Tízfokozatú DSG a láthatáron
Tízsebességes automata váltót hoz a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem tudni, mikor, de kerek 10 fokozatú DSG-vel támad a Volkswagen. Az überváltót a konszern csúcsgépei kapják majd.
A VW-konszern jelenleg 6 és 7 sebességes DSG, azaz dupla kuplungos automata, helyesebben kettős tengelykapcsolós automatizált váltókat kínál. A hetest 250 Nm-ig, a hatost az ennél nyomatékosabb motorokhoz. De lesz, jön-jön-jön a várhatóan kerek 10 fokozatú egység - Hans-Jakob Neusser, a Volkswagen termékfejlesztési igazgatója kotyogta ki a minap egy bécsi szimpóziumon, hogy javában dolgoznak rajta. Még nem tudni, legalábbis nem publikus, hogy mikor és mely modellekben vetik be, csak az tűnik biztosnak, hogy 500 Nm-rel bírhat el, jó lesz a hosszában és keresztben beépített (sanszosan négyhengeres) erőforrásokhoz, két- és négykerék-meghajtáshoz is.
A károsanyag-kibocsátás visszaszorításán és a fogyasztáscsökkentésen túl nyilvánvaló a marketingüzenet is, hogy a Volkswagen a számháborúban is élen akar járni. Pillanatnyilag a Jeep, a Land Rover és a Mercedes-Benz használ 9 sebességes váltót, igaz, ezek normál automaták, olyan típusúak, amiből a VW-nél "csak" 8 fokozatú van.
Volvo S80 2.4 D aut? Másabb mint a DSG. Tán szerethetőbb is lenne, de ilyen automata csak nagyobb motorokkal jó, és a fogyasztásán meglátszik a telj. veszteség. Nem gondolok a váltóra, mint ahogy a kormányra, a pedálok sem. Olyanok, mint a végtagjaim. Persze velem is elöfordul olykor-olykor, hogy fölé váltók, és ott még erőtlen a motor, vagy magasan felejtem a váltót. Egy másodperc javítani.
Ülj bele egy olyan autóba, amiben hagyományos automata váltó van. Helyre fognak kerülni az elvárásaid.
Gyorsabban. Éppen ma fogalmazódott meg bennem, hogy nem tudom elképzelni, hogy igazán megkedvelném a mai szinten álló dupla-kuplungos automatákat. Tagadhatatlan előnyei ellenére is, utálom ha valami helyettem akar gondolkodni. Ha kitalálná a gondolataimat az jó lenne. De ki tudja hány évtized az még?
Nem is állítottam ilyet. Azt kérdeztem, hogy kézzel gyorsabban teszed-e be hátramenetbe (kézi váltó). Nem. Akkor meg mi a gond? Nekem is gondolkodik az automata váltó. Hova rohansz? Nem értelek titeket.
Hátramenetben, csak a normál DSG kulisszába rakhatod. Ha kézi állásban vagy, azaz a D-ből oldalra jobbra, ott nincs rükverc. Egyébként a DSG minden elindulásnál késlekedik egy kicsit. Előre is, hátra meg még többet.
Szóval, R-be nincs kézi állás.
Kézzel biztosan gyorsan hamarabb teszed hátramenetbe…nem gondolod, hogy oka lehet a késlekedésnek?
Inkább azt oldaná meg a BorgWarner, hogyha rükvercbe rántom akkor ne teljen cca. 2 másodperc mire tolatni kezd a kocsi. Ez főleg akkor kellemetlen ha megfordul az ember egy úton (szabályosan) és nincs elég hely majd tolat egy kicsit, utána meg előre menne. Mindezt 2-3 másodperc üresjárattal.