Tényleg megváltja ez a brit startup az elektromos autógyártást?

Függőlegesen elhelyezett akkucsomaggal nyernének 30 százalék hatótávot - mutatjuk, hogyan!

A Page-Roberts startup cég levédetett egy elektromos autó tervet, melyben az akkucsomag nem az utastérpadlóba kerül, hanem függőlegesen, a két üléssor között helyezkedik el. Ezzel elméletük szerint forradalmasíthanák az elektromos autók világát.

A cég álláspontja szerint a megszokottá vált építési mód "felesleges magasságot, tengelytávot és szerkezeti bonyodalmakat" jelent, ezzel rontva a végeredményen. Ők az akkupakk áthelyezésével javíthatná az elektromos járművek dizájnját, felhasználói élményét, légellenállását, ezzel 30 százalékkal megnövelve a hatótávot és 36 százalékkal csökkentve az előállítási költségeket.
Hirdetés
A terveik alapján az autóban - azon túl, hogy alacsonyabban helyezkednének el az ülések - a hátsó sor a menetiránynak háttal foglalna helyet, így minden utas háttal ülne az akkucsomagnak. Ez a dizájn a cég állítása szerint elsősorban városi járművekben lehetne nagy dobás, de sportos négyülésesekben is komoly előnyt jelenthetne. Egyedül a crossoverek és SUV-k tudják ugyanis helykínálati kompromisszum nélkül befogadni a jelenleg elterjedt módszerrel az akkucsomagot, azok pedig magasabb futásköltséggel, nagyobb súllyal és rendszerint - azonos akkucsomag esetén - kisebb hatótávval rendelkeznek. "A tervezés során a célunk a költségcsökkentés, a hatékonyság növelése, a jobb kezelhetőség elérése és a szabadabb dizájnlehetőségek biztosítása volt. Hatékonyság alatt elsősorban a hatótávhoz képest gyorsabb töltést értjük, módszerünkkel ugyanahhoz a megtehető úthoz ugyanis elegendő lenne egy kisebb akkucsomag. Így a töltőhálózat okozta problémák is enyhülnének, ami a másik nagy visszatartó erő." - nyilatkozta Mark Simon, a Page-Roberts technológiáért felelős vezetője.
Hirdetés
Az elmélet egyetlen hátulütőjének a megemelkedő tömegközéppontot nevezte meg, ám állítása szerint ez sem rontaná az autó kezelhetőségét, amíg az akkucsomag kapacitása nem haladja meg a 75 kWh-t. Ezen felül megosztó lehet még, hogy az utasok egymásnak háttal foglalnak helyet, illetve figyelembe kell venni azt is, hogy minden logika ellenére a vásárlók a magasabb vételár mellett is szeretnek magasabb fogyasztású és drágább fenntartási költségű crossoverekkel és SUV-kkal járni, még kizárólag városi használat esetén is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?