Szarvasra vadászni nem lesz jó – Volvo V60 CC

Terepkombi, nem csak díszből? – Volvo V60 CC D4 AWD teszt

Elsők között mutatott be a Volvo olyan egyszerű kombit, amit emelt hasmagassága és körbeműanyagozása már könnyebb terepjárók közé emelt. Ennek több mint 20 éve, a recept ma is működik.

Ki ne emlékezne a ’97-ben bemutatott V70 XC terepkombira, ami favágó stílusával különleges sármot vitt az amúgy túlzottan is elegáns Volvo kínálatba. Ma azért nem vagányok már annyira, hogy a teljes első lökhárítót fényezetlenül hagyják, mint a második generációnál, de a szisztéma nagyjából hasonló. A Volvo kisebbik kombija ma alaposan hasonlít a nagyobb V90 modellre, messziről autóbuzi legyen a talpán, aki elsőre megmondja, mit lát. Valójában közelről sem annyira egyszerű a helyzet, mert a V60 sem kis darab. Hosszabb, mint egy 3-as Touring és csomagtere is nagyobb a kategóriatársaknál – 529 liter, már amennyiben a prémium szegmensben versenyeztetjük a Volvo középkategóriás kombiját. Méretben ugyanis kicsit többet, minőségben és kidolgozottságban kicsit kevesebbet ad. Utóbbi leginkább persze igények kérdése, hiszen a minőség e téren igencsak sokrétű. Ha beleszámítjuk a márkához köthető biztonsági jellemzőket, már nem olyan egyszerű eldönteni, hogy kellőképpen minőségi-e a kategóriához, vagy sem. Külsőre ma a Volvók nagyon megegyeznek, de vannak azért kapaszkodóink, amikből meg lehet mondani, mi közeledik felénk. Ha az első fényszórók menetfénye túlnyúlik a lámpatesten a maszk felé, akkor az V60. Ha az oldalvonal, mármint a volvós határozott övvonal az elejétől a végéig szinte egyenesen végignyúlik, akkor az már V90. A V60 csinos, rendkívül elegáns, és annak ellenére visszafogott, hogy közben mutatós is.

Jó ez a vonal, egy Volvóról nem a fölényeskedő magamutogatás jut eszünkbe,

ami egyáltalán nem hátrány, ha valaki nem szeretné magát egy kerekeken guruló sztereotípiának érezni. A V60 CC is olyan, mintha már régóta ismernénk, a klasszikus vonalakat pedig 7,5 centivel magasabban találjuk, ennyit emeltek ugyanis a futóművén. A körbeműanyagozásos stílus valahogy itt olyan eredeti, nem tűnik annyira piperkőcnek egy ilyen V60, mint a divatos crossoverek többsége. Ráadásul itt megvan az állandó összkerékhajtás is alapáras felszereltségként, vagyis komolyan gondolják, hogy ezzel bárki is terepre megy? Valójában itt inkább a havas, jeges, zordabb vidékre optimalizált autóról van szó. Ha nem is CC, de új V60 viccen kívül minden sarkon szembejött velünk Stockholm környékén a Transit bemutatója alatt. Már első megközelítésre is az az érzésünk, hogy ez a tökéletes méret. A V90 már túl nagy, hogy azzal minden nap kényelmesen mozogjunk akár a városban, de a V60 még mesze nem annyira kicsi, hogy kevésnek érezzük. A 18 colos felnik és az egyébként rajtuk lévő sportos abroncsok messze nem ígérik azt, hogy jó lesz terepen a V60 CC. Megoldja, ha földútra tévedünk, és tény, hogy nem ért le nálam sehol, de a viszonylag hosszú első túlnyúlása miatt folyton aggódtam, hogy lebólintja az utat, ilyen helyen csak lépésben ajánlott vele járni. A motor ereje elég lenne bőven arra, hogy sáros helyen se akadjon el, a D4-es jelölésű négyhengeres dízel 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, ahogy a kategóriatársak is. A Volvo saját fejlesztésű négyhengerese franciásan erős hangú, ami mindaddig nem lenne probléma, amíg csak kívülről hallanánk, de sajnos az utastérben is jól hallató a kerregése. Épp hangja miatt nem érezni átütően erősnek, mire kellőképpen felpöröghetne, elmegy a kedvünk attól, hogy lejjebb nyomjuk a gázpedált, nálam itt kicsit elcsúszik a minőség.

