Tágas, kényelmes, olcsó: Citroën C-Elysée

Itt a Citroën C-Elysée 2,5 millió forinttól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem is rossz áron már nálunk is kapható a Citroën C-Elysée, ami nevénél jóval egyszerűbb, cserébe tágas, kényelmes és racionális szedán.

Pofás, zömök, összetéveszthetetlenül francia. Ez persze egy csúcskivitelű példány

Nem utólag ragasztott a puttony, a C-Elysée abszolút új modell

Szedánkedvelő piac vagyunk (régiónkban durván minden hatodik értékesített autó lépcsőshátú) - ez nem újdonság. Az újdonság az, hogy a Citroën C-Elysée révén tovább bővült a kisméretű négyajtósok tábora. Egész jó az ára, kényelmes, tágas, óriási a csomagtartója, nem is néz ki rosszul, elvileg mindene megvan ahhoz, hogy sikeres legyen. A modell magyarországi bemutatóján sajnos azért fájó hibákra is fény derült, gyorsan kipróbálni pedig az 1,6 literes, 115 lóerős benzinest sikerült.

Hirdetés

A magyarosan céelizének ejtendő, a spanyolországi Vigóban gyártott limuzin konszerntestvérét, a Peugeot 301-est tavaly novemberben vezettük, akkor még egyiknek sem volt ára. Most már van. Előtte tekintsük át, miről is szól a Chevrolet Aveo, a Dacia Logan, a Fiat Linea, a Renault Fluence, a SEAT Toledo és a Skoda Rapid Citroën-emblémás vetélytársa. Nos, főképp a tekintélyes, 506 literes, támlahajtással bővíthető, mondjuk egy kombihoz mérten se így, se úgy nem annyira praktikus, zsanérokkal is büntetett csomagtartóról. És a nagy, komfortos, puha ülésekről, s a gigantikus hátsó lábtérről. Azonban van egy komoly probléma, ez pedig a mindösszesen két fejtámla és az, hogy ezek is csak csökevények. Két gyerek vagy alacsonyabb felnőtt jól ellesz a második sorban, de ez nem mentség a dologra.

Méretes, puha ülések, a második sorban is jó helykínálat jellemzi a Citroën olcsó négyajtósát. A hátsó lábtér egyenesen gigászi, de jobb lett volna, ha a kettő darab fél fejtámla helyett három egészet adna. Sajnos nem így van

Exclusive szinten ilyen, nem riasztóan olcsó hatású a műszerfal

Hogy az anyagok vékonyak és olcsók, bocsánatos bűn egy ár/használati értékre gyúró kocsitól. Hogy volánja mögé ülve egy 406-os vagy épp egy C5-ös ugrik be, "letisztult" műszerfalával szemezve meg a Dacia, ez sem gáz, miként azzal is együtt lehet élni, hogy a modern autók modern extráiból csupán Bluetooth-kihangosító és USB-csatlakozó érhető el. Széria bezzeg a menetstabilizáló elektronika, a 4 légzsák, a 2 Isofix rögzítési pont a hátsó-szélső helyeken, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablak elöl, illetve a teljes értékű pótkerék. Kár ugyanakkor, hogy tengelyirányban nem állítható a kormány. A belépő Tendance szint feletti Collection felszereltség már ködlámpát, elektromosan állítható és fűthető tükröt, manuális klímát, osztottan dönthető hátsó üléstámlát, MP3-as/CD-s rádiót is ad, míg a csúcs, kívülről krómdíszeiről és alufelnijéről megkülönböztethető Exclusive ellátmány kormánya és váltóbotja is bőrözött, ablakait a második sorban is villanymotor mozgatja, szintén manuális klímája digitális kijelzős, Bluetooth-os és USB-s hifije a kormányról, pontosabban mögüle vezérelhető, s még könyöklővel is kényeztet. Tempomat, tolatóradar, ülésfűtés? Van, nem vészes felárért.

Jó nagy, több mint 500 literes a csomagtartó, a padló alatt teljes értékű pótkerék figyel, a pakolásnál belógó zsanérokkal kell számolni és hadakozni. Felszereltségtől függően a hátsó üléstámla egyben vagy osztottan dönthető. A csak műszerfalról vagy kulcsról nyitható csomagtérajtót elképesztően vékonyka lemezből sajtolták

Egyhatosként igen fürge a C-Elysée. Az igazán takarékos autózásért lelkesedők 3 hengeres benzines és persze HDi dízelmotort is választhatnak

Motorból kétféle benzines és egy dízel választható. A kisebbik, 3 hengeres benzineshez nem volt szerencsénk, a bemutatóra 1.6 VTi-t és 1.6 HDi-t sorakoztatott fel az importőr. Mindkettő régebbi fejlesztés, de egyáltalán nem elavult erőforrások, kiváltképp nyilván a 92 lóerős és 230 Nm nyomatékú gázolajos a takarékos a maga 4,1 l/100 km-es vegyes fogyasztásával. A próbált benzines viszont meglepően fürgén viszi a bódét (100 km/h-ra 9,4 mp alatt gyorsul), s ez a 115 lóerőn kívül a csak 1,1 tonnás tömegnek is köszönhető. Az opciós (4 fokozatú) automata váltó valamelyest az étvágyon és a dinamikán is ront.

Citroën C-Elysée - műszaki adatok

  1. Hosszúság, szélesség, magasság: 4427/1748/1466 mm
  2. Tengelytáv: 2652 mm
  3. Csomagtartó: 506 l
  4. Saját tömeg: 1029-1141 kg

VTi 72 VTi 115 HDi 92
Lökettérfogat (cm3) 1199 1587 1560
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/8
Váltó típusa/fokozatok száma kézi/5 kézi/5 vagy
automata/4
kézi/5
Teljesítmény (LE 1/perc) 72/5500 115/6050 92/4000
Nyomaték (Nm 1/perc) 110/3000 150/4000 230/1750
Végsebesség (km/h) 160 188 180
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 14,2 9,4 (10,8)* 11,2
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,2 6,4 (7,1*) 4,1
CO2-kibocsátás 119 148 108

Innen, a kormánytól balra nyitható a csomagtérajtó. Az ESP széria, a klíma digitálisnak látszó, de "csak" manuális. Az ablakemelők kapcsolói középre, a váltó elé kerültek

Az 5 sebességes manuális váltó a jó öreg PSA-féle, csöppet karcosan és hosszú utakon jár, közepes. A kormány szervorásegítése kellemes, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, lágy hangolású felfüggesztés strapabírónak ígérkezik, a tengelyirányban fix volán miatt nem ideális vezetői pozíciót leszámítva könnyen irányítható, jól átlátható, és elnézést, de egyszerűen nagyszerű autó benyomását keltette a C-Elysée.

Citroën C-Elysée - árak (Ft)

Tendance Collection Exclusive
VTi 72 2 800 000 3 120 000 3 320 000
VTi 115 3 470 000 3 670 000
VTi 115 Aut. 3 870 000
HDi 92 3 570 000 3 860 000 4 110 000

Mindez mennyibe kerül? Ahogy táblázatunkban is látható, a C-Elysée alapára 2,8 millió forint, ami 2,5 is lehet - házon belüli finanszírozással (amivel +2 év garancia és 1 év ingyenes casco is jár). Olcsó szedán a Citroën C-Elysée? Az, de nem a legolcsóbb. A SEAT Toledónál és a Skoda Rapidnál persze sokkal olcsóbb, s a Chevrolet Aveóhóz képest is az, de a klímás VTi 72 Collection ugye listán már 3,12 millióba kerül, s ennyiért (Fiat Top finanszírozással) dízel Lineát kapni. Vagy ott az 1,6 literes, benzines (rövidesen megújuló) Renault Fluence 3 millióért nem csak klímával, tempomattal is... De ami rendesen alávághat a Citroënnek (is), az a mindjárt érkező Dacia Logan - meglátjuk.

Harmonikus forma, 2,8 (házon belüli finanszírozással 2,5) milliós alapár. Nem rossz

A mindenesetre megfizethető és hibáival együtt is kellemes (és baromi tágas) C-Elysée-ből itthon évi 200 darabot szeretne értékesíteni az autócsere-programját (a nagy sikerre való tekintettel) meghosszabbító Citroën úgy családos magánvásárlóknak, mint céges ügyfeleknek.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Én azért azt kicsit korainak tartanám , hogy elkopik végig a nyugvó csapágysor 195000km-nél. Elvileg már akkor nekem is kellett volna cserélnem de még mindíg megy a gyárival. Ja és fateromnak a kappájánál is kellett volna már cserélni csak neki már 500000km-nél több van benne (2.4jtd) de mindíg a gyárival fut. Ráadásul ő oktató autónak használja ott aztán kap hideget meleget. Igaz az is több sebből vérzik de még gurul. Ezt nem azért írtam le , hogy adjam alád a lovat csak látom neked is kappád van.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    A berlingóra visszatérve azért kellett motortgenerálozni mert elkoptak a hajtókar csapágyak. ( fekvő, nyugvó csapágyak. Azt még nem is említettem, hogy több alkalommal volt olyan is hogy kiiírta a check engint service és leállt ott ahol volt. Onnantól trailer vitte el. Gondolom rálehet fogni azt is hogy biztonsági okokból állította le a kocsit , hogy ne romoljon tovább. Amúgy 10 éves korára lett belehajtva 412000km. De ez a 280000km nem tartanám olyan soknak. Énnekem van 1 retkes kis 1.3-as mjet puntom most lesz benne 260000km de a tizedét nem költöttem rá mint unokatesóm a berlingójára. Ja és anno én is újonnan vettem szalonból most már 7 éve.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    [i]“… nem szabad elfelejteni, hogy a futószalagról lekerülő hibás autókat évekig itt adták el magyarországon.”[/i]

    Ez azért elég érdekes lenne 🙂 Egyetlen gyártónak sem érdeke, hogy selejtes autót adjon el akárhol is. És miért pont Magyarországot szemelték volna ki? Miért nem Ukrajnát, Indiát, vagy valamelyik afrikai országot? Ez az egész olyan összeesküvés elméletszerű. Biztos van olyan, hogy valaki vesz egy autót, ami meghibásodik, és sajnos olyan is előfordul, hogy a garanciát nem tudja érvényesíteni, és bírósági ügy lesz a vége, de azért nem ez az általános.
    Ha a gyártó – és mindegy, hogy melyik gyártó – talál egy szériahibát, akkor minden alkalommal gyári visszahívásra és a hiba díjmentes javítására kerül sor.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Sok okos tojás csak szájal feleslegesen, azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a futószalagról lekerülő hibás autókat évekig itt adták el magyarországon. És ez mára már nem titok. Rengetegen futnak a pénzük után, mert nem javították meg, vagy cserélték ki az autójukat.
    A http://www.selejt.hu oldalon a történet csak egy a sok közül, mert kevesen mennek el a végsőkig, kevesen mernek újat húzni a mai korrupt világba egy multi céggel, na meg persze kevesen is tudnak rá áldozni. Aztán, ha figyelmesen elolvassa valaki a dokumentumokat, akkor könnyen megérti, hogy miről is van szó, mekkora szemétséget csinálhatnak meg hazánkba a multi cégek. Már csak a kiállás véget sem illene mocskolni olyanokat, akik kiállnak az igazukért, mert vannak akiket a tv gyártó, mobil gyártó, kerékpár gyártó, munkáltató stb. multi károsít meg. Most akkor ha valaki leírja, hogy nem venne soha négy karikás autót mert az kizsákmányolja a magyar munkaerőt, mert tized annyit fizet neki mint németországba, akkor azt is hurrognánk? Ugyan már! Max. elolvasná a kommentet az ügyeletes marketinges, aztán kerítene pár mosdató, dícsérő kommentet.

    Szóval megvesz valaki 6-7 millióért egy autót, ami széria hibás és használhatatlan volt, elment a fogyasztóvédelemhez ott megmondták, hogy igaza van, segíteni nem tudtak rajta, mert már addigra elvette a kormányzat a végrehajtási jogkört a szervezettől. Aztán per lett belőle, rengeteg korrupcióval, hiába az internetes, tv-s, újságos megjelenés semmi hatása, hiszen ez egy hatalmas szennyes, amit érdemes takargatni, mert egy kárpótlás is lavinát indíthat el, ami milliárdokba is kerülhet. Ezért már érdemes számlát hamisítani is.

    Tényleg, hallott már valaki arról, hogy a gyártó cáfolja az ügyben megjelent állításokat?
    Nem hallotta, mert nem is cáfolja! Akkor meg miért ne lenne igaz?

    Ja és gondoljunk bele csak úgy nem megy ki házkutatásra a nyomozóhatóság egy multi céghez, ha nincs rá elég indok! Persze ellehet mindent sikálni, hiszen egy velejéig korrupt országban élünk, de attól még igaz marad.

    Sok okos tojásnak meg annyit, hogy fogadjuk már el a valóságot, teljesen gagyi védeni a védhetetlent, főleg a jelen témában!

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Amilyen magas km. étékeket írsz, majdnem, hogy normális néhány fontosabb alkatrész cseréje. 280 ezer km. az nagyon durva, és valóban kérdéses, hogy mennyi idő alatt ment annyit. Másrészt ilyen és hasonló példákat szinte minden kocsira lehet mondani. Nekem is van olyan – elég jó modú – ismerősöm, aki tizenakárhány millióért megvette a Volvo XC90-es terepjárót, aztán több alkalommal előfordult, hogy a kocsi egyzerűen megállt az úton elektromos hibák miatt és jöhetett a trailer. Ettől persze a Volvo még nem rossz kocsi, de vannak ilyen esetek. Ráadásul sok autó nemzetközi kooperációban készül különböző gyártási helyeken sok-sok helyről, országból származó alkatrészekből. A japán autó fanok pl. azt mindják, hogy csak az az igazi japán kocsi, amelyik Japánban is készül. Szóval én továbbra is azt mondom, hogy lehetnek előítéletek, de nagy különbségek nincsenek.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Anno unokatesómék vettek újonnan az elsők közt forgalmazott berlingo HDI-t rengeteg baj volt vele. 20000km-ként vitték szakszervízbe fehérvárra. A szakszerű javításra nem lehet fogni a hibalistát. 40000km-ként fékbetét csere, 195000km-nél motorgenerál búgott sípolt az autó, kettőstömegű lendkerék csere, 110000km-nél klíma hiba, 80000km-nél télen hidegben egyenetlen alapjárat túráztatta magát alapjáraton, 280000km-nél generátor felújítás, állandó elektromos hibák, többszöri check engine hiba több napot ácsorgott szervízben mire kiderítették mi baja.A 2. történet egyik ismerősöm aki peugeot szervízben dolgozik budapesten megvette főnöke 407-ét 15000km-el 30000km volt az autóban mikor jelentkezett nála az első hiba légzsák visszajelző hiba. Komplett egység csere. Neki könnyű így mivel peugeot szervízben dolgozik könnyen hozzáfér az alkatrészekhez. Hát köszönöm de nem kérek én se francia autóból. Ja és , hogy kollégám autóját említsem renault scenic 1.6 benzin szintén motorkód hiba. áááá köszi nem.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Nekem Citroenem van, 2 éve van meg (használtan vettem), de teljesen elégedett vagyok vele. Van a családban más francia kocsi is, azzal sincs semmi gond. Korábban volt német kocsim, azzal több probléma volt, de talán csak amiatt, hogy jóval korosabb volt, és az évek itt sem hazudnak. Amikor a Citroent vettem, nem a márkát választottam, hanem a cél egy jó kombi vagy egyterű volt. Aztán az egyterűre esett a választás, aminek a végén – több egyéb szempontot is figyelembe véve – egy Picasso tulajdonosa lettem. Nem bántam meg, jó választás volt.
    A francia kocsiknak valamiért valóban rosszabb hírük van. Az “urban legend” leginkább annak köszönhető, hogy volt korábban egy két rosszul sikerült széria, amiben elsősorban elektromos hibák voltak (pl. régi Renault Laguna). A rossz hír talán annak köszönhető, hogy ezek a rosszabbul sikerült típusok akkor kerültek a piacra, amikor Magyarország a rendszerváltást követően elkezdett a nyugati (távol keleti) autókra szocializálódni. Egyrészt azóta rengeteget fejlődtek, másrészt másoknak is voltak rosszabb szériáik (még a Hondának és a Toyotának is), csak annak nem lett akkora “sajtója”, illetve a korábbi megbízhatóságukról szóló legendát nem rombolták le.
    Szóval mindenből lehet kifogni jót is, vagy szerencsétlenebb esetben rosszabbat is, de manapság egy francia semmivel nem rosszabb, mint egy német, vagy egy japán.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Végigolvastam “Jenő Úr” eddigi megnyilatkozásait és arra a következtetésre jutottam, hogy egy erősen frusztrált egyén, aki orvosi kezelésre szorul. Sikerélménye még nem lehetett az életben, nővel még nem volt dolga, valamiféle hiányosság következtében és autója sem volt. Az ilyen beteg “embernek” tényleg főnyeremény az internet kommentelési lehetősége, mert állandó mellőzöttségét, kisebbrendűségi érzését itt kiélheti! Régen az ilyenek rejtve maradtak, mert irogatták névtelen leveleiket, de azokat csak a címzett olvashatta.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Jenő Úr, mi? 😀 …
    Öreg, aki ilyen ízléstelenül beszél egy nővel, az minden csak nem úr!
    Tudod azok szokták ezt a stílust képviselni, akik életképtelenek az életben vagy egy nőhöz ..
    A francia autók meg igen is kiválóak, bár nekem nem citroenem van, hanem egy 406-os, az életben nem volt vele semmi gond. Tipikus magyar gondolkodás h a francia rossz, közben meg lófaszt nem értesz hozzá..
    kellemes ücsörgést a váltón

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Autó javítással foglalkozok. Nem a francia autók árasztják el a műhelyt. Szerencsére nagyon sok szakértő opelos és dupla v-és márka tulajdonos ossza az észt akiknek autóiból élünk, mert adnak munkát rendesen. Nekem a hüle autójavítónak Peugeot 307 hdi -im van. 150E km van benne ebből 18E km 12 mázsás lakókocsi vontatás elsősorban hegyvidékes országokban, de még azt se mondta , hogy “hápci”. Francia 12 éve van nálam és nem tervezem eladni. Ettől függetlenül ez a Citroen drágának nevezhető. Majd lesznek jó akciók mert így nem fognak a vevők sorba állni érte.

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Megnyugtattál, hogy nem kell komolyan venni téged mert nő vagy :).
    Kambodzsában nem autókról irogatnál, hanem a férfiak előtt sétálnál 5 méterrel. HOgy miért? Mert ott a föld alatt van, kb 3.000.000 taposóakna. Amúgy is a nők egy dologra használják a kocsit, néha ráülnek a sebváltóra…

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Akinek még nem volt Citroen-je az ne pocskondiázza! A cégünknél jelenleg is több fut. Van olyan dízel C4-esünk (több is), ami 5 évesen 200 ezer km körül jár, jól felszerelt (ülésfűtéstől a nagy navigációig sok mindennel). Lehet, hogy a lelkiismeretes sofőrjeinknek és a szervizelésnek köszönhető, de még soha semmi extra probléma nem volt velük, ráadásul nagyon barátian fogyasztanak. És az elégedettség igaz a Citroen kis teherautóinkra is.
    Öt évvel ezelőtt Opelekkel dolgozott a cég – na ott voltak érdekes dolgok!
    Szerintem az jó, ha a elmondjátok a tapasztalatot, de, hogy ki milyen városi legendát hallott az nem releváns!

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Sosem voltam francia autó fan de ez a sedan kimondottan tetszik,főleg az eleje!
    Tágas,nagy csomagtartójú,eléggé mutatós és értékarányos(sajnos nekünk magyaroknak így is drága).Remélem a megbízhatósága-összeszerelése javul a korábbi Citroenekhez képest…..
    A Rapid minőségibb de pofátlanul drága,a Linea nem valami szép és régebbi típus,az Aveo szerintem nem igazi versenytárs mert jóval kisebb.
    Ami nagyon kéne,az a Honda City(az újabbik),sajnos 4 millától indul,igaz nagyon jól felszerelt.
    Ha most választani kéne,a C-Elysée/301 párosra voksolnék!

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Nekem a formája nem nagyon tetszik, ha már ebből az “olcsó” sedan kategóriából kellene választanom, akkor valószínűleg a Renault Fluence lenne a nyerő. Az 2,99 millió, és ennyiért már minden benn van, ami kell (klíma, 4 elektromos ablak, elektromos tükör, stb.).

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Ha utánanézel az akciós áraknak, akkor azt látod, hogy 3,2-ért egy jól felszerelt benzinest, 3,8 körül egy szintén jól felszerelt 1.6 HDi-t kapsz. Ezeket én nem nevezném drágának, ennyiért csak kisautókat kapni manapság. Az alap verziók nem csak ebben a kategóriában olcsóbbak, a vadonatúj Aurisból is van klíma nélküli fapad, amit 3,9-ért hirdetnek, nem tudom ki veszi meg…

  • 2017.10.30. at 07:40
    Permalink

    Az a baj ezekkel az “olcsó” autókkal, hogy igazán csak a fapados verziójuk olcsó. Ha kér bele a vevő egy – két extrát vagy esetleg egy olyan motort, amivel megy is, az ár igencsak meredeken emelkedni fog.

Vélemény, hozzászólás?