Szép képeken szebb az új BMW?

Hazai árán kívül mindent tudunk a BMW 3 GT-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár hivatalosan csak Genfben fog bemutatkozni, a BMW már leleplezte középkategóriás sorozatának új tagját. Az ötajtós 3 GT jó 520 literes csomagtérrel és családbarát méretnövekedéssel jön.


Röviddel azután, hogy megjöttek az első képek a 3 GT-ről, a BMW máris mindent tisztázott az újdonsággal kapcsolatban, bár annak hivatalos premiere csak a márciusi Genfi Autószalonon lesz. Hatalmas adag szép fotó is megjelent - ki-ki döntse el maga, bejön-e neki az ötajtós/kicsit kupés-nagyon hosszú tetős öszvérség. A két bitang vese, a kék-fehér propeller, a "hokiütő" és az 5 GT-nél feltétlen kecsesebb forma azért mellette szól.
Hirdetés

Viszont az is kiderült, hogy nagyobb testvérével, az 5-ös Gran Turismóval ellentétben a 3 GT-nek nem két-, hanem szimplán egyrészes a hátfala, padló alatti rekeszt rejtő és láblendítéssel is nyitható csomagtartója 520 (40:20:40-es osztású támlahajtással 1600) literes - 25-tel tágasabb a Touringénál, 40-nel a szedánénál. A kasztni jelentősen, 20 centivel hosszabb és 8-cal magasabb, főleg a hátsó traktust érintve a tengelytávolság pedig 11 centivel gyarapodott. Azzal együtt nőtt a fejtér, hogy az ülőlapok is 6 centivel feljebb kerültek, ergo a 3 GT amilyen megosztó külsejű, olyan praktikus családi kocsinak ígérkezik.
BMW 3 GT - méretek
  1. Hosszúság/szélesség/magasság: 4824/1828/1508 mm
  2. Tengelytávolság: 2920 mm
  3. Hasmagasság: 165 mm
  4. Saját tömeg: 1540-1640 kg
  5. Csomagtartó: 520-1600 l

A méretnövekedés 70 kg-os hízást hozott (az alap 1,54 tonna), jó hír, hogy állítólag maradt az 50:50 százalékos tömegeloszlás. Újdonság az aktív hátsó szárny, ez 110 km/h-nál vagy gombnyomásra bármikor előbújik, s 35 százalékkal fokozza a leszorítóerőt.
BMW 3 GT - műszaki alapadatok*
20i 28i 35i 18d 20d
Hengerűrtartalom (cm3) 1997 1997 2979 1995 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 6/24 4/16 4/16
Teljesítmény (LE 1/p) 184/5000-
6250
245/5000 306/5800 143/4000 184/4000
Nyomaték (Nm 1/p) 270/1250-
4500
350/1250-
4800
400/1250-
5000
320/1750-
2500
380/1750-
2750
Végsebesség (km/h) 230 250 250 210 230
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 7,9 6,1 5,7 (5,4) 9,7 (9,6) 8,0
Fogyasztás (l/100 km) 6,6 (6,2) 6,7 (6,4) 8,1 (7,7) 4,5 (4,8) 4,9
CO2-kibocsátás (g/km) 153 (145) 156 (149) 188 (178) 119 (127) 129

* Ahol van eltérés, zárójelben a 8 fokozatú automata váltós értékek

Az utastérben nincs meglepetés, miként a felszereltségi szintek (Sport, Modern és Luxury Line, M) is rímelnek a "mezei" 3-asokéira. Motorfronton kezdetben három benzines és két dízel közül lehet majd választani a hátul hajtó, mindenképp stop-startos és turbós, 6 fokozatú manuális vagy 8-as automata váltóval szerelt 3 Gran Turismót: a belépő dízel a 18d 143 LE-vel, 320 Nm-s nyomatékkal és 4,5 l/100 km-es fogyasztással, a benzines csúcs a 306 lovas és 400 Nm-es 35i. Az egyke 6 hengeres blokk 5,7 mp-es 100-as sprintidővel kecsegtet.

Később nyilván összkerekes változatok is színezik a palettát - a 20i, a 28i, a 35i és a 20d lesz elérhető xDrive-val. Hathengeres dízel? Még nem tudni, hogy jön-e, azonban egy duplaturbós 4 hengeres, 218 lóerős és 450 Nm-es 25d típus több mint valószínű.

Biztonsági, kényelmi, szórakoztató extrák terén is a szokásos mindent nyújtja a 3 egyedi (Kalahári bézs, Midnight kék és Sparkling barna) fényezést is kínáló 3 Gran Turismo. A modell németországi felára 1500 euró a kombihoz viszonyítva, ami azt jelenti, hogy a hazai alapár jó eséllyel 9,5 millió forint körüli lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?