Szolidan a ringen, keresztben a parkolóban
Golf R-t próbáltunk a Hungaroringen, mégis jobb volt a buli a parkolóban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elég jó buli lesz a hétvégi Volkswagen-találkozó a Hungaroringen. A márkabarátok valódi ritkaságokat, vadonatúj autókat és veteránokat is láthatnak, de Ronny mindenképp felkeresendő!
Kinőtte magát a hungaroringi Golf, majd Volkswagen-találkozó, egyre több a lehetőség, az izgalmas program, idén is lesz pályán vezetés
Holnap nyitja kapuit a hatodik Volkswagen-találkozó a Hungaroringen, ma pedig bekukkantottunk az előkészületekbe, az építésbe, és olyan dolgokat próbáltunk, amiket holnap csak a legszerencsésebbeknek lesz alkalmuk. A Volkswagen idén is elhozta a Driving Experience Teamet, hogy a kilátogató ne csak álló autókat, de száguldó sportos Golfokat és egy őrült pilótát is láthasson, aki úgy táncol a ritka Golf Clubsport S-sel, mintha hátsókerekes driftautó lenne.
A Golf R a legerősebb, 310 lóerős és összkerekes, de a GTI Performance is 245 lovas és difizáras, szóval a kanyarsebességek elég meggyőzőek
A mai programunk a ring aszfaltján két blokkból állt; volt egy vezetés és egy autóztatás. Előbbi a Golf GTI 15 lóerővel erősebb és egy differenciálzárral ügyesebb Performance flottájából, valamint egy sor Golf R-ből állt. Mivel utóbbi az erősebb, 310 lóerős 2,0 literes turbó benzines és összkerekes, gondoltam, azt szelídítem meg először. Jártam már a Hungaroringen korábban az A45 AMG-kkel, ami tényleg kiváló móka volt, és annak 380 lóereje is bőven elég volt amatőr kezeim alatt, így a 310 lovas Golftól nem paráztam. Mivel nem csak minket, hanem ügyfeleket is kormányhoz engedtek, a biztonságot fokozottan előtérbe helyezték, így túl nagy tempót nem mehettünk. Egy-egy kanyarban sikerült komolyabb oldalirányú erőket kicsalogatni a Golf R-ből, valamint a 7 fokozatú DSG által a visszaváltásoknál halk puffanásokat a kipufogóból. Tulajdonképpen nem is volt szükség nagyobb tempóra, hiszen egy Golf R alapvetően hétköznapi autó, de nem veszi zokon, ha esetleg, valamilyen véletlen folytán útba ejtünk egy kis pályázást.
A TCR-es versenyautókban ülve átélhetjük azt, amiről a pályázás valóban szól. Az egy dolog, hogy meleg van az autókban, de olyan sebességgel kanyarodnak, amilyennel egy utcai Golf nem tud
Csak a lámpák csereszabatosak az utcai Golfokkal, na meg a váltó kapcsolója. Motorja 350 lóerős, és az egész autó csupán 1285 kiló a pilótával
A hétköznapi R-ből kiszállva bukósisakot húztunk, és már csattant is az ötpontos biztonsági öv a TCR Golf jobb1-ében ülve. A verseny Golfok 350 lóerős 2,0 literes turbós benzinmotorjához sperrdifit társítottak. Valódi versenyautó, egyedül a váltókar lehet ismerős és a karosszérián is csak a lámpák csereszabatosak egy utcai GTI-vel. Itt már volt rendes tempó, kis előzgetés, hogy lássuk, milyen a versenyhangulat és az adrenalinszint hirtelen felugrása. Innen lesétáltunk Ronny-hoz a paddock alá. Hogy ki ő? A legszűkebb helyre párhuzamosan parkolás világrekordere és nem mellesleg azzal a ritka Golf Clubsport S-sel jár, amivel a parkolóban várt ránk.
Ronny "C´Rock" Wechselberger autója egy korábbi Norschleiffe csúcstartó, a legerősebb GTI, a Clubsport S. Hatos kézi váltójával ugyanolyan könnyű, mint a TCR versenyautó, nagyon közvetlen és elképesztően kezes
Pici gáz, kuplung kinyom az első bójánál, másodiknál húzzuk a kézit, majd a harmadiknál egy fél fordulat a kormányon és fék - Magyarázza Ronny. És egyébként tényleg nem volt nehezebb, mint ahogy elmondta, harmadjára sikerült párhuzamosan betenni a Golfot a helyére
Ronny valódi őrült, akinek a hétköznapi autója nem hogy piszok jó időt megy a Nordschleifén, de még hidrós kézi is van benne - bár azt mondja, hétköznap azt egyszerűen leköti a rendszerről, úgy legális. Megtanított minket, hogyan parkoljunk stílusosan, majd megmutatta, hogy kell úgy megtáncoltatni egy elsőkerekes autót, hogy még egy hátsókerekes is megirigyelje és azt, amit mi balra előre kézifékkel megcsináltunk, ő hátrafelé kezdte el és egy 180 fokos fordulat után tűpontosan a két bója között fejezte be. A hétvégén 12 szerencsés vezetheti a pályán a GTI és R Golfokat, valamint Ronny is vállal néhány fuvart, meg persze bemutatót és egy szerencsés egy tetőtől talpig leszervizelt hatos Golffal térhet haza. Márkabarátoknak kötelező, az autók szerelmeseinek ajánlott a megjelenés.
Ő ezt egy kicsit máshogy tolja, neki megy hátrafelé is, miután tett egy 180 fokos fordulót, de egy sima kanyarodást is olyan szépen csinál, akár egy hátsókerekes autóval. Mindenki megnézheti a hétvégén, hogyan parkol egy rekordtartó