Szigorúbb pontozás az Euro NCAP-nál: csillagokat vesztő Renault

Hat autót tört össze az Euro NCAP, csak egy kapott ötcsillagos bizonyítványt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Euro NCAP legújabb töréstesztjén a 2008-ban 5 csillaggal végzett, ma ugyanúgy védő Renault Mégane csak 3 csillagot kapott. Vajon miért?


Az sem mellékes, hogy az Euro NCAP legfrissebb töréstesztjén az ott szerepelt hat autó közül egyedüliként kapott ötcsillagos eredményt Volkswagen Golf Sportsvan, négyet a haszonjármű alapú Ford Tourneo Courier, s a Citroën C-Elysée, valamint a Peugeot 301 a náluk olcsóbb Dacia Logannál is rosszabb, háromcsillagos eredményt kapott, ahogyan a kínai MG3 is, de az igazán meglepő és kérdéseket felvető mégiscsak az, hogy a 2008-ban még ötcsillagos Renault Mégane aktuális kiadása csak három csillagot érdemelt.
A Euro NCAP legfrissebb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2014 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Citroën C-Elysée/
Peugeot 301
3 csillag 71% 75% 54% 33%
Ford Tourneo Courier 4 csillag 84% 84% 74% 56%
MG3 3 csillag 69% 71% 59% 38%
Renault Mégene 3 csillag 83% 78% 60% 48%
Volkswagen Golf Sportsvan 5 csillag 87% 85% 62% 73%
Hirdetés

Hogyan lehet ez? Vetődik fel a kérdés nyilván sokakban, de a válasz megkapható a törésteszt-sorozat átalakításából. Hiába óvja ugyanúgy utasait a Mégane ma, mint 6 évvel ezelőtt, hiába ért el 83%-os utas- és 78%-os gyerekvédelmi jellemzőt, hiába lett a gyalogosokra kevésbé veszélyes az orra, az Euro NCAP ma már jóval nagyobb mértékben pontozza a biztonsági övek becsatolására figyelmeztetést, vagy a sofőrsegédeket. Márpedig a Mégane esetén se holttérfigyelő, se távolságtartós tempomat nem érhető el, s a hátsó övek becsatolására sem piktogramokkal, hanem - természetesen nem minden nyelven elérhető - szöveggel figyelmeztet. Ezért most jól leszerepelt az Euro NCAP-nál, melynek pontozás-átalakítása egyrészt lehetett arra a válasz, hogy ne kapjon minden autó ötcsillagos eredményt, másrészt most mégis úgy tűnik, hogy kilóg a lóláb, hiszen a Mégane továbbra is ugyanúgy óvja utasait, mint eddig. Nem a Mégane biztonsága lett rosszabb, hanem az Euro NCAP mostani minősítése teljesen más, mint a korábbi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?