Több lóerő, nagyobb élvezet – felfrissült a Porsche 911 GT3 RS

Ráncfelvarrott 911 GT3 RS érkezett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frissítési hullámban megelőzte a Cayman GT4-et a 911 GT3 RS, amely a pici esztétikai beavatkozás mellett még több lóerőt kapott.


Mi lehet jobb egy Porsche 911 GT3-nál? Hát, a GT3 RS (esetleg a GT2 RS), hiszen erre a modellre már végképp versenyautó alapként tekinthetünk. Erről árulkodik az utastérben a masszív bukócső-keret, amelyet a karosszéria színére fényeznek, és nem mellesleg a négyliteres, szívó boxermotor az 520 lóerejével, amely a GT-versenyeken látott szintet hozza. A hátsó kerekekhez a speciálisan beállított, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó továbbítja az erőt.
Hirdetés


A modellfrissítés során plusz húsz lóerőt facsartak ki a sportautó boxermotorjából az elődhöz képest. A 9000-es fordulatszámra is képes erőforrással 3,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 kilométer/óra tempót a GT3 RS, a csúcssebessége pedig 312 km/h. A karosszérián nagyítóval kell keresni a változásokat. A legfeltűnőbb elöl a lökhárítók más rajzolata, illetve a csomagtér fedelébe vágott légbeömlők. Hátul természetesen maradt a fix légterelő – ahogy az egy versenyautótól elvárható – bár egy kicsit ezen is módosítottak. Nagyon finoman a hátsó lökhárítót is átrajzolták, illetve az oldalsó légbeömlők műanyag díszbetétjét cserélték még le.

Optimalizálták a kormányművet és a hátsókerék-kormányzást, hogy még pontosabb irányíthatósággal indulhassanak kanyarvadászatra a tulajdonosok és megjelent a kínálatban a Clubsport csomag, felár nélkül. Ehhez jár a már említett bukócső, egy kézi tűzoltó készülék, egy „áramtalanító” kapcsoló, és hatpontos biztonsági öv. A Clubsport mellett még a Weissach csomag is elérhető az autóhoz, amely a márka motorsport divíziójától érkezik és a tömeg csökkentését szolgálja. Szénszálas műanyag karosszériaelemekkel, illetve az utastérben ugyanilyen anyagból készült betétekkel, illetve magnézium ötvözetű könnyűfém keréktárcsákkal járul hozzá, hogy javuljon a tömeg-lóerő arány. A megújult Porsche 911 GT3 RS legkönnyebb konfigurációja így 1430 kilogrammot nyom a mérlegen. Március elején, a Genfi Autószalonon élőben is megmutatják. Addig is az alábbi gyári videóban élvezhető a látványa.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?