Amerikában a Tesla egyik legfőbb riválisa a Mach-E, mégsem ettől várja a nagy profitot a Ford
Hiába várnak idén jelentÅ‘s növekedést házon belül a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning pickup eladási számaiban, összességében a Ford elÅ‘zetesen közel 3 milliárd dolláros veszteséggel számol a 2023-as gazdasági évben. Persze, összességében nem hangzik túl jól a közel 1100 milliárd forintos deficit, de fontos kihangsúlyozni, hogy a villanyprojekt csupán egy kis szelete az amerikai márka stratégiájának. A nemrégiben ismertetett új felállás szerint a Ford három jól elszeparálható részre bontja a termékeit: a Ford Blue a belsőégésű és a hibrid meghajtású járműveket takarja, a Ford Pro a haszongépjárműveket, mÃg a Model e értelemszerűen az elektromos autók szegmensét jelenti.
A Ford az akkugyárak mellett napelemparkokat is telepÃt, Ãgy elÅ‘segÃtve a fenntarthatóságot
John Lawler, a vállalat pénzügyi igazgatója egy interjúban elmondta, hogy teljesen természetes folyamat, ha egy új projekt az első években csak pénznyelőként funkcionál. "
Bizonyára mindenki tudja, hogy a Model e egy kis stratup a Fordon belül, ami természetes módon a kezdeti idÅ‘szakban pénzt veszÃt. Egyúttal viszont képességekbe, tudásba fektetünk, amivel hosszabb távon piaci részesedést szerzünk"- monda Lawler. A Ford jelenleg három akkugyár épÃtésén is dolgozik Kentuckyban és Tennessee-ben, valamint egy 3 és fél milliárd dolláros lÃtium-vas-foszfát akkumulátor gyár épÃtésén is munkálkodnak Michigan államban.
A Pro divÃziótól idén 6 milliárd dolláros profitot vár a Ford
Ugyanakkor az elképesztÅ‘ költségek ellenére nem aggódnak a Fordnál, ugyanis a tervek szerint a haszongépjárművek divÃziója 6 milliárd dolláros profitot fog hozni idén, mÃg a hagyományos autók szegmensénél 7 milliárd dolláros nyereségre lehet számÃtani a Ford gazdasági szakemberei szerint.