Teherautóval ralizni? Miért is ne!

A Citroën brit képviseleténél megint ralipályára küldtek egy teherautót

Kevés gyártónak fontos annyira az aktív motorsport, mint a Citroënnek. Ezt annyira komolyan gondolják, hogy időről-időre alkalmatlan autókat is pályára küldenek, most épp a Berlingót.


A Citroënnél mai napig aktív a motorsport iránti szeretet és tisztelet, a brit képviselet pedig időről-időre ezt alaposan ki is használja. Legújabb kisáruszállítójukkal is alaposan bejárták a közeli Langley Park rali oktatópályát, sofőrnek pedig a WRC-ben C3-mal induló Esapekka Lappi ralibajnokot választották, navigátora pedig a Citroën brit haszonjármű részlegének termékmenedzsere, Matt Weston volt.
Hirdetés

A finn ralipilóta nem kímélte a vasat, amit a teszt végére úgy értékelt, hogy meglepően kezes, könnyen irányítható még ilyen idegen helyzetben is, de azért a C3 WRC-t nem cserélné le. A dobozos Berlingo egyébként 3 centis hasmagasságemelést kapott, nagyobb abroncsokat és haspáncélt is, hogy bírja azt is, amikor az ugratókról leérkezik. Ezek mellett a fedélzeten volt a PSA csoport kipörgésgátlós elektronikai rendszere is, a Grip Control, melyet homokos talajra állítottak be. A teszt persze csak egy mélyre ható értelmetlen poén, ugyanakkor vidám dolog egy ilyen hétköznapi áruszállítót a porban hemperegni látni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?