Hirdetés

Szavaztak: olcsóbb regisztrációs adó, drágább átírás 2012-ben

Eldőlt a regisztrációs adó és a vagyonszerzési illeték sorsa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétfő este elfogadta a Parlament a 2012-es adótörvényeket, így a regisztrációs adó csökkentését és az átírási illeték jelentős emelését is.

Mostantól vélhetően nem lesz akkora divat a külföldi rendszám, mint eddig, hiszen fokozottabban ellenőrzött csalással, kisebb adót lehet majd csak vele megúszni

Eddig bármilyen költség-, illetve adóváltozásról írtunk, csak tapogatóztunk a jövőben, hiszen a 2012-es adótörvények végszavazására e hét első napján került sor. Azóta biztos: regisztrációs adóból nem az év közben ismertetett, az ideinél jelentősebb tételeket, hanem az ősszel, Rogán Antal által javasolt enyhébbeket szavazták meg a képviselők. A gyökeres változásra egy hónappal ezelőtt még legoptimistább álmainkban sem gondolhattunk, főként azután, hogy a regisztrációs adó avultatási táblájának módosítására már a nyáron sor került, így szeptembertől már 15 éves autók is tizednyi sarccal érkezhettek az országba. Jöttek is szép számmal, s az e heti végszavazás várhatóan befagyasztja az idei forgalomba-helyezéseket, aki csak teheti, megvárja majd a jövő évet, hogy ezen spóroljon. Aki pedig idén akart, s a korábbi, emelésről szóló hírek kapcsán vett autót, az kénytelen ismét békát nyelni: itthon nem kiszámíthatóságukról híresek a szabályzások.

Regisztrációs adó – 2012 – [Ft]

Emissziós besorolás / Motorméret 11 felett (Euro5, Euro6) 9-11 (Euro4) 6-8 (Euro3) 4 (Euro2) 4 alatt (Euro2 alatt)
Benzines 1100, dízel 1300 cm3-ig 45 000 180 000 270 000 360 000 540 000
Benzines 1101-1400, dízel 1301-1500 cm3-ig 65 000 260 000 390 000 520 000 780 000
Benzines 1401-1600, dízel 1501-1700 cm3-ig 85 000 340 000 510 000 680 000 1 020 000
Benzines 1601-1800, dízel 1701-2000 cm3-ig 135 000 540 000 810 000 1 080 000 1 620 000
Benzines 1801-2000, dízel 2001-2500 cm3-ig 185 000 740 000 1 110 000 1 480 000 2 220 000
Benzines 2001-2500, dízel 2501-3000 cm3-ig 265 000 1 060 000 1 590 000 2 120 000 3 180 000
Benzines 2500-3000, dízel 3001-3500 cm3 felett 400 000 1 600 000 2 400 000 3 200 000 4 800 000
Benzines 3000 felett, dízel 3500 cm3 felett 400 000 1 600 000 2 400 000 3 200 000 4 800 000
Villanyautók 0 0 0 0 0
Hibridek 76 000 76 000 76 000 76 000 76 000

Míg a regisztrációs adó tételeinek csökkenése örömhír, a vagyonszerzési illetékek – tervezet szerinti – emelkedése még akkor is fájó, ha belegondolunk, a tételek mostantól legalább avulnak, így jobban alkalmazkodnak az autók értékéhez. Aligha vigasztalja majd ez az új vagy újszerű autót vásárlókat, hiszen ők (ahogyan arra korábbi cikkünkben már rámutattunk) a mostani díjak bő kétszeresét is fizethetik jövő év elejétől.

Hirdetés

Teljesítmény és életkor alapján változó vagyonszerzési illeték 2012-től [Ft/kW]

kW 0-3 év 4-8 év 8+ év
0-40 550 450 300
41-80 650 550 450
81-120 750 650 550
121- 850 750 650

Ugyancsak emelkedik s, a jövőben nem motorméret, hanem teljesítmény és emissziós norma szerint kerül majd meghatározásra a cégautóadó. A korábbi módosítás-tervezettől eltérés ugyan, hogy nem évente, hanem negyedévente kell majd fizetni e sarcot, ám – főként a kényszervállalkozók számára – ajánlott a díjak átnézése, s annak mérlegelése: nem érdemes-e még idén, a korábbi vagyonszerzési illetékkel magánnévre venni a vállalkozások autóit, melyek adója akár háromszorosára is emelkedhet a módosítások által. Szintén a céges autók ellen szól, hogy jövő évtől a nyílt végű pénzügyi lízing és operatív lízing (tartós bérlet) által igénybe vett autók áfája visszaigényelhető lesz.

Cégautó-adó 2012 [Ft/hó]

Teljesítmény (kW/LE) 0-4 osztály (Euro2, vagy rosszabb) 6-10 osztály (Euro3, Euro4) 5-9, 14-15 osztály (Euro5, vagy jobb, gáz-, villany- és hibrid hajtásúak)
0-50 kW / 0-68 LE 16 500 8 800 7 700
51-90 kW / 90-122 LE 22 000 11 000 8 800
91-120 kW / 123-163 LE 33 000 22 000 11 000
121 kW / 164 LE felett 44 000 33 000 22 000

Ha már áfa: az a mostani 25-ről 27 százalékra emelkedik, így aztán hiába csökken a regisztrációs adó, az új autók árai a bizonytalan forint-euró árfolyam mellett csökkenni aligha fognak, az árakban eddig sem kalkulált “névre írási költségek pedig várhatóan feljebb fogják tornászni az új autóhoz jutás költségét.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Ez a vagyonszerzési illeték mekkora szennyedék lehúzás. Ha már adózott jövedelemből fizetjük miféle “vagyonszerzésről” van itt szó. Egy kocsi csak veszíti az értékét, ez tehát inkább vagyonvesztés mint vagyonszerzés. Tolvaj sápszedők!

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    sziasztok. én 1 opel vectra a 1.8i 1991-est akarok behozni nagyon olcsón megkapnám de nem igen értem ezt a regisztrációsvalamit mert milliós tétel jött ki a kalkulátoron.. légyszives segítsetek hogy körülbelül mennyire számitsak a rreg adóra és a eredetiség vizsgálatra. előre is köszönöm /szandi/

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Szia Én most hoztam egy Audit az is 1.9 TDI Euro 2 motorral,és 1993-as évjáratú!! Amit te néztél.az 1000800 ft ból még leszámolják az avulást és úgy kapod megg a fizetendő összeget! Nekem KB 150000 ft lesz!

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Kedves Yamahard!

    Korábbi [url=”http://www.autonavigator.hu/sztori/regisztracios_ado-modositas-6328″]cikkünkben[/url] mindegyik korábbi összeg is szerepelt, jól látható, hogy nem csak az új autók esetében, a régebbi emissziós normájúaknál is csökkentek a díjak, így minden használt autó regisztrációs adója is kedvezőbb lesz jövő évtől, nem csak az újaké. Továbbá az év során az avultatási tábla is módosult, az is a díjakat csökkentette. Így véleményem szerint csak azok nem örülhetnek, akik korábban vásároltak autót, hiszen a hazai, az európai átlagnál (pontosan az eddigi magas regisztrációs adó miatt) magasabb használt árak jövő évben vélhetően csökkenni fognak. Így abban sajnos egyet kell értsek Önnel, hogy van bőven autós, akinek nem kedvező a változás, ám a vásárlóknak kétségtelenül annak számít.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    “kedves” cikkíró! Nem értem mi az aminek örülnünk kellene?! Annak, hogy az 1 évnél öregebb autóknak is megnő, de az idősebb(5-10) éves autóknak a sokszorosára nő a regadója?! Tényleg hatalmas örömmel tölt el hogy az a néhány százezer ember, aki új autót vesz kevesebbet kell majd fizessen, DE A TÖBBI KILENCMILLIÓVAL MI VAN ?! Ez a törvényhozókat nem érdekli, pedig ez a néhány millió szavazott rájuk, és most megfizethetnek a butaságukért! Kedves Árpád az escort euro2-es!

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Kedves Árpád!

    Jók a meglátásai, pontos felvilágosítást az NKH tud adni, az azonosítók alapján. A regisztrációs adónál valóban a forgalomba helyezéstől eltelt hónapok számítanak, amennyiben jövőre hozza autóját, az már a legjelentősebb avultatással, viszonylag szerény regisztrációs adóval jöhet.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
    Két kérdésem lenne:
    1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
    2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
    Köszi, Árpád

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Hollandiából írok. Egy 1995-ös Ford Escort behozatalán gondolkodm 2012 elején. A kocsit évekig használtam Hollandiában, és meg akarom tartani Mo-n is.
    Két kérdésem lenne:
    1. Honnan tudom meg pontosan, hogy a kocsi milyen EURO-besorolású. Benzines, 1.6-os, katalizátoros. Az EU vonal ad egy táblázatot (lásd: http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786), de én ebből nem jövök rá, hogy melyik. Csak tippem van: EURO II. Jól gondolom?
    2. A regisztrációs adónál ugye az első forgalomba helyezéstől számított hónapokkal arányosan kell a regadót kiszabni? Lásd: http://www.mgoe.hu/index.php Itt úgy nézem, hogy az én esetemben ez kb 96 ezer Ft lenne. Jól gondolom?
    Köszi, Árpád

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Ha az átírási illeték extra magas, pl 120 Kw feletti, 4 év alatti autónál, motornál, akkor érdemes úgy tulajdonost váltani, hogy egy EU-s céget vagy magánszemélyt közbeiktatunk. Ekkor a külföldre értékesítés miatt átmenetileg kivonjuk 2 300 Ft-ért, majd az új vevő a külföldön létrejött tulajdonszerzés miatt vagyonszerzési illeték megfizetése nélkül helyezheti újra forgalomba a Magyarországon függőben lévő járművet. Regdíj fizetése nem szükséges, a forgalomba helyezés összege kb 50 000 Ft. A 4 évnél fiatalabb 121 Kw-os járműre 145 200 Ft illetéket kell fizetni, tehát kb 90 000 Ft-ot meg lehet spórolni így.
    Hogyan spóroljon az átírással 2012-ben?[url]http://atiras.blog.hu/2011/11/27/atirasi_illetek_2012_brutalis_fizetendo_osszegek_helyett_sporoljon[/url]

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Nem sok ez az adó, mert még le kell számolni belőle az avultatási tényezőt.
    Igaz hogy ez kint olcsóbb, de a fenntartás pedig drágább.
    A fizetés az ami kevés.

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Én akárhogy számolom, kurvára nem lesz olcsóbb a regadó, sőt, baromira megdrágul, illetve azoknak kedvez, akik valami új, fűnyírómotoros fostaligát akarnak behozni.
    Egy 1.9tdi passat vagy audi behozásán gondolokodtam, arra eddig 2-3 kiló körül lett volna, ezen tábla alapján meg egymillió-nyolcvanezer.
    Most akkor vagy én értem félre, vagy nemtommivan.

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Öregedő, balesetveszélyes, 15 éves, vagy még idősebb gépjárművek (tehergépjárművek is)! Európa messze van, így még messzebbre kerül! Be hoztuk, be hozzuk Európa szemetét! Szigorítások, adók ehhez nem kell ész!

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Nem UNIÓS ország vagyunk?????????????Fizessünk már ezekért is annyit mint más tagállamokban!!Na erre várjunk!!!!Csak nézegessük továbbra is boldogabbnál-boldogabb politikusaink vigyorgását a TV-ben!Hú.de jól csinálják!Évről-évre jobb pénzekért!Minket meg csak nyúznak-nyúznak-nyúznak!És élvezik a tehetetlenségünket!Mert ha valamit teszel ellenük,akkor JAJ neked!

  • 2017.10.31. at 07:46
    Permalink

    Számolhatom én ezt bárhogy, csak a annak éri meg, aki pár millióért akar autót és zsebből ki is tudja fizetni. A cégautó-adó emelése meg gondolom a kis és közép vállalkozások fellendítését szolgálja, ez aztán a gazdaság élénkítés, növekvő áfa és adók. Tehát a vállalkozó aki dolgozna, az győzze mindezt kitermelni, az áfa csalóknak meg fizetésemelés jár jövőre. Szép volt!

Vélemény, hozzászólás?