Szonáta gyártósorra és kompakt BMW-re
Így muzsikál az új 1-es BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Most már hivatalos: a bajorok háromhengeres benzin- és dízelmotorokkal hajtják majd elsőkerék-hajtású modelljeiket.
Draeger elárulta, hogy a házon belül N37 kódnéven emlegetett benzines verzió hengerenkénti maximális teljesítménye elérheti az 54 lóerőt: ez megközelíti a cég nemrég bevezetett kétliteres, négyhengeres dupla turbós, közvetlen befecskendezésű, 245 lóerő N20 motor hengerenkénti 61 lóerős teljesítményét. Ebből arra következtethetünk, hogy a motor csúcsváltozata akár 160 lóerőnél is izmosabb lehet. Arra is fény derült, hogy a gyártó angliai Hams Hallban található üzemében építendő motorral akár 95 g/km-es CO2-kibocsátás is elérhető, bár arról a fejlesztési igazgató nem nyilatkozott, hogy melyik karosszériában érhető el ez az érték. Draeger szerint a motor kiemelkedő hatékonyságának kulcsa kiváló hengerűrtartalom/felület arányában keresendő, és emiatt termikus hatékonyság szempontjából az összes jelenlegi BMW motort felülmúlja. Egyesek úgy gondolják, hogy a háromhengeres motort csak költséghatékonysági okokból vezetik be, de a szakember ezt a tévhitet is eloszlatta: "A háromhengeres motor nem olcsó. Ugyanannyira magas technológiai színvonalat képvisel, mint négy- és hathengeres erőforrásaink.”
A motorfejlesztések közepette a cég marketing és PR divíziója sem unatkozott, és néhány kortárs videóművésszel és zenésszel közösen készítettek egy kisfilmet a BMW regensburgi gyárában épülő új 1-esről. Több szempontból is érdemes megtekinteni: érdekes ilyen klipszerűen betekinteni a gyártási folyamatba, remekül vágták a képeket és a hangot egymásra, de az egészből a legszebb, hogy az aláfestőzenét kizárólag az új 1-esből származó zaj- és hangmintákból készítette a szerző, Jonas Imbery. Jó szórakozást!