Hozzá kell tenni, hogy a motor erejében nincs hiány, jelentős dinamikával mozgatja a V60 CC-t, még így is jóval gyorsabb, mint arra bárkinek is szüksége volna.

Hirdetés
Futása masszív, ebben mindig is jók voltak a Volvók, az első mozdulatától kezdve sugallja, hogy biztonságban vagyunk. A bunkerszerűen szűknek tűnő fejtér és a szűkös ajtónyílások is csak azért vannak, mert vastagok az oszlopok. Így sincs baj a kilátással, amit látnunk kell, azt látjuk menet közben, a holtérre meg figyelmeztetnek a kis ledes kukacok a tükrökben, Parkoláskor 360 fokos kamerarendszer adja az egyébként megfelelő, éles és gyors képet az állított középkonzolra.

Hamar rá lehet érezni arra a nyugalomra, amit egy Volvónak adnia kell.

A kellemes belső formák még úgy is megfogják az embert, ha esetünkben minden fekete, leszámítva a tetőkárpitot. A CC-hez nyílt pórusú fabetétek és selyem fénnyel csillanó króm szegélyek járnak, de mindből épp csak annyi van, hogy még jól érezzük magunkat. A középkonzol rolói is a szép fából készültek, egyedül a zongoralakktól búcsúzhatnának el a svédek is minél hamarabb. Fájdalmasan sok az ujjlenyomat- és látványosan porgyűjtő felület, pár nap alatt azon kaptam magam, hogy egy ronggyal tisztogatom percenként a kezelőszerveket, hogy ne érezzem magam úgy, mintha egy hónapja taperolnám a felületeket. Érdekes és számomra kedvesebb a CC durva felületű bőrkárpitja, nem csak látványra, érzésre is strapabíróbb, mint a márka által használt finomabb tapintású bőrök. Ez olyan, mint a 2000-es évek elején volt, de azokban az autókban még ma is hibátlan, sőt, a legtöbbnek még az eredeti illata is megmaradt.

Ezt az időtállást érzem ezen az autón is, hogy 10-15 év múlva hasonló állapotot fog mutatni mostoha körülmények között is.

Ugye mondanom sem kell, hogy a mai autók nagy részén ezt nem érezni. Egy valamiben nagyon bízom, hogy a műanyag elemekről azért nem kezd majd el lekopni a bevonat olyan csúnyán, mint az első S60-akéról. Kezelése egyszerű, a pont jó méretű kormánnyal egy pillanatig sem nevezném sportosnak, de az üléspozíció akár olyan is lehet, az érzet valahogy messze áll tőle. Az indítás még mindig furcsa a fordítókapcsolóval, de mindenképp kulcs nélküli és főleg egyedi, ahogy a váltó kapcsolója is, amit R és D között kétszer kell meglöknünk, ez mondjuk szokható. Súlyos, masszív érzettel mozognak a kapcsolók, már ami maradt, mert ugye, itt már mindent is a középső kijelzőn kell kezelnünk. Ez az állított tablet dolog még mindig furcsa, de több tesztautó után már tudjuk, hová nyúljunk. Ennek ellenére a klíma kezelése továbbra is szokatlan, az viszont kimondottan tetszik, hogy jobbra húzva az összes vezetéstámogató aktiváló gombját egy lapon kapjuk meg, nem kell értük külön menükben turkálni. Ezeket oda rakosgatjuk, ahová szeretnénk, és előttem már valaki gondosan felrakta a lap tetejére a stop-start gombját, ezt a csúnya újraindítás miatt folyton kikapcsoltam, rossz volt hallgatni. Vezetéstámogatókkal egyébként alaposan beerősített a Volvo.

Radarjai nem csak az autókat, gyalogosokat és bicikliseket ismerik fel, de a nagytestű állatokat is.

Vagyis például egy az út szélén ácsorgó rénszarvasra is ugyanúgy be fog jelezni és felkészíti a fékrendszert, menetstabilizálót az intenzív fékezésre és kikerülésre, mint egy autó esetében tenné, így kisebb az esélye, hogy elcsapjuk. Emellett már működik a kikerülés asszisztens is, ami kormánymozdulattal segít, szóval szarvashúsért már mindenképp vadászni kell mennünk a CC-vel. Nagy újítás érte most az okostelefon integrációt, ami engem először a V60 CC-ben ért. Frissült az Apple CarPlay a telefonokon és egy rakás eddig zavaró dolgot kiirtottak. Ilyen például az, hogy mostantól működik a multitasking, vagyis, ha épp fut a navigáció az autó kijelzőjén, a telefonon úgy csinálhatunk mást, hogy a kijelzőn közben tovább fut az alkalmazás. Ezzel együtt a CarPlay már osztott kijelzőt is tud, vagyis több alkalmazást is mutat, így látjuk, milyen zene szól éppen, volt-e nem fogadott hívásunk, ezek mellett pedig megy a navigáció is, igaz, csak az Apple saját térképe, egyelőre. A Volvóban ez annyival van még megokosítva, hogy a függőleges elrendezésű kijelzőnek csak az alsó hasábjában jelenik meg az Apple CarPlay, a többi gyári menü marad és bármikor átléphetünk akár a fedélzeti naviba, a rádió menüjébe és persze a jobbra-balra húzható beállítások menükbe is. Igényes és főleg gyors a rendszer, vakon nyilván kezelhetetlen, de most annyival többet adott, főleg stabilitásával, mint korábban, hogy ez a gond már nem igazán merült fel. Remek az összeszereltség, nagyon masszív autó hatását kelti, de a zajok miatt én a minőséget egyelőre nem érzem a prémium kategóriában megfelelőnek, pláne, hogy már a 3-as BMW-ből is kiirtották a zavaró hangokat. Pilot Assist funkciója határozottan tartja sávban és a rossz felfestéseket is felismeri, a kormányon tartott kézzel sokáig intézi helyettünk, amit kell. Ezen a téren nagyon is kielégítő, amit a V60 CC most nyújtott, persze, mindent nem lehet egyszerre.
Értékelés
Pozitív
Remek biztonságérzet, jó anyaghasználat, jól működő vezetéstámogató rendszerek, fejlett multimédia, feszes, de jól rugózó futómű
Negatív
Hangos dízelmotor
Árak
Tesztmodell alapára
14 040 000 Ft (2019.11.07.)
Tesztautó ára
17 192 000 Ft (2019.11.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2000 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4250 1/min-nél
Nyomaték:
420 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.90 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4638 mm
Szélesség:
1899 mm
Magasság:
1545 mm
Saját tömeg:
1836 kg
Össztömeg:
2300 kg
Tengelytáv:
2774 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
430 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
850-950 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1260 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1140 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1170 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2000 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
420 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.90 s
CO2-kibocsátás:
155-173 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9-6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.07. at 06:51
    Permalink

    Kerülgetjük a forró kását, ez akkor tökéletes ha minden áron el akarjuk kerülni hogy SUV-t vegyünk.
    Amúgy az Xc60 beleseje még mindig szellősebb a magasabb beltér miatt, és most már abból is van D3 FWD belépő modell ami az árakat talán elviselhetőbbé teszi…
    Amúgy tényleg 2.4 a motor ebben, vagy elírás?

    • 2019.11.07. at 08:08
      Permalink

      Meg annak is tökéletes, aki nem akar több, mint 2 millióval többet fizetni a divatért, a magasabb fogyasztásért (főleg az Autobahn-on), meg a jóval kisebb végsebességért.

      • 2019.11.07. at 09:59
        Permalink

        Ennek is magasabb a hasmagassága, amúgy meg a fogyasztási különbség nem eget verő (fél liter kb). Cserében sokkal szellősebb a belső. Én nem éreztem annyira jól magam a V60-ban az XC után, pedig a belső valahogy hangulatosabbra sikeredett (ugyanazokból a formákból is).
        A kedvenc spritmonitorodnál az előző V70-esem (dízel, kézis, 136LE dízeleket nézve) 6,63-at fogyaszt, a mostani XC60-asok (kézis, 150LE dízelekr szűrve) 6,54.

        Speciel szerintem előbbivel kicsit fölé lő az SM, utóbbival meg kicsit alá.

        Amúgy fura most visszajött a kommentelés? egy ideig nem ment…

        • 2019.11.07. at 10:13
          Permalink

          V60 II D4 : 6,56 liter.
          XC60 II D4 : 7,41 liter.

          Ez 13%. 200e km-en 1700 liter gázolaj (700e HUF), meg 4233 kg CO2 a különbség, AUTOBAHN-on még több. Smafu.

          • 2019.11.07. at 15:29
            Permalink

            Jó akkor még egyszer, két jól összevethető modell:
            Xc60 150LE D3 mocical kézivel (ez van nekem is): https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1125-XC60.html?fueltype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
            6,57
            Egyrészt erre van saját összevethető tpasztalatom, másrészt nem kavarnak be hajtáslánc különbségek, a 4WD vagy Automata magasabb aránya alighanem bekavarna a korrekt összevethetőségbe.
            Ugyanez V60-ban: 6,05 liter.

            Ez fél liter különbség. Viszont egy minden szempontból szűkösebb autóval.

            Ha reaálisan egy picit nagyobb autót vet össze az ember (a V70 csomagtartója nagyobb volt, az utastér térérzete kb hasonló) akor nem lesz akkora különbség. A konkrét váltásnál kevesebbet ad ki a SUV-ra SM.

  • 2019.11.07. at 10:56
    Permalink

    tudom ízlések és pofonok de nekem nem adja ki ez a körbeműanyagozott Volvo, sztem baromira nem áll jól neki. Az új BMW 3-as kombit szívesebben hazavinném, sokkal jobban néz ki.

  • 2019.11.07. at 15:58
    Permalink

    “Jó akkor még egyszer, két jól összevethető modell:”
    Én két jelenleg is kapható modellt vetettem össze, egyik épp a cikk tárgya, a tiéd szerintem 3 éve megszűnt.

    • 2019.11.08. at 09:15
      Permalink

      Ez a kiskereskedők által eladott autók száma, te szerencsétlen, kihozol a sodromból.
      Tényleg komolyan gondolod, hogy 2019 márciusában a Volvo legyártott 1 db XC60-at? Ember, dátum szerint ott van feljebb, melyik napon készült az utolsó 1.gen XC60, Európában 2017 szeptemberében, Kínában meg 2017 november 3-án, maga a Volvo készített megható kisfilmet róla, erre te belinkeled a kereskedőknél ott maradt néhány régi autó eladását? MY2019, persze. Már 2018-as modellév sem volt abban:

      Volvo XC60 (AU)
      Manufacturer Volvo Cars
      Production 2008–2017
      Model years 2009–2017 (Wikipedia)

      Ennyire nehéz kimondanod, hogy tévedtél? Menj el orvoshoz, mert ez betegség, de tényleg…

      • 2019.11.08. at 23:05
        Permalink

        Na jó vegyük át még egyszer amíg még van rá türelmem.
        Akkor még egyszer emlékeztetőleg az eredeti témára: két azonos modell (kombi Vs SUV) összevethetősége.

        Ha az a cél, hogy értelmesen összevethető modelleket keresel akkor a friss modelleknél elég nehéz tiszta modelléveket kiválasztani. Ezért javasoltam az XC60 V60-ast, bár méretben inkább a V70 megfelelő.

        Persze kényelmes a mostani modelleket venni, csakhogy a mostani V60 igencsak új és nincs olyan egységes kínálat amiből következtetést lehetne levonni (4db V60-as van D3 mocival 2018 utánról).

        Az összes kritériumot azért választottam hogy ne vezessen félre a minta eltérése. Ha az egyikben van kavarás (pl lehet többféle hajtáslánc, vagy motor (pl egy időben az AWD a régi 2.4-est kapta a VEA helyett) ) az félrevezető. Eleve mivel a nagyobb SUVnál jó eséllyel lesz pl több automata, vagy 4wd, ezért ez torzítana.

        Ezért mutattam két jó eséllyel hasonló profilú D3-as mocis kocsit.

        Az egy dolog hogy meddig gyártják, modellváltásnál gyakran halmoznak fel készletet amit aztán ratkárról árulnak (bár speciel a SM-en nem találtam D3-as 2018-as Xc60-ast tehát oda nem jutott). Amit én javasoltam az abból a szempontból releváns, hogy készültek azonos motorral és platformon.

        Amit fentebb javasoltam, szerintem célszerűbb minta a SUV többletfogyasztás szemléltetésére.

        • 2019.11.09. at 10:28
          Permalink

          Tőlem folytathatjuk, ha nem zavar, hogy folyamatosan tátott szájjal rohangálsz a péniszerdőben…

          1., Ezt írtad : “XC60 I. D3 a MY2019-ig ment.” Szopó, ahogy már tisztáztuk (és tényekkel alátámasztottam), a 2017-es modellév volt az utolsó, amin fikarcnyit sem változtat a 2017-ben legyártott és a kereskedők által 2019-ben eladott 11 darab maradék autó.

          2., A jelenleg KAPHATÓ V60 és XC60 hajtásláncai és műszaki alapjai azonosak, tehát bátran összevethetők egymással, semmi szükség a szokásos mellébeszélésedre, nézzük a 150 lovas, kézi váltós, első kerekes alapverziókat :

          V60 10 815 000 Ft
          XC60 12 195 000 Ft (felár : 1,38M / 13%)
          V60 tömeg : 1625 kg
          XC60 tömeg : 1729 kg (többlet : 104 kg)
          V60 gyorsulás / végsebesség : 9,9 / 205 km/h
          XC60 gyorsulás / végsebesség : 10,2 / 190 km/h (0-100 kicsit, végsebesség sokkal gyengébb)
          V60 raktér : 385/565/855/1400 L
          XC60 raktér : 415/595/835/1435 L (3:1 a SUV-nak, a legnagyobb különbség 35 L)
          V60 fogy. spritm. : 5,29 L (4 db autó)
          XC60 fogy.spritm. : 6,37 L (2 db autó) többletfogyasztás : 20,4 % (Volvo kat. szerint +15%).

          Amennyiben eltekintünk a nyalóka motortól és a kézi váltótól, akkor azonnal 50-szer annyi autó lesz az XC60 és 22-szer annyi a kombi esetében. A merítés kicsi, de nem tűnik merésznek a következtetés, hogy a tárgyalt autókat NEM nagyon vásárolják D3 150LE manuális váltó kivitelben. Mobile-n 1097 XC60-as van (2018-tól), ebből 86 db a D3 man. A fogyasztásbeli különbség az összes többi hajtáslánc esetén nagyobb, ez evidens, remélem neked is.

          Azok számára, akik egy krumplinál értelmesebbek, elég ránézni a V60 és az XC60 végsebességére : 205 vs. 190 km/h. A jelentős különbség egyetlen oka, hogy a SUV sokkal több levegőt tol maga előtt, az pedig két dolgot jelent : lassabb, de legalább többet fogyaszt, pedig se emberből, se csomagból nem tud többet vinni (érdemben). Mivel drágább is, ezért nyilván a hülyének is megéri…

          • 2019.11.10. at 22:50
            Permalink

            Hali, ha értelmes dolgot írsz sosem szégyellem ha tanulok valamit.

            Főleg hasznos, ha bővítem az ismereteim mert 1-2 éven beül érik a csere.

            Azért pár Volvo után annyi megmaradt hogy átltalában a MY mindig júliusban indult. Nagyon nem érdekeltek a kifutó XC60 ajánlatok de az oldalak amiről tájékozódtam elég sokáig hirdették a régi XC60-ast akcióval (nem készletről). Mindenesetre feltételeztem hogy ha 2017 szeptemberben legyártanak egy Xc60ast az MX2018 lesz (ahogy én is MY2016-ost kaptam 2015 júliuséban (az új felnivel és D3 motorral)). Ha innen nézzük, átfutva a híreket valóban lehet hogy benéztem mert élég valószínű hogy ezek már új MY alapján készültek. Persze azért egy felszínes keresés alapján kijöttek autók 2018 Q1-ből. De végül is mindegy, a lényeg az összehasoníthatóség.
            Viszont nekem az új V60-asra dízelmotorral 2018 után 20-ast ad, ki abból 17 Automata, de ezek között akad az előzőgenerációból és Cross country 4WD-vel is…

            És akkor megint körbe körbe megyünk…

          • 2019.11.11. at 08:20
            Permalink

            “Viszont nekem az új V60-asra dízelmotorral 2018 után 20-ast ad, ki abból 17 Automata, de ezek között akad az előzőgenerációból és Cross country 4WD-vel is…”
            Ha a spritmonitor-ról beszélsz, akkor az így néz ki :
            V60 SPA dízel 2018-tól (jelenlegi modell, tehát minimum 150 LE) :
            – összesen 33 db
            – ebből 150 lovas, tehát D3 : 13 db
            – ebből kézi váltós D3 : 4 db (átlag : 5,29)
            spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/1213-V60.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2
            (Linket nem engedi az okos webmester, de egészítsd ki és ott van.)

            És pontosan ezt írtam feljebb. A Jelenleg futó S60/V60/S90/V90/XC60/XC90 azonos platformon készül, tudomásom szerint azonos motorokkal, leszámítva, hogy az S60-ból például nincs dízel. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztásbeli és végsebességbeli különbséget kizárólag a karosszéria határozza meg. Szerintem elég alaposan bebizonyítottam a dolgot, nincs itt semmi körbejárás.

  • 2019.11.08. at 21:57
    Permalink

    Ezek a műszaki adatok honnan származnak? Egy másik autóé? Mert a V60 CC-hez sok közük nincs. Legszembetűnőbbek: a hossza (ami helyesen: 4784mm), vagy a csomagtartó ami biztos nem 403 l , de a többi se stimmel.

    • 2019.11.10. at 08:47
      Permalink

      “Dass der V60 ein Lifestyle-Laster und kein Transport-Kombi ist, wird beim Blick in den Kofferraum schnell klar. Ein Golf-Variant beispielsweise schluckt mehr als der deutlich längere Schwede.
      Bis zur Gepäckraumabdeckung fasst das Ladeabteil 385 l.” ADAC mérés.

      • 2019.11.11. at 09:41
        Permalink

        Ez azért felettébb szórakoztató szöveg, általában a közismerten független német kereskedelmi újságokban szoktam ilyen vetítést olvasni. Elhiszem hogy a Golf variant csomagtartója valamivel nagyobb, csak egy csomó dologban esetleg sokkal rosszabb (ami miatt megadnak autót választasz, ezért is tarolnak a prémiumkombik és SUV-k a piacon), ezért érdemes almát almával.

        Az vicces hogy a 340 litert lefitymálóan mutatják be de pl a C Klasse 330 asa “insgesamt zufriedenstellend”, (Mondjuk azon is mosolyogtam amikor a Lexus NX legendásan marginális csomagtartója ” 310 l Volumen indieser Fahrzeugklasse von durchschnittlicher Größe” gondolom azért mert a GLCnél sem sikerült sokkal jobb adatot hozni (pedig ha megátlagojuk a Q5-tel, X3-assal és az XC60-assal akkor inkább 400 az átlag). 310/525 inkább vicces. Persze a kombimentes amerikából nézve 525 több és variálhatóbb mint egy lépcsős felsőközöpes limuziné, de itt más a konkurencia is.

  • 2019.11.10. at 00:00
    Permalink

    Egy ismerősnek van V60-asa, nem ez az emelt, hanem a sima. Utasként ültem benne, nagyon tetszett, szerintem kifejezetten jó autó. Nekem mindig tetszettek ezek a terep kombik. És az is tetszik, hogy 7,5 centit emeltek. Más márkáknál 1-2 centit emelnek max. Terepen persze nem sokan fogják használni, de télen jól jöhet az a négykerék. A műanyag burkolatokat minden gyártó feketén hagyja ezeknél a terepkombiknál, pedig biztosan sokan megrendelnék a fényezést, ha lehetne. Az, hogy ezzel a fekete műanyaggal hogy néz ki, attól is függ, hogy milyen a kocsi színe. Én elfogadnám ezt a kocsit, de azért előtte megnézném, hogy pl. a BMW, vagy a Merci mit ad ennyi pénzért.

  • 2019.11.11. at 09:50
    Permalink

    N: 2019.11.11. at 08:20
    Szerintem az új és a régi V60 nagyjából azonos VEA dízelmotorokkal készül, 2015 nyarától (MY2016, ahogy az enyém is akkor kapta meg), ez kb ugyanaz a 150LE négyhengeres ami az SPA V60 II-ba is került.
    Mivel éred el hogy csak SPA modell legyen?

  • 2019.11.11. at 10:38
    Permalink

    Mi szórakoztató ezen? A Golf Variant szemes takarmányból és sörös rekeszből is többet tud vinni mindkét Volvo-nál, ezen kár hisztizni. A sörös rekesz teljesen független mérőeszköz, abból a Golf 12-t, a Volvo-k 11-et, az NX meg 10 darabot nyel el.
    A “340” csak a te hozzászólásodban szerepel, nem tudom ki mutatja be lefitymálóan, ahogy azt se értem, hogy mi vicces a 310/525 literen.

    “ez kb ugyanaz a 150LE négyhengeres ami az SPA V60 II-ba is került.”
    Nem nyert, a V60 SPA D3-nak (D4204T16) egy turbó és kevesebb nyomaték (HAHAHA) is elég ahhoz, hogy AUTOBAHN-on 15 km/h-val gyorsabb legyen az ikerturbós XC60 D3-nál :-))))))))))

    “Mivel éred el hogy csak SPA modell legyen?”
    A négyből 3 “Baujahr 2019”, a maradék egynél pedig megszavaztam 🙂

    • 2019.11.11. at 12:19
      Permalink

      A szórakoztató az hogy egy teljesen más kialakítású autóval próbálják lehúzni…
      Valaszeg a VW Caddy mellett végképp eltörpül a V60 csomagtartója, de ahogy a Golf Variant, a Caddy is egy dologra van kihegyezve. Valójában a helyzet az, hogy a V60 a kategóriájában a nagyobbak között van.

      Nyilván ha a csoamgtartó lenne a legfontosabb akkor senki sem venne 3er touringot sem.

        • 2019.11.11. at 21:53
          Permalink

          De Valahogy ezt a kisebb de hazai kombiknál fel sem hozzák…

          Alapjában véve aki egy ilyet keres annak valszeg nem az alsőközepes tömegmodellből lebutított kombi a referencia, ez egy erősen hangulatkeltő lehúzás, és alapszintű ahhoz képest amit az ember olvashatott az Autobild összehasonlításaiban. Eléggé meg is lepett mert az ADAC-ra nem jellemző az ilyesmi, ők azért az objektivitás látszatára mindig is ügyeltek.

          Ez a kocsi alapjában véve elég jó méretű és praktikus csomagtartóval bír, korrigálták amit pl a V90nél elszúrtak (az “Avant”-szerű csapott far helyett szép hasáb, így nem csak alibi övvonalig pakolt adatban jeleskedik).

          Mazda 6 425/625 liter Innen nézve szinte mind lájfsztájl akkor :)….

          • 2019.11.12. at 10:02
            Permalink

            “BMW 318d Touring Steptronic : Lifestyle statt Lastesel ist schon seit Jahren die Losung der 3er-Kombis.” (adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?idtest=5581)

            adac.de/der-adac/motorwelt/reportagen-berichte/auto-innovation/test-peugeot-508-sw/

            “Fazit: ein Lifestyle-Kombi für den Individualisten und Perfektionisten. : adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?idtest=1899 ”

            Szerintem ezt is engedd el…

Vélemény, hozzászólás?