Tisztán elektromos és drága lesz a Toyota RAV4 EV

Toyota RAV4 EV: leleplezve

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Los Angelesben a Toyota leleplezte a RAV4 EV szabadidő-autót, ami a nevéből is kitalálhatóan nem hibrid, hanem tisztán elektromos üzemű.


Egy hete még nem tudtuk pontosan, milyen hajtásláncú lesz a régóta rebesgetett RAV4 EV, most viszont már majdnem mindenre fény derült azután, hogy a Toyota a Los Angeles-i 26. Elektromos Autó Szimpóziumon leleplezte szabadidő-autójának környezetbarát kivitelét. A RAV4 EV tisztán elektromos üzemű lesz.
A RAV4 EV tisztán elektromos üzemű lesz Amerikának, inkább így ildomos fogalmazni, bár ahogy a Highlanderből, néhány példány nyilván ebből is eljut majd valahogy Európába. Különben a következő három év során 2600 darab értékesítését tervezi a Toyota az Államokban úgy, hogy a 154 LE teljesítményű villanymotort és az autó közepére, alulra szerelt akkucsomagot a Tesla készíti Palo Altóban, Kaliforniában, áthajózza Ontarióba, Kanadába, ahol aztán becsavarozzák a RAV4-be. Igen, utána a kész kocsit visszaviszik a jó amerikaiaknak...
Hirdetés

Nem is olcsón. A nyár végétől elérhető RAV4 EV ára 49 800 dollár (11 millió forint) lesz, majdnem kétszer annyi, mint ott egy benzines csúcsmodellé (25 ezer). Persze ha nálunk is forgalmaznák, még sokkal többe kerülne, hiszen itthon 8 millióba fáj egy kétliteres, automata váltós, Sol felszereltségű autó...
Az első elektromos, csakis fronthajtású SUV hatótávját 160 km-esre ígéri a sajtóközlemény, 8 évig vagy 160 ezer km-ig garanciális akkumulátorait 6 óra lehet teljesen feltölteni. A sofőr Normal és abszolút stílusidegen Sport módban közlekedhet a papíron zöld RAV4-gyel. Előbbit alkalmazva a gyorsulás 96 km-/h-s tempóig 8,6 mp-ig tart, a végsebesség 137 km/h, utóbbival 7 és 160 a vonatkozó értékek.
Az EV kívül-belül kicsit más a "mezei" RAV4-nél: emblémáin, feliratain kívül eltér a hűtőmaszkjával, a lökhárítójával, a visszapillantó tükrével, a hátsó spoilerével, LED-es menetfényével és alsó borításával - utóbbinak is köszönhetően légellenállási együtthatója (0.30 Cd) csökkent. Utasterét és csomagtartóját (410-1750 l) illetően nem veszített semmit, új az érintőképernyős navigációval a középkonzolon, míg a műszerek háttérvilágítása a Normal módos kékről Sportolva pirosba vált.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:26
    Permalink

    Nos,
    2003-ban kint voltam 3 hétig Californiában, céges kiküldetésben. Már akkor ment előtte egy Rav terepjáró, vagy szabadidő autó vagy minek nevezzük. Hátuljára ez volt írva: FULL ELECTRONIC VEHICLE. Még meg is néztem hogy van-e kipufogója és nem volt. Én ezt nem értem. Ha valaki érti, szóljon!

Vélemény, hozzászólás?