Szinte bármivel működik a Toyota új belső égésű motorja

Kitart a Toyota a belső égésű motorok mellett, új blokkjuk jóval hatékonyabb a korábbiaknál

Jöhet benzin, e-üzemanyag, biodízel vagy hidrogén - a Toyota új fejlesztésű erőforrásai mindegyiket képesek elégetni, ráadásul még kisebb méretűek is.

Nem mindegyik autógyártó kapkodja el az elektromos meghajtásokra való átállást: a Toyota a tömeggyártók közül szinte utolsóként dobott piacra villanyautót - bár igaz, a hibrid motorok között első volt a japán cég. Még mindig több vasat tartanak a tűzben, sőt: szinte az összeset. Van már ugyanis villanyautójuk, támogatják az e-üzemanyagokat, nagy hangsúlyt fektetnek a hibrid erőforrásokra, de fejlesztenek hidrogénhajtású modelleket is. Mindezek mellett most még az is kiderült, hogy hosszabb távon számolnak a belső égésű erőforrásokkal is.
Hirdetés
Az új motorjuk még fejlesztés alatt áll, de a Carscoops szerint figyelemreméltó képességekkel rendelkezik. Nehéz bekategorizálni, hiszen belső égésű, de nem a hagyományos értelemben vett típusú, ugyanis a hengerekben benzint, e-üzemanyagot, biodízelt, vagy akár még hidrogént is képes égetni. Ez utóbbi egy korábbi fejlesztés hozománya, egy GR Yarisban ugyanis már évekkel ezelőtt kísérleteztek ezzel. Fontos hangsúlyozni, hogy itt nem a Miraihoz hasonló üzemanyagcellás meghajtásról van szó, amikor a hidrogénből állítanak elő áramot, és azzal töltik az akkumulátort, ami a villanymotoron keresztül hajtja a kerekeket. Ehelyett a hidrogént közvetlenül a hengerekben égetik el, mint ahogy a fosszilis üzemanyagokat. A hidrogén viszont gyorsabban és magasabb hőmérsékleten ég, mint például a benzin, ezért a motort át kellett alakítani. Így jött létre az úgynevezett "hőhatékony" erőforrás, ami a hidrogén mellett a fent említett üzemanyagokkal is képes működni. 1,5 literes űrtartalommal szívós és turbós, valamint 2 literes változatban turbós kivitelben készült egyelőre prototípus, ezeket a Toyota elsősorban a hibrid autóiban szeretné használni a jövőben. Ezek a motorok akár 10-20%-kal is kisebbek a korábbi erőforrásokhoz képest, valamint alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk. Egyetlen hátrányuk, hogy alacsonyabb nyomatékot állítanak elő, de a hibrid meghajtásban a villanymotor ezt képes kompenzálni. Az új típusú motorok már az Euro 7-es sztenderdeknek felelhetnek majd meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?