Szoftverfejlesztési forradalomra készül a Toyota

Az önvezető autók korszaka hatékonyabb szoftverfejlesztést igényel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota 2,8 milliárd dollárt tol az új szoftverfejlesztési metódusok kidolgozásába.


Az önvezető autók fejlesztése kemény dió a programozók számára, hiszen az autonóm közlekedésre képes járműveket irányító programok több millió sorból állnak, miközben például egy 10-12 évvel ezelőtti autó vezérlőszoftvere pár tízezer kódsorból állt. Tovább nehezíti majd a dolgukat, hogy a megírásukra fordítható idő nem fog számottevően növekedni, ugyanis a fejlesztési határidőket ugyanúgy a lehető legrövidebbre próbálják faragni a gyártók. A Toyota viszont már most elkezdett felkészülni a megváltozó jövőre, és egy teljesen új fejlesztési irányba tett rendkívüli lépést. A siker érdekében 2,8 milliárd dolláros (körülbelül 785 milliárd forintos) beruházással igyekszik biztosítani, hogy szoftverfejlesztői ugyanolyan kiváló hatásfokkal dolgozzanak, mint a legendás Toyota gyártási rendszert (TPS) alkalmazó gyártóüzemek.
Első lépésként egy vegyesvállalatot hoztak létre a Denso és az Aisin Seiki közreműködésével, amelyek a Toyota legnagyobb beszállítói A névadó autógyártó 90 százalékos tulajdonában álló, Toyota Research Institute-Advanced Development elnevezésű cég élére kinevezett James Kuffner kezdetben körülbelül négymilliárd dolláros büdzsé felett rendelkezhet, feladata pedig az, hogy a Toyotát a szoftverfejlesztés terén is az élvonalba tartozó, új mobilitási szereplővé emelje. A korábban a Google robotikai és felhő alapú kutatási tevékenységeit irányító Kuffner szerint a programozók jelenlegi munkamódszere elavult. Manapság elemenként igyekeznek megoldani összetett problémákat, majd hosszú éveket töltenek el azzal, hogy megpróbálják összefércelni az így kapott részeket. Ehelyett szerinte az írással párhuzamosan kellene ellenőrizni, hogy a programok alkalmasak-e olyan összetett hardverek vezérlésére, mint a Toyota járművei.

Az úgynevezett soronkénti validációt az űrkutatásban és a katonai szoftverek fejlesztésében már évek óta használják, a Toyota viszont szeretné meghonosítani az autóiparban.


Hirdetés

Az új projekthez 1000 programozót szeretnének a Toyotához csábítani, hogy 2020-ra már jelentős eredményeket érjenek el. Az időt azért szabták ennyire szorosa, mert a 2020-as tokiói olimpiai játékok alkalmával szeretnének bemutatni egy tisztán elektromos és teljesen autonóm működésű járműflottát.
„Az alapelv rettentő egyszerű: ha képesek vagyunk olyan autót építeni, amelyet rendkívül megbízható, összeomlás-mentes szoftver vezérel, gyakorlatilag megvalósítottuk a gépkocsit, amely képtelen balesetet okozni” – nyilatkozta Kuffner a végső cél eléréséről.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?