Ebből kéne jó sok - a kezdetleges töltőhálózat az egyik legnagyobb probléma a villanyautózással felhagyók szerint
Scott Hardman és Gil Tal nevéhez fűzÅ‘dik az a friss tanulmány, amelybÅ‘l kiderül: minden ötödik tulaj, aki 2012 és 2018 között eladta elektromos autóját, benzinest vagy dÃzelt vett helyette. A tanulmány elkészÃtéséhez a kutatást a Davisben található University of California közlekedéstudományi intézetével közösen végezték. A tanulmányból kiderül, hogy a konnektoros hibrid után a felhasználók kereken 20%-a, mÃg a teljesen elektromos autó után 18%-a választott mást.
A visszatérés okát igazából mindenki tudja, mégis nagyon kevesen gondolnak rá: a töltÅ‘hálózat. A válasz meglepetésfaktora egyedül a helyszÃn, hiszen Kalifornia az egyik leginkább EV-barát hely a világon, Ãgy ott a legjobb a töltÅ‘hálózat is. Ha még Kaliforniában is ez a fÅ‘ probléma, mi lehet máshol? Sokan viszont ezalatt inkább az otthoni töltési lehetÅ‘ség kiépÃtésének lehetetlenségét értik, közel sem biztos ugyanis, hogy komoly beavatkozás nélkül, bármilyen - eredetileg nem erre tervezett - társas, illetve magánház mellett kialakÃtható töltÅ‘. A hálózatról szabvány konnektoron keresztül történÅ‘ töltés lehetÅ‘sége természetesen mindenhol adott, de az a modern elektromos autóknál igen hosszú folyamat lehet.
Egy komoly otthoni töltő felhúzása sokszázezres tétel is lehet, de van, ahol egyenesen kivitelezhetetlen
Az elektromos autók sikeres jövÅ‘jének kulcsa tehát továbbra is a töltÅ‘hálózat fejlesztése. Hiába jó egy termék, ha nincs meg a szükséges háttér a használatához. Ez a kérdéskör minden más alternatÃv üzemanyaggal működÅ‘ járműre igaz, a hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai forgalmazása is (amirÅ‘l bÅ‘vebben
itt olvashatsz) azért csak néhány napja kezdődött meg hazánkban, mert eddig egyáltalán nem állt rendelkezésre tankolási lehetőség.