Tegnap este hivatalosan is bemutatták az Audi A7 Sportback-et

Audi A7 Sportback: tisztára A8, csak praktikusabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A múltból és a jövőből egyaránt merítettek ötleteket az Audi mérnökei az új, ötméteres kupé megalkotásához.

A történelem ismétli önmagát. Huszonnyolc évvel ezelőtt az Audi épp azon volt, hogy nevet szerezzen magának, mint a Mercedes és a BMW vetélytársam, és ennek érdekében piacra dobta Az Audi 100 Avantot. A ferde hátú kialakítás aztán fokozatosan átment a ma ismert kombi farba, és stabil vásárlóközönséget szerzett magának. Most újra itt az idő arra, hogy az Audi nagyautó vásárlói újra közelebbi ismeretséget kössenek a ferde hátú karosszériával, a következő generációs A6-os bemutatkozása ugyanis épp elkezdődött, hivatalosan is leleplezték az Audi A7 Sportback-et, amely nem csak praktikus darabja a kínálatnak, de az ingolstadti márka legnagyobb méretű kupéja is egyszerre.
Úgy látszik az Audi nem szívlelte meg az örök érvényű „ne hergeld az alvó oroszlánt” bölcsességet, hiszen kínálatának legújabb tagját Münchenben leplezte le, mindössze 5 kilométerre a BMW főhadiszállásától. A bajorok ugyan csak a már-már vállalhatatlanul konzervatív, kétajtós 6-ossal vannak jelen a nagy méretű kupék között, de ez hamarosan változni fog, hiszen most már hivatalosan is eldöntött kérdés, hogy a Concept Gran Coupé inkább előbb, mint utóbb sorozatgyártásba kerül. A BMW is rendelkezik majd közvetlen Audi A7/Mercedes CLS vetélytárssal. Egyelőre azonban az Audi újdonságán van a hangsúly.
Az Audi A7 Sportback egy, az A8-hoz hasonlóan hatszögletű hűtőráccsal veszi kezdetét, amelyet alapáron xenon, felár ellenében LED-es fényszórók határolnak. Az oldalnézetnél az Audi 100 Coupé S (1969) ablakvonalát ismerhetik fel a rajongók, hátul az aktív – 130 km/h-nál előbújó, 80-nál visszamenő – hátsó szárny számít újnak. A karosszéria igazi újdonsága az, hogy vegyesen alumíniumból/acélból készült. A kocsi orra könnyűfém, a borítólemezek közül az ajtók/fedelek készülnek alumíniumból. Egyébként rengeteg nagy szilárdságú acélt használnak a karosszériához, amely nem csak a merevséget növeli, de a tömeget is csökkenti – az elsőkerékhajtású, benzines alapváltozat 1695 kg tömegű, és ezt az Audi könnyűnek nevezi. Furcsa, hogy pre-safe rendszer csak akkor van a fedélzeten, ha a tulajdonos megvásárolja a távolságtartó tempomatot, és nem széria ez a nagyon fontos, aktív biztonsági eszköz. Ezt egyébkét igyekeztek a műszerfal esetén is megragadni, karcsú, lebegő formát adtak neki. A kezelés még mindig vezetőközpontú, de eltűnt az az ív, amely elhatárolja a középkonzolt az utastól. Két nagy újdonsága van a belső térnek, a fel a fejjel kijelző, amely – végre – a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat, illetve a fedélzeti számítógép. Utóbbi nem csak azt mutatja, mennyi az átlagfogyasztás, de tippeket is tud adni, hogyan lehet azt még tovább csökkenteni. Az utastér egyébként szigorúan négyszemélyes, a csomagtartó a maga 535-1390 literes térfogatával már nagyvonalúbb. A pakolást könnyíti, hogy alapfelszerelés az elektromotoros csomagtérfedél mozgatás. A motorkínálat négytagú, a 2.8 V6 FSI és a 3.0 TDI egyaránt 204 lóerős teljesítménnyel jelenti a belépő-szintet. Ezeknél alapból csak elsőkerékhajtás van, fokozatmentes automatikus váltóval, a dízelhez opcióként rendelhető quattro hajtás, amelyhez hétfokozatú automatikus váltó jár. A 245 lóerős 3.0 TDI és a 300 lóerős 3.0 TFSI csak összkerékhajtással jön. A szabványos, azaz laboratóriumi körülmények között mért fogyasztást 5,3-8,2 l/100 km-re szorították le a mérnökök. Az erőátvitel újdonsága, hogy az A7 Sportback az RS5-ön bemutatkozott, továbbfejlesztett quattro hajtást kapja. A jórészt alumíniumból készült felfüggesztésben alapáron acélrugók dolgoznak, felár ellenében két sportfutómű és légrugózás is kérhető. Ősszel, a Párizsi Autószalonon esedékes vendégszereplést követően jelenik meg a kereskedésekben az Audi újdonsága.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?