Tekerve teszteltünk – Kipróbáltuk a Skoda kerékpárjait!

Tudtad, hogy a Skodánál bringát is vehetsz? Még elektromos is van, kipróbáltuk!

Hogy a Skoda kerékpárt is árul? Naná! Ezzel kezdődött minden, már a 19. század végén, annyira jók voltak, hogy garanciát vállaltak rájuk. Jelenleg is kapni a legmodernebb technikából, mutatjuk a Skoda kerékpárjait!

Komplett csomagot kaptunk, a Skoda bringákat Skoda kerékpártatóra erősítettük egy Karoq tetejére, ez ám a szabadidő-autós életstílus!

Meglehetősen kusza a Skoda története, ugyanis két vállalat összeolvadása után kezdődött az, ahonnan az embléma miatt számíthatjuk a múltat, ám az már jóval előtte íródott. Václáv Laurin és Václáv Klement kerékpárgyártó üzemével indult az egyik szál, olyan bicikliket gyártottak, amikre már a 19. század végén is két év garanciát vállaltak. Nevükkel ma a legmagasabb felszereltségű Skoda modelleket jelzik, a büszke történelem nagy alakjai voltak ők, ha már a márkát nem is róluk, hanem Emil Škodáról nevezték el. Velük párhuzamosan ő is egy rohamosan fejlődő, ám főként tömegközlekedési eszközöket és fegyvereket gyártó vállalatot tartott fenn, 1911-ben döntöttek úgy, hogy egyesítik a mlada boleslavi és a pilzeni gyárat.

Ekkor már a Laurin & Klement is motorkerékpárt gyártott, de elkészült első autójuk is, az S modell, a világon először folyadékhűtéses motorral.

A három bringa összértéke kiad egy új fullos Daciát, de egyenként is egész jó használtautó lenne belőlük

A Skoda kerékpárok különleges dizájnt kapnak, és mindegyiken ott a szárnyas nyílvessző embléma

Ám ez már a dicső múlt, ma az egyik legrégebbi autógyártóként ismerhetjük, amit remek ár-érték arányú autói miatt szerethetünk. Ám ha már autók terén is a szabadidő-autók felé kanyarodtak, érdemes figyelmet fordítani a valóban szabadidő-járműveikre. Tisztességes kínálatot tartanak fönt kerékpárokból, a legkisebb oldalkerekes gyermekbicikliktől a modern technológiával készülő elektromos hajtásúig. Most egy átfogó képet kaphattunk a Skoda magyarországi képviseletének jóvoltából, ugyanis egy szabadidő-autójukat és kerékpárjait is kipróbálhattuk. Három különböző modellt választottunk, hogy minél szélesebb legyen a paletta. Hogy ne csak a kertek alatt próbálgassuk, tisztességes, de nem vállalhatatlan útvonalat terveztünk hozzájuk; körbejártuk a Velencei-tavat.

Karbonszálas vázzal is létezik országúti Skoda bringa, de a sima Road még alumínium vázas, 9,6 kilót nyom összesen

Az első villa szénszálas műanyagból készül, a kormányt jó tapintású gumival vonják be, a fékkarok egyben a váltók is

A Karoqról majd később bővebben is szót ejtünk, most csak a kerékpárokról lesz szó, melyek közül kezdjük talán a leghagyományosabbal. A Skoda 2004 óta a Tour de France kerékpárverseny egyik legnagyobb hivatalos támogatója, így ha már árulnak kerékpárt, az országúti semmiképp sem maradhat ki. A Road talán a legszebb a három közül, ám tény, hogy igazán komolyan kell űzni ezt a sportot, ha valaki ezt választja. A klasszikus, teljesen előre dőlt pozíció nem épp a hétvégi bringásoknak kedvez, nekem ez volt az első ilyen élményem. Lenyűgöző, hogy csupán 9,6 kilót nyom, ami a könnyű alumíniumból készült váznak és a kis légellenállásúra tervezett, ultrakönnyű szénszálas műanyagból készült első villának köszönhető. Az ujjnyi vékony gumik szinte ellenállás nélkül gurulnak, a kormány több pozícióban fogható, és rendkívül puha gumiszalaggal bandázsolták, a függőlegesen álló fékkarok pedig egyben a váltók karjai is. A fék itt bowdenes, annak és a váltóknak a vezetékeit pedig a vázban vezették el, nem lóg ki semmi.

Zárható első rugóstagot és olajos rendszerű tárcsafékeket kap az MTB 29 Full

Hirdetés

A 29 colos kerekek hatalmasak, önmaguk is ügyesen mozognak ki komolyabb egyenetlenségeket is, de a rugók miatt erdőt járni is kiváló

A Skoda bringák stílusában van némi azonos vonás, ám ahogy látszik, a három próbált kerékpár nagyon más karakter.

Ugyanakkor vannak azonosságok, mint például a grafikák dizájnja, mely minden esetben matt fényezésre kerül, a Skoda felirat pedig fényes. A szárnyas nyílvessző motívumos Skoda embléma pedig mindegyiknek ott feszít az elején, akárcsak az autókon. A három bringa közül mindenképp az összteleszkópos MTB 29 FULL áll hozzám a legközelebb. Egy ilyennel bárhol lehet közlekedni, pláne ezzel, amin még ülve is tempósan lehet haladni bármilyen földúton, a hátsó teleszkóp annyira jól kimozogja az egyenetlenségeket. Ekkora kerékpárhoz még nem volt szerencsém, a 29 colos kerekek robusztusak, a gumik háromszor olyan szélesek, mint a Roadé, és a váz is nagyjából annyival vastagabb. Nem jelentősen nehezebb a komplett kerékpár, csupán 11,9 kilót nyom. Hogy lehet ez?

Kiváló sporteszköz a szénszálas vázú MTB, az érdekesebb viszont mind közül az elektromos rásegítésű eBike

A teljes váz karbonszálas műanyagból készül, ezért is nem látni rajta hegesztési varratokat.

A villa itt persze fém, ám a Rock Shox rugóstagot akár a kormányról is blokkolhatjuk egy gombnyomásra, ha éppen aszfalton haladunk vele, vagy hegynek fölfelé, ahol az energia egy része fölöslegesen veszne el az első rugózásban. A hátsó villa rugózását is állíthatjuk, ám ennek már közvetlen kapcsolója van, mely háromállású, teljesen bezárni nem, de jelentősen keményíteni azt is lehet. A fékek itt már tárcsásak, szemben a Roaddal, valamint nem bowdenes, hanem olajos, rendkívül intenzív és gyors fékreakciót ad ez a megoldás, persze nem épp olcsó. Elöl kettő, hátul 11 fogaskerék biztosítja a fokozatokat, akár minimális erő kifejtésével is képesek vagyunk hegynek fölfelé haladni, hogy onnan nagy tempóval lefelé is megtehessük az utat.

Női és férfi vázzal is elérhető, súlya 20,1 kilogramm összesen. Rendkívül jól kiegyensúlyozott, tökéletes egyenesfutású és masszív kerékpár

Teljes töltéssel 66 kilométert ír minimum hatótávnak, a nap végére is csak egyötöde hiányzott a töltésnek, 1-1,5 óra alatt teljesen feltölthető

Mindenképp ki kellett próbálnom egy elektromos rásegítésűt is, a Skoda eBike-ja kapható női és férfi vázzal is, nálunk előbbivel járt. Súlya ennek a legjelentősebb, összesen 20,1 kilót nyom, amiből 2,7 kiló csak az akkumulátor, mely kivehető, és úgy külön is tölthető, de a kerékpáron lévő dokkolón keresztül is vehet föl áramot. 11,6 Ah-nyi áramot képes tárolni, amiből minimum 66 kilométeren keresztül képes segíteni az eBike. A hatótáv itt nem úgy értendő, mint a villanyautóknál, a gázt az adja, ha tekerünk, vagyis csak akkor hajt, ha mi hajtjuk. A kormányon lévő kis kijelzőn egyértelműen leolvasható minden adat, a bal markolat mellett pedig egy ujjal kezelhető a rendszer.

High állásban 230%-ot ad hozzá a tekerés erejéhez, ilyenkor 66 kilométer hatótávot ír, ami akkor adódik, ha folyamatosan tekerünk, és nem megyünk többel 25 km/h-nál.

Addig segít csak a villanymotor, így afölött már nem működik, nem vesz föl energiát, vagyis jóval több mint 66 kilométert tehetünk meg, ha csak időnként segít be a legmagasabb fokozatban. Eco módban alapból 125 kilométert ír, ami 70%-os rásegítést jelent.

Tekerésre ad gázt, vagyis segít, a legkomolyabb emelkedőn is, hátsó váltó is van, így tényleg villámgyorsan érhetjük el a 25 km/h-t

Mindenkinek ideális, fáradtság nélkül tudható le vele egy komolyabb túra azoknak is, akik ritkán bicikliznek

Az eBike ideális bárki számára, a legkomolyabb emelkedőn is elképesztő tempóval haladhatunk fölfelé, a Pákozdra vezető kerékpárúton csak kullogtunk utána a többi kerékpárral. A Skoda bringái viszont nem pont a költséghatékony megoldások, a három közül a Road a legalacsonyabb árú - 451 548 forintos listaárával. Az eBike kétség kívül nagyon hatékony, és a Velencei-tó túra, valamint még 10 kilométer hegymászás után is 33 kilométer hatótávot írt, ám kicsit több mint 1,1 milliós árával némileg visszaránt a földre. A karbonszálas MTB viszi a prímet magasabb, mint 1,5 milliós árcédulájával, ám rendkívül jó élmény és elég jó technika az igazán kemény sporthoz is.

Persze akárcsak az autóknál, itt sem ez a legkomolyabb technika, a kerékpároknak is megvan a maga Land Rovere, Porschéje és Skodája is.

Legközelebb elmondom, miért volt ez a legjobban összerakott Karoq az eddigi tesztautók közül. Maradjatok velünk! 😉

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?