Tényleg gyártani fogják? Opel Astra több mint 300 lóerővel

Újabb képeken az Opel Astra OPC Extreme

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az erősített és karbonnal könnyített hardcore Opel Astra a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Már többet tudni róla, de még messze nem mindent.


Pár nappal a genfi premier előtt az Opel elárult még egy-két dolgot az Astra OPC Extreme sportmodellről. Azután, hogy január végén nagyjából még csak azt tudtuk róla, hogy a legütősebb gyári Astra lesz. És új képeket is kaptunk a „több mint 300 lóerős” fóliázott fenevadról.
Hirdetés
A motor 2,0 literes és 4 hengeres. Alumíniumból, változó szelepvezérléssel, közvetlen benzinbefecskendezéssel és nyilván turbóval. A váltó hozzá 6 fokozatú manuális, a 19 colos felnire szerelt, 245/35-ös első gumikkal együtt a pontosan még nem ismert, mennyi lóerőt és newtonmétert sperrdifferenciál segít nem elfüstölni a kanyarokból kifelé menet.

Az Astra Cup versenyautós alapú OPC Extreme szerencsére nem csupán erősödik, de könnyebb is a „mezei” OPC-hez képest, építői az OPC-részlegnél - méregdrága - szénszálas műanyagok és alumínium felhasználásával mintegy 100 kilót faragtak a kocsi súlyából. Karbon a géptető, a tető, a felni, a hátsó légterelő, a diffúzor is. Acél helyett alumíniumból vannak a kerékdobok, aminek a mélyebb tömegközéppont is a hozadéka.
A futómű keménysége állítható, elöl 370 mm átmérőjű Brembo tárcsák fékeznek 6 dugattyús nyereggel. Bent csak két (Recaro-kagyló) ülést látni 6 pontos biztonsági övvel, hátul bukócsövek utaznak. A kormány szénszálas merevítésű, hasított bőrrel bevont és még sárga díszvarrással is feldobva - az Opel Motorsport színeiben pompázva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?