Taxik béníthatják Budapest forgalmát

Korhatár ellen és fix tarifáért demonstrálnak a taxisok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Blokád még nincs, de parkolási tilalom már van, délután pedig felvonulás, útlezárás és vélhetően dugó is lesz a taxisok felvonulása miatt.

Miután az előző héten is mintegy 200 személyfuvarozó tüntetett Budapest tervezett, az autók számára 10 éves felső korhatárt és legalább 1600 köbcentiméteres motort előíró taxirendelete ellen, e héten sem marad taxis tüntetés nélkül a főváros. Míg azonban a múlt héten gyalogszerrel, illetve autóikat tolva indultak a Hősök teréről az Oktogon felé a megélhetésükért aggódó, mostani autójuk kitiltásával szorult helyzetbe kerülő hivatásos sofőrök, ezúttal autóval, de ismét a Hősök teréről, június 4-én 15 órakor kezdik vonuló demonstrációjukat.
A Hősök tere- Andrássy út- Oktogon- Erzsébet körút- Rákóczi út - Kossuth Lajos utca- Városház utca- Bécsi utca- Erzsébet tér- József Attila utca- Széchenyi tér- Lánchíd- Clark Ádám tér- Fő utca- Bem rakpart- Margit híd- Szent István körút- Oktogon- Andrássy út- Dózsa György út nyomvonalon nem csak az említett időponttól, már korábban is forgalomkorlátozásokra és azokból kifolyólag torlódásra lehet számítani. Továbbá az előbbiek alternatív útvonalain szintén az átlagosnál jelentősebb forgalom, dugó várható.
Hirdetés
Az esemény miatt parkolni már június 3., vasárnap 21 órától, június 4-én 21 óráig tilos az ’56-osok terén a Damjanich utca és a Városligeti fasor között. A demonstráció teljes lecsengése 22 óráig is eltarthat, s még nem tudjuk, hogy a mintegy 6-7 órás felvonulást fogja-e követni az 1990-eshez hasonló, akár többnapos blokád. A taxisok azonban állítólag mindenre elszántak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 22:03
    Permalink

    Régen amikor engedélyezték a magántaxizást,akkor csak max 6 éves korig lehetett az autókat használni.
    8-7-2 es tarifa volt érvényben több éven át. Igaz akkor lada dácia,moszkvics,volga,skoda,nagypolák, járták a várost,nem is értem hogyan fértek el ezekben az utasok. 🙂
    Azóta sokat változott a világ. Ha ma 3 vagy 4 rugó alatt nem úszok meg egy utat akkor igenis kapjak valami kényelmet pénzemért.Már szinte luxus manapság taxiba ülni.
    Minden vállalkozásba sok pénzt kell befektetni. Minden más területen vannak előírások,szabályozások.Ez mitől lenne más?

  • 2017.10.30. at 22:03
    Permalink

    Az alapötlet helyes, de a kivitelezés ismét nem cáfol rá, hogy a kárpát medencei nyomortelepen élünk.
    1. Legyenek egységes a megjelenésűek Taxik? szuper ötlet
    2. Egységes tarifák? Kellő civil kontrol mellett működhet
    3. 1600ccm minimum határ? Butaság. Pl. Bécsben egyre több a környezetkímélő hybrid. Ezek javarészt kiesnek így. A trend a kis lökettérfogatú turbómotorok felé vezet pl. 1.4-es 170LE Passat kiesik. Baromság.
    4. 10 évnél öregebb autók kiiktatása? Ez némileg jogos csak embertelen így. Ha egy autócserét segítő támogatási rendszerrel kapcsolnák össze nem lenne ennyire igazságtalan.

    Hajrá Taxisok, de ne az ártatlan többséget nyomorgassátok! Azokra gyakoroljatok nyomást, akik erről dönthetnek. Így csak az utasaitokat bosszantjátok az okostónik pedig röhögnek rajtatok.

Vélemény, hozzászólás?