Termoszt temperál a 340 lóerős Audi Q3

Igazi buliautó az Audi Q3 red track Woerthersee

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nemrégiben Kínában debütált Audi RS Q3 némiképp átszabott verzióját viszi a Wörthi-tó tuningfesztiváljára az Audi. Ezúttal a teljesítmény helyett az egyediség a lényeg.


Az eredendően a Golf GTI rajongói által életre hívott – idén május 16-án kezdődő – GTI, ma már tuningfesztivál a Volkswagen konszern gyermekének is tekinthető. Nem meglepő, hogy évről évre az Audi is elkészít néhány, a rajongóknak szóló tanulmányt. Ezek rendszerint egyetlen fellépésre szólnak, s kizárólag a fesztivál résztvevői csodálhatják őket.
Idén a Kínában már látott RS Q3 került terítékre, s a 2,5 literes TT RS motorosból született meg a red track névre keresztelt átalakítás. Noha az RS Q3-ban 360 lóerőre húzták a teljesítményt, ezúttal maradt a „csupán” 340 lóerő és 450 Newtonméter. A váltó továbbra is 7 fokozatú kétkuplungos automata, azaz az Audi nyelvén S tronic. A futómű azonban 255/45-ös abroncsokkal szerelt 20 colos felniket és 40 milliméteres emelést kapott, hogy bírja a terepet is. Bár a red track összkerékhajtású, ilyen abroncsokkal valóban kiválóak lehetnek a terepképességei…

A kívülről hatalmas, ötküllős felnijei mellett átszabott, gazdagon krómozott hűtőmaszkjáról, egyedi lökhárítóiról is felismerhető, nevéhez hűen élénkpiros fényezésű red track nem csak hosszanti tetősíneket kapott, kereszttartókat is felszereltek rá, hogy az aktív életmód kifejezéséhez szükséges sporteszközök sora – síléc és hódeszka – rögzíthető legyen. Fedélzeti számítógépe hosszanti- és tengelyirányú dőlésszög-érzékelővel is kiegészített, az Alcantara kárpitozású, fém kapcsolókat is felvonultató utastér legnagyobb különlegessége azonban nem ez, hanem az ülések közötti pohártartóba csatlakoztatható termoszkabát, ami fűteni és hűteni is tudja a bele helyezett palackot. Ilyenből egyébként a csomagtér oldalfalába is tehető egy a hasonló megjelenésű, tölthető elemlámpa mellé. Hogy télen, mondjuk a síbakancs vagy a snowboardcipő felcsatolásakor az audisok hátsója se fázzon, a csomagtér végénél fűthető betétes szőnyeg hajtható a raktérperemre.
Hirdetés

Annak érdekében pedig, hogy a sportokban megfáradt sofőr és utasa gyorsan hazaérjen, a karbonszálas műanyag borításba rejtett 2,5 literes turbómotorral 5,4 másodperc alatt lehetne 100 km/órára érni, s akár 263 km/órás tempó is futható lenne, ha a Q3 red track megvalósulna. Erről azonban egyelőre nincsen hír, talán nem is baj, fáradtan amúgy sem lenne ajánlott ilyen tempót választani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?