Terepen nagy, s az ára is jó – Isuzu D-Max teszt
Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.
Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm
A feliratokat eltüntetve bármi lehetne - többen nézték Toyotának, Nissannak is
Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól
Mint egyéb paramétereivel, platójával sem marad szégyenben a Navara, Ranger uralta mezőnyhöz képest, továbbá több mint egy tonnás terhelhetősége, 3 tonnás fékezett vontatóképessége, terepjárási tudománya is hozza az elvárt nívót. Összkerékhajtása forgókapcsolóval aktiválható (100 km/h-s tempóig, míg felezőbe álló helyzetben lehet tenni), terepszögei elöl 30, hátul 23, oldaldőlésnél 49, emelkedésileg 55, ereszkedésileg meg 60 fokosak. Fordulóköre a nem csekély, 3,1 méteres tengelytávnak is köszönhetően 13,1 méter - ezt csúszós úton vagy laza burkolaton - alap hátsókerékhajtással és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával, a hátsó kerekek csúsztatásával nem nehéz csökkenteni. Legalábbis érzetre.
Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél
Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér
Közúton is egész kellemes a D-Max - a merevtengelyes, laprugós üresen pattogás persze ugyanúgy "széria", mint a hátsó dobfék. Elsőre aggasztó a félméteres váltóbot rángása (és az egész kasztni remegése), de amint bemelegszik a 163 lóerős és 400 Nm nyomatékát már 1200-as fordulattól nyújtó 2,5 literes motor, mérséklődik a kerregés és a csörömpölés, elfogja az embert a szokásos mindenen átmegyek fíling. Közvetlenségben a kormány mondjuk semmivel sem jobb, mint bármelyik pickupé az elmúlt egy-két évtizedben (az új Ranger e téren csúnyán veri a bandát), a 6 - irdatlan hosszú - fokozatú váltó botjával meg kiválóan lehetne lekvárt keverni, de kárpótol a motor ereje és takarékossága - a nagyvasat nem kímélve majdnem reprodukáltuk ugyanis a gyári 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztást.
Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni
Milyen a helykínálat, milyen az ülés a "természetesen" már-már személyautós utastérben? A szokásos: bőséges elöl-hátul, semmilyen oldaltartást nem adó. LS Plus ellátmánnyal trendin bőrkárpitos, vezetőoldalon elektromosan állítható. Hátul az ülőlap osztottan felhajtható, a padlóban meg ott vannak a rekeszek a kötelező tartozékokkal és a defektjavítóval, ahogy kell. Számos rakodóhely áll rendelkezésre, az említett LS Plus felszereltség pedig a már szintén említett tételeken túl is igazán gazdag: digitklíma, 6 hangszórós "prémium" hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó, bőrkormány, tempomat, hátsó könyöklő, első ülésfűtés, Isofix gyerekülés-rögzítés, ködlámpa is jár. Amúgy a dísztelen, de jóval nyugodtabb szívvel "bántható" L alapellátmányú D-Max is ad már 4 elektromos (a sofőrnek automata) ablakemelőt, manuális légkondit, centrálzárat, ESP-t és egy rakat légzsákot, szóval messze nem fapados kivitel.
A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg
A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó