Tömény luxus és kényelem az új Genesis G80

Az új Genesis G80 jogosan állhat be az igazi prémiumautók sorába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Döbbenetes megjelenése eleganciát és extravaganciát sugároz, a Genesis G80 belül is ütős, ahogy a felhasznált modern vezetéstámogató rendszerei is.

A Hyundai luxusmárkájának számító Genesis jövőre szóló modelloffenzívája folytatódik. Az amerikai piacon szereplő koreai luxusmárka januárban bemutatta első crossoverét, a GV80-at, most pedig az eddigi húzómodell új kiadását, a G80-at is megismerhetjük. Az új dizájnirányzat több mint ütős, egészen extravagáns, és könnyen felismerhetővé teszi az új Genesis modelleket. Óriási, pajzs formájú hűtőrács dominál az orrán, melynek két szélén négyfelé osztott fényszórókkal világít. A vízszintesen kettészelt lámpatestek karakteres vonásait viszontlátjuk az első sárvédők imitált levegőkilépő résein, valamint a hátsó lámpákon is.
Hirdetés
Forma tekintetében erősen a divat felé vették az irányt, a pompás szedánból kupétetős luxuslimuzint faragtak. A forma lendületesen szűkül hátrafelé, a csomagtérajtó éle patkó formában görbül lefelé az autó két oldalán, az osztott lámpák között pedig nagy betűkkel olvashatjuk a márka nevét. Króm kiegészítőket találunk az autó legtöbb pontján, az alsó élek például körbeölelik a Genesis G80-at. Az új modell 4995 milliméter hosszú, 1925 milliméter széles, 1465 milliméter magas, méretei nem sokat változtak az elődhöz képest, tengelytávolsága maradt pontosan ugyanakkora, tisztességes 3010 milliméter. Ahogy a külső, úgy az új G80 utastere is jelentősen túlmutat elődjén. Az anyagok választásánál a prémiumszegmensben elvártakat válogattak mind a bőr huzatok, mind a fém, vagy a porózus fa díszítések terén. A G80 első üléseiben hét légkamrát helyeztek el a tökéletes testreszabhatóság érdekében, melyek utólagos automatikus korrekciót is végeznek a beállításokon, valamint masszázsfunkciót is tartalmaznak, hogy a hosszú utazás is kényelmes és pihentető lehessen. High-tech oldalon két kijelző szerepel kiemelt helyen, az egyik egy 12,3 colos, 3D megjelenítésre képes monitor a kormány mögötti műszeregységet jeleníti meg, a műszerfal közepén pedig egy 14,5 colos jelenti a multimédia kezelőfelületét, mely Apple CarPlay, Android Auto kompatibilis és persze online kapcsolatos. Az autó amúgy is jelentős szélességére játszik rá a belső dizájn is a műszerfal teljes szélességében kihúzott szellőzőkkel és az egybefüggő felületekkel, mint például a fa borítások. A középkonzolon elegáns fém kezelőfelületet láthatunk, melyen egy tekerőkapcsoló szerepel váltókapcsolóként. Az utastér méreteiben tágasabb, mint a korábbi modell, annak ellenére, hogy a külső sportosabb dizájnt mutat. Lejjebb süllyesztették a hátsó