Tetejét és két ajtaját is elbukta a faceliftes E-osztály

Bemutató előtt lepleződött le a Mercedes E-osztály kupé és kabrió

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Detroitban mutatkozik be, de már most minden kiderült a Mercedes E-osztály kupé- és kabrióváltozatairól.



Nem sokkal az E-osztály négyajtós és kombiváltozatának faceliftje után, de még a hivatalos detroiti bemutató előtt, a Mercedes a sorozat további két tagjáról, a kupéról és a nyitható vászontetős kabrióról is lerántotta a leplet. Az átfogó átalakítás során a kétajtósok is megkapták az alapmodellekről már ismerős arcplasztikát, de kicsit eltérő formában. Enyhén eltérő a LED-es nappali menetfénnyel tagolt fényszórók vonalvezetése, de még így sem azonos a két új modellváltozat megjelenése, hiszen míg a kabriónál hagyományos osztású a hűtőmaszk és az első lökhárító kombinációja, a kupé agresszívabb kialakítású, nagyobb légbeömlőkkel tagolt orr-részt kapott. A sorozatnak továbbra is sajátossága a négy különálló világítótest elöl, de most egy bura alá költöztették őket, és kívánságra full LED-es kivitelben is kaphatók lesznek. Az autók farrészén dekorációs krómcsík köti össze a hátsó lámpákat, és a lökhárítókba integrált kipufogóvégek körül is fellelhető ilyen csillogó díszbetét, modellváltozattól és kiviteltől függő mértékben.
Hirdetés

Az utasteret továbbra is kiváló minőségű anyagok határozzák meg, az egyedi megjelenés érdekében alumínium és fabetétek közül válogathatnak a megrendelők, a továbbfejlesztett elektromos mozgatású vászontetőnek köszönhetően pedig a kabrió kategóriájának legalacsonyabb utastéri zajszintjét produkálja. Akárcsak az E-osztályban, a két életstílus modellben is átalakították a légbeömlőket és a műszerfalat, a középkonzol központi elemévé pedig a CLS-ből is ismerős analóg óra lépett elő. Kezelőszervek tekintetében is az alapmodell az irányadó, a 7G-Tronic duplakuplungos automata váltóval felszerelt autókban hagyományos váltókar helyett a kormányoszlopra illesztett Direct Select fokozatválasztót, kézi kapcsoláshoz pedig a kormánykerék mögé helyezett + és - jellel ellátott váltófüleket találjuk.

Opcionális felszerelésként a kabrióhoz elérhető a sebességfüggő vezérlésű, légörvényeket és szélzúgást hatékonyan eloszlató Aircap. Ennek légterelő lamellája 40 km/h fölött emelkedik ki a szélvédőkeretből, s dőlésszöge a haladási sebességgel egyetemben változik, hogy minden körülmények között megakadályozza a huzat kialakulását az utastérben, 15 km/h alatt viszont visszahúzódik, hogy ne rontsa el az autó esztétikus megjelenésének vizuális élvezetét. A hátsó fejtámlák közé is helyeztek szélfogót, mely az elfoglalt ülések számától függően áll be automatikusan a megfelelő szintre. A nyitott tetős autózást hidegben is vállalók számára további opcionális extra az Airscarf utastérfűtés.


A kétajtós E-osztály változatokban is elérhető a gyűjtőnéven Intelligent Drive-nak nevezett aktív biztonsági berendezések csokorja. Ezen technológiák megvalósíthatóságát a legmodernebb szenzorok, például a belső visszapillantó tükörhöz épített, 3D-s képet adó sztereó kamera, radarok, valamint az autó mind a négy oldalát figyelő, s körkörös felülnézeti képet adó 360 fokos kamerák biztosították. Mindezek a kerékszenzorokkal együttműködve képesek a térbeli információk kiértékelésére, összesítésére: felismerik a gyalogosokat és a különféle jelzőtáblákat, azonosítják a szembejövő illetve előttünk elhaladó járműveket és burkolati jeleket, és ezek alapján figyelmeztetnek a kialakult, vagy jó eséllyel kialakuló vészhelyzetekre, de az autó önálló leparkolására is képesek.

Alapáron kínálják a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgáló Collision Prevention Assist, valamint a vezető éberségét figyelemmel kísérő Attention Assist felszereléseket, s a biztonsági arzenál igény szerint még tovább bővíthető. Kaphatók a részlegesen távtartó, akaratlan sávváltást megelőző Distronic Plus, a kereszt- és gyalogosforgalmat figyelő Bas Plus, az önmagától fékező és biztonsági berendezéseket ütközésre felkészítő Pre-Safe és Pre-Safe Plus berendezések, valamint a szembejövők elvakítását megakadályozó, mégis folyamatos fénykévét biztosító adaptív távfény Plus funkció is elérhető.

Motorválaszték tekintetében is az E-osztály végig stop-startos kínálata irányadó, de a kupéra és a kabrióra vonatkozó menetteljesítményeket és fogyasztási adatokat még nem hozták nyilvánosságra. A hatféle benzinmotor teljesítménye 184 LE és 408 LE között változik, míg a háromféle gázolajos erőforrás a 170 és 265 LE közötti tartományba esik. Egyelőre még nem tudjuk, hogy a 4 és 6 hengeres motorok mellett a kupéhoz és a kabrióhoz is elérhető lesz-e az E 300 BlueTec Hybrid hajtáslánc, de az biztos, hogy a kínálat csúcsán az E 500 jelzésű 4,6 literes V8-assal hajtott egység áll 408 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm-es maximális nyomatékkal.
Az összes modellváltozat a változó áttételezésű Direct Steer elektromechanikus kormányművel és az adaptív, négyféle alapbeállítással érkező Agility Control felfüggesztéssel érkezik, míg az igazán dinamikus autózásra vágyóknak a Dynamic Handling csomagot kínálja a Mercedes, melyben feszesebb a futómű beállítása, és a csillapítás erőssége mellett a gázreakciókat és váltási pontokat is módosító programok is megtalálhatók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?