azért felettébb szórakoztató szöveg, általában a közismerten független német kereskedelmi újságokban szoktam ilyen vetítést olvasni. Elhiszem hogy a Golf variant csomagtartója valamivel nagyobb, csak egy csomó dologban esetleg sokkal rosszabb (ami miatt megadnak autót választasz, ezért is tarolnak a prémiumkombik és SUV-k a piacon), ezért érdemes almát almával.

        Az vicces hogy a 340 litert lefitymálóan mutatják be de pl a C Klasse 330 asa “insgesamt zufriedenstellend”, (Mondjuk azon is mosolyogtam amikor a Lexus NX legendásan marginális csomagtartója ” 310 l Volumen indieser Fahrzeugklasse von durchschnittlicher Größe” gondolom azért mert a GLCnél sem sikerült sokkal jobb adatot hozni (pedig ha megátlagojuk a Q5-tel, X3-assal és az XC60-assal akkor inkább 400 az átlag). 310/525 inkább vicces. Persze a kombimentes amerikából nézve 525 több és variálhatóbb mint egy lépcsős felsőközöpes limuziné, de itt más a konkurencia is.

  • 2019.11.10. at 00:00
    Permalink

    Egy ismerősnek van V60-asa, nem ez az emelt, hanem a sima. Utasként ültem benne, nagyon tetszett, szerintem kifejezetten jó autó. Nekem mindig tetszettek ezek a terep kombik. És az is tetszik, hogy 7,5 centit emeltek. Más márkáknál 1-2 centit emelnek max. Terepen persze nem sokan fogják használni, de télen jól jöhet az a négykerék. A műanyag burkolatokat minden gyártó feketén hagyja ezeknél a terepkombiknál, pedig biztosan sokan megrendelnék a fényezést, ha lehetne. Az, hogy ezzel a fekete műanyaggal hogy néz ki, attól is függ, hogy milyen a kocsi színe. Én elfogadnám ezt a kocsit, de azért előtte megnézném, hogy pl. a BMW, vagy a Merci mit ad ennyi pénzért.

  • 2019.11.11. at 09:50
    Permalink

    N: 2019.11.11. at 08:20
    Szerintem az új és a régi V60 nagyjából azonos VEA dízelmotorokkal készül, 2015 nyarától (MY2016, ahogy az enyém is akkor kapta meg), ez kb ugyanaz a 150LE négyhengeres ami az SPA V60 II-ba is került.
    Mivel éred el hogy csak SPA modell legyen?

  • 2019.11.11. at 10:38
    Permalink

    Mi szórakoztató ezen? A Golf Variant szemes takarmányból és sörös rekeszből is többet tud vinni mindkét Volvo-nál, ezen kár hisztizni. A sörös rekesz teljesen független mérőeszköz, abból a Golf 12-t, a Volvo-k 11-et, az NX meg 10 darabot nyel el.
    A “340” csak a te hozzászólásodban szerepel, nem tudom ki mutatja be lefitymálóan, ahogy azt se értem, hogy mi vicces a 310/525 literen.

    “ez kb ugyanaz a 150LE négyhengeres ami az SPA V60 II-ba is került.”
    Nem nyert, a V60 SPA D3-nak (D4204T16) egy turbó és kevesebb nyomaték (HAHAHA) is elég ahhoz, hogy AUTOBAHN-on 15 km/h-val gyorsabb legyen az ikerturbós XC60 D3-nál :-))))))))))

    “Mivel éred el hogy csak SPA modell legyen?”
    A négyből 3 “Baujahr 2019”, a maradék egynél pedig megszavaztam 🙂

    • 2019.11.11. at 12:19
      Permalink

      A szórakoztató az hogy egy teljesen más kialakítású autóval próbálják lehúzni…
      Valaszeg a VW Caddy mellett végképp eltörpül a V60 csomagtartója, de ahogy a Golf Variant, a Caddy is egy dologra van kihegyezve. Valójában a helyzet az, hogy a V60 a kategóriájában a nagyobbak között van.

      Nyilván ha a csoamgtartó lenne a legfontosabb akkor senki sem venne 3er touringot sem.

        • 2019.11.11. at 21:53
          Permalink

          De Valahogy ezt a kisebb de hazai kombiknál fel sem hozzák…

          Alapjában véve aki egy ilyet keres annak valszeg nem az alsőközepes tömegmodellből lebutított kombi a referencia, ez egy erősen hangulatkeltő lehúzás, és alapszintű ahhoz képest amit az ember olvashatott az Autobild összehasonlításaiban. Eléggé meg is lepett mert az ADAC-ra nem jellemző az ilyesmi, ők azért az objektivitás látszatára mindig is ügyeltek.

          Ez a kocsi alapjában véve elég jó méretű és praktikus csomagtartóval bír, korrigálták amit pl a V90nél elszúrtak (az “Avant”-szerű csapott far helyett szép hasáb, így nem csak alibi övvonalig pakolt adatban jeleskedik).

          Mazda 6 425/625 liter Innen nézve szinte mind lájfsztájl akkor :)….

          • 2019.11.12. at 10:02
            Permalink

            “BMW 318d Touring Steptronic : Lifestyle statt Lastesel ist schon seit Jahren die Losung der 3er-Kombis.” (adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?idtest=5581)

            adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/test-peugeot-508-sw/

            “Fazit: ein Lifestyle-Kombi für den Individualisten und Perfektionisten. : adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?idtest=1899 ”

            Szerintem ezt is engedd el…

  • 2019.11.13. at 07:46
    Permalink

    @N 2019.11.1:
    Hát ha ezt ennyire objektíven felhozzák ám legyen, de nekem sokkal inkább zavar a csapot farral kialakított kombi far, ha bármire is illik ez a kifejezés az nem a méret hanem a használható(/lanság) miatt az A4(és még inkább az A6) vagy épp a fent említett V90 fara, de ez forma éppúgy megnehezíti a kihasználható csomagtartó reményében vásárló Superb Combi tulajok dolgát is.

    Na mindegy csak egy záró gondolat ha már ennyire utána olvastál az ADAC-n 🙂

    • 2019.11.13. at 08:21
      Permalink

      Itt most felröhögtek a Superb-vásárlók, akik egy XC60-hoz képest minden dimenziójában nagyobb csomagteret birtokolnak (bő 30 centivel hosszabb lehajtott támlával), miközben 4 mázsával könnyebb autót vettek, ami 190 lovas dízelként 30 km/h-val gyorsabb az Autobahnon, 30%-kal kisebb fogyasztás mellett :-)))))))))

      • 2019.11.13. at 09:33
        Permalink

        Valszeg arcukra fagy a mosoly amikor az első hűtőt vagy mosógépet próbálják bepakolni.
        Esetleg keresnek inkább valami “lájfsztájl” E klassét vagy V70-est helyette… :), ami nem csak a katalógusadatban próbál jó lenni…

        Az XC60-nal szemben meg akkor fagy az arcukra a mosoly amikor a harmadik kört viszik, miközben az XC-vel már meg tudtak állni.

        A 30%-os fogyasztást meg csak álmodod. Nálam kb fél liter a különbség, egy erősebb környezetkímélőbb motorral.

        • 2019.11.13. at 10:31
          Permalink

          Még soha nem kellett mosógépet, vagy hűtőt szállítanom, pedig nem egyet vettem már, de mindet kiszállították jellemzően ingyen, valamint ostobaságnak hangzik az autó életében nagyjából egyszer, esetleg kétszer előforduló mosógépszállítás okán 10 évig tolni magad előtt sokkal több levegőt.
          Én a számok barátja vagyok, ezért nézzünk konkrétumokat :
          A mosógépünk csomagmérete : 70*70*85 cm, ez mindkét autóba kényelmesen befér.
          A hűtőnk csomagmérete : 65*65*185 cm, a Superb benyeli, az XC60 legfeljebb darálva 🙂
          Mindkettőt ingyen kiszállítják most is, ahonnét rendeltem, pedig az ár is ott a legjobb.

          Superb 2.0 190 LE ADAC teszt :
          Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Diesel) 4,8 l
          Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 5,2/4,2/5,7 l

          Volvo XC60 D4 190LE ADAC teszt :
          Test-Verbrauch 6,9 l/100km
          Stadt/Land/BAB 7,4/6,0/7,8 l/100km

          A különbség sorrendben +44%, +42%, +43%, +37%. Én 30%-ot írtam, a többit tudjuk be a 4WD-nek. Szerinted plusz 4 mázsának és egy sokkal nagyobb légellenállásnak mégis mit kellene kiadnia?

          “Az XC60-nal szemben meg akkor fagy az arcukra a mosoly amikor a harmadik kört viszik, miközben az XC-vel már meg tudtak állni.”
          Remélem, legalább te érted, hogy ez mit jelent.

          • 2019.11.13. at 11:48
            Permalink

            Nos igen, te egy 4WD automata modellt próbálsz összevetni egy FWD kézissel, miközben az egyikben két többletfogyasztási tényező is szerepel.
            És akkor megint visszakanyarodunk arra, hogy a meglehetősen sajátosan értelmezed a kategóriákat, és talán végre megérted miért akartam a D3-as alapul venni. Amellett hogy az AWD (és a GT) többletsúly (és közvetve súlynövelő), mindegyik kötveztelün is foygasztásnövelő faktor.

            Futtasd át a D3 kézis XC60 átlagát egy AWD GT V60-assal szemben, meglepne ha az XC foygasztana többet, sőt…

            “Remélem, legalább te érted, hogy ez mit jelent.”
            Ez a parkolást jelenti. Hogy egy SUVvel nemcsak a padkák okozta sérülésket úszod meg, de mivel rövidebb is, sokkal könnyebb pebarkolni, és nem kell melléje egy városi kisautó (nekünk egy darab univerzális családi autó kellett, ha lesz második az meg valszeg valami rodster hobbiautó lesz).

  • 2019.11.13. at 14:24
    Permalink

    Nem találtam XC60 D4-et kézi váltóval, sajnos, illetve az ADAC csak AWD-t tesztelt.
    Térjünk vissza a kályhához, XC60 D3 man. vs. V60 D3 man.:
    kepkuldes.com/image/eXIAk3
    kepkuldes.com/image/eXIB2l
    A fogyasztásbeli különbség 20,5 % (autópályán értelemszerűen még több), továbbá a V60 sokkal gyorsabb AUTOBAHN-on 🙂

    Azt pedig már sokszor elmondtam, hogy a parkolók túlnyomó többségében a szélesség a korlátozó tényező, nem a hossz :
    kepkuldes.com/image/eXICfZ
    Persze biztosan előfordul, amikor a 7 centiméterrel rövidebb XC60 pont befér oda, ahova a V60 nem, ilyen esetben a lógó orrú V60 tulajdonosnak eszébe juthat az a legalább 1,3 millió Ft, amit megspórolt, valamint az a további egymilliócska, amit az üzemanyagon takarít meg 200e km alatt. Ha még ez is kevés, akkor vigasztalódhat azzal, hogy hamarabb tudja átszelni Németországot, mint te, ráadásul egy turbóval kevesebb rizikót vállalt be…

    • 2019.11.13. at 15:50
      Permalink

      Az egyetlen bibi hogy két autóból nehéz statisztikát levezetni, ezért javasoltam az előző gen modelleket (2015-2018) a mostani VEA D3 euro6-os mocikkal, így jött ki 17 kézis D3 V60 (2018-ban szerintem még nem volt D3 az újhoz, ha igen akkor egy kocsi lejönne) alapján flottaátlag 6,09 (legjobb átlag 5,17 – legrosszabb átlag 7,37) illetve 12 kézis D3 XC60 alapján 6,57 (legjobb áltag 5,42 – legrosszabb átlag 8,77) .

      Kb fél milla a külömbség 200.000 km alatt.

      Átszelni nem fogja sokkal hamarabb mert 190 felett nem szívesen megyek gyorsabban, a tank üzemanyagból pedig kb egyformán ki tudtam hozni a szokásos megállókkal a szokásos távot. Az XC is vitte azt a sebességet amit te nem hiszel el. 🙂

      • 2019.11.13. at 17:39
        Permalink

        Nézd, nekem mindegy, mit beszélsz félre, akkor a Volvo is bizonyára téved, amikor 16 %-kal magasabb fogyasztást ad meg a SUV-ra, pedig asszem nagggyon szigorúan egyforma metódus szerint mérik az autókat.

        “190 felett nem szívesen megyek gyorsabban”
        Az király, mivel annyi a végsebessége a kocsidnak, én se szeretem 180 fölé hajtani a Prius-t 🙂
        Egyéb iránt teljesen mindegy, mekkorát füllentesz, ha így jobban esik, akkor a V60 végsebessége = a tiéd + 15km/h :-)))

        • 2019.11.13. at 18:13
          Permalink

          “annyi a végsebessége a kocsidnak”
          Nem annyi. Le nem szabályoz, és simán virgonckodik felette is, mivel a használható fordulatszámtartmány negyede még hátravan (180nál még a fele: http://egzostive.com/misc-stuff/ ).

          Halkan jegyzem meg, a 6-sebes kézis és a 8 sebes automatának is azonos a (szép kerek, 205) végsebessége a D4 motorral, totálisan más áttételnél, ami egy kicsit gyanakvóvá tesz az ellenszeles elméleteddel kapcsolatban.

          Egyszerűen ez az amit a Volvo biztonságosnak tart, a magasabb építésből meg is értem.
          Attól még vinni fogja a nagyobb sebességet is…

          • 2019.11.13. at 19:53
            Permalink

            Tök jókat röhögök rajtad, de tényleg 🙂 Gyanakszol, mert két azonos teljesítményű autónak azonos a végsebessége?
            “ellenszeles elmélet” Visítva röhögök, isten bizony :-))) Ember, ezek szerint az autód végsebességét egyszerű szorzással megállapíthatjuk : Vmax = 180*1,5, vagyis 270 km/h, ha az automatában hosszabb a nyolcadik, mint a kézben a hatodik, akkor meg 300 felett is “virgonckodik”.
            Még mindig abban a hitben élsz, hogy a te autódra nem vonatkoznak a fizikai törvényszerűségek? Nem hiszem, inkább csak meg akartál nevettetni…

  • 2019.11.13. at 20:45
    Permalink

    Tehát azt mondod hogy azért egyforma kerek 205 a végsebességük mert a kocsival szemben egyforma 190lóerőt ad le a váltó? Akkor eltérő áttétel esetén a motor teljesítményét fogják variálni hogy épp 150LE-t adjon le a váltó?

    • 2019.11.13. at 21:19
      Permalink

      Zoltán, a nyomatékváltó bemenő és kimenő tengelyén azonos a teljesítmény (eltekintve a váltó belső veszteségeitől), ezért nem hívják például teljesítményváltónak, mivel csak a forgatónyomaték változik meg. 1:2 lassító áttétel esetén a nyomatékváltó kimenő tengely fele akkora fordulatszámmal pörög, de kétszer nagyobb a forgatónyomatéka.
      A D4 kézi váltóst csak én nem találom?

      • 2019.11.13. at 22:28
        Permalink

        A D4 kézit valamelyik specs oldalról néztem (remélem megbízhatóak), de pl benne van a belga konfigurátorban is (egy bruttó 2000 eurós árelőnnyel a GT-re).De elnézve a D4 GT AWD-nek is azonos a végsebessége, pedig kizárt hogy a 4wd hajtásláncon ne menjen el veszteség

        Valamit nem értek a fenti okfejtéseddel, ahol nyomaték van ott lóerő is, tehát adott fordulattal szorozva a motor lóerőt ad le amit egy áttétellel visz át.
        Ha jól értem amit írsz a két egyenletnek a váltó oldalán ki kell egyenlítenie egymást.
        Egyik oldalon a Cw+gördülési+hajtásánc a másik oldalon pedig a motorerő (nyomatékXford).

        Abból kiindulva hogy a D4 GT és a D4 manual egyaránt azonos végsebességgel járó lassítást képvisel a másik oldalon ugyanazzal az erővel kellene rendelkeznie a motornak, (vagy magyarázd el hogy miért nem)

        Viszont a manális 6ik és a GT 8ik áttétele nem egyezik, tehát ahhoz hogy pont a ugyanaz legyen a más áttétel csúcspontja más nyomatékgörbének kellene lennie.

        Nálam egyszerűen nem adja ki, azonos motorok eltérő áttételnél nem adhajták ki ugyanazt a végsebességet.

  • 2019.11.14. at 14:49
    Permalink

    Hát, hiába mondtam el neked már többször…

    Megpróbálom máshogyan, vegyük a te autódat, mert azt már egyszer kiszámolgattam, nem keresem elő a pontos adatokat, de nagyjából jó lesz.
    Vannak ismert és pontos adatok :
    – tömeg
    – homlokfelület
    – gumi gördülési ellenállás
    – levegő sűrűsége
    A múltkor ezekből az adatokból levezettem neked, hogy 190 km/h sebességnél a te autód gördülési ellenállása és légellenállása összesen bő 100 kW teljesítményt emészt fel, ehhez jön még a hajtás vesztesége (váltó, differenciálmű, stb.), ezzel meg is van a 110 kW, ami a motorod maximális teljesítménye. Ebben a számolásban vannak pontatlanságok, mivel a levegő sűrűsége függ a hőmérséklettől és a légnyomástól is, de nagy hülyeség nincs a következtetésben. Ahhoz, hogy egy autó valóban el is érje a számított végsebességét, az kell a váltóáttételezés részéről, hogy a végsebességnél legyen egy olyan fokozat, ahol a sebességhez tartozó fordulatszám a maximális teljesítményhez közeli legyen. Mivel a 150 lovas D3 motor teljesítménye közel állandó a kb. 3200-4300 fordulatszám tartományban, ezért több fokozatban is tudhatja a végsebességét. Kiszámoltam neked a 3-4-5-6-7-8 fokozatokra kézi és az automata esetében is a motorfordulatokat 190 km/h-ra :
    3 : 7850 / 8216
    4 : 5193 / 6138
    5 : 3823 / 5145
    6 : 3160 / 4213
    7 : ——- / 3408
    8 : ——-/ 2835

    Ebből értelemszerűen látszik, hogy 190 km/h sebességgel te 5. fokozatban biztosan, 6.-ban pedig talán tudsz menni , az automata pedig 6. és 7. sebességben haladhat 190-nel, 8.-ban nem, mert ott 2835-ös fordulaton nincs meg a szükséges teljesítmény (ha az automatával 190-nél 8.-ba váltasz, akkor az autó lassulni fog egészen addig, amíg beáll az egyensúly a teljesítmény és a menetellenállások között, persze nem sokat, mert 2800-nál is van vagy 140 lóerő).
    Mivel a fizikát senki nem kerülheti meg (te sem), ezért aztán hiába van bőséggel fordulatszám tartalékod a legmagasabb fokozatban, ha a teljesítmény már nem nő a fordulatszám emelkedésével. Sajnos nem tudom egyszerűbben elmagyarázni, de talán ebből is érthető, hogy a te autódnak kellene kb. 150 kW ahhoz, hogy 210-zel menjen, márpedig nincs annyi, ezért legfeljebb a lejtő, vagy a hátszél (az nagyon komoly tényező, ahogy a szembeszél is) segítségével tudsz gyorsabban menni.
    A múltkori számításomban a Volvo XC60 I cw, homlokfelület, tömeg adataival kalkuláltam, illetve 235/60 R17 kerékmérettel. Mivel a légellenállásból adódó teljesítményigény a sebesség köbével arányos (10% plusz sebesség 33,1 % többlet teljesítményt igényel) ezért picivel magasabb végsebesség is jelentősen erősebb motort kér. Ez szépen ki is jön a D4 esetén : 8%-kal nagyobb végsebességhez kb. 1,08*1,08*1,08=1,26-szor magasabb teljesítmény dukál, ami véletlenül éppen annyi : 190/150 = 1,2666. Beszélhetünk néhány százalékról, de 200 km/h körül 15-20 km/h többlet az brutális felárat jelent a kilowattok tekintetében.

    Remélem érthetően írtam le, mi miért történik…

    • 2019.11.19. at 13:09
      Permalink

      Szép és teljesen ésszerűen hangzik amit írsz.
      Csak az a baj hogy nem igaz. Itt egy video a V60 D4ről, 220ig: https://www.youtube.com/watch?v=BxT3458TfMo&t=82s
      201nél fevált 8-ikba és ott viszi, persze kicsit lassabban, az áttétel miatt. Érdemes megnézni hogy mennyivel lomhábban gyorsul 8-ikban. Szerimtem a kevésbé virgonc gyorsulás fő oka nem a légellenállás hanem az áttétel, ez látszik hogy 190-200 ra 7ikben elég jól megy, utána 8-ikban már 202től is lomhább.

      Ez dízel nem benzines nincsenek akkora átfedések mint a bezinesnél, mert minimális a haszontalan tartomány.
      Öszintén csodálkozom is hogy a 6 sebesnek nincs rövidebb végsebessége.
      De ahogy írtam a két váltóval teljesen máshogy kellene viselkednie,

      Ahogy írtam értem amit írsz és nagy vonalakban igaz is, de a végsebességet kevesebben szokták megadni, pont hogy üzembiztosan hozza.

      • 2019.11.19. at 14:46
        Permalink

        Goto : ált. isk. számolás tízig…
        201-nél még csak 7. fokozatba vált az automata, továbbá 8.-ban 182-nél véget ér a videó, valószínűleg azért, mert az se tudja 8.-ban a végsebességét. Nem is értem miről hadoválsz ismét.
        Ha értelmesen megnézed, 2000 1/min fordulatnál 136 km/h-t mutat az óra, tehát a 225 km/h végsebességhez 3300-as fordulat tartozik, ott pedig nagyon nem adja le a motor a maximális teljesítményét.
        Fentebb egyébként nem a 181 lovas V60, hanem a 150 lovas XC60 D3 adatait adtam meg neked. Komolyan kérdezem : ez valami betegség nálad, hogy feketén-fehéren leírom a valóságot (számokkal és tényekkel alátámasztva), erre ismét nekiállsz teljesen másról beszélni, ráadásul ismét vérbő faszságot?

        • 2019.11.20. at 10:54
          Permalink

          Ahogy fentebb írtam, a két váltó (D4 6seb Man és D4 8 seb GT) teljesen más áttételekkel dolgozik, és a végsebességük mégis ugyanaz. Hivatalosan, katalógus adatok szerint.

          ha más nem, ez neked kicsit sem gyanús?

          Továbbre is ugyanazon lovagolunk és nem vagy képes elfogadni hogy a kocsik képesek többel menni mint a katalógus adat, amit szépen lekerekítenek.

          • 2019.11.20. at 12:03
            Permalink

            Persze, hogy ugyanaz, te szerencsétlen, ha egyszer egyforma a teljesítményük, csak az egyikben hosszabb az utolsó fokozat. Kerékpárodra tegyél előre egy kétszer akkora lánckereket és máris 130-cal tudsz menni, ugye? Ha a kocsidban a hatodik fokozat fogaskerekét lecseréljük fele akkora fogszámúra, akkor 520 km/h lesz a végsebessége? Az áttétel alapján ez jön ki 4250-es fordulaton.
            Bammeg, képes vagy belinkelni egy móricka-videót és még addig se jutsz el, hogy legalább megszámold, hányat vált az a nyomorult automata.
            Ember, én itt fejeztem be, mert tényleg csak két lehetőség maradt :
            1., Beteg vagy és ennyire egyszerű dolgokat sem vagy képes felfogni, századszorra sem.
            2., Beteg vagy és az okoz örömöt, ha valakit találsz, aki azt hiszi rólad, hogy jó szándékú fogalmatlan vagy és nekiáll kjavítani a böszmeségeidet, mire te csak újabb és nagyobb böszmeségekkel reagálsz.

  • 2019.11.19. at 00:27
    Permalink

    Miért kellett 40 év ahhoz, hogy egy (!) autógyár felfedezze az autó hasmagasság fontosságát?
    Egy Lada Samara hasmagassága megfelelő volt telekjárásra, járdára állásra stb.
    A mai “modern” kocsik úgy le vannak ültetve, hogy egy fekvő rendőrön is 15-tel kell áthajtani.
    Nincs a világon mindenhol japán tükörsima aszfalt!

Vélemény, hozzászólás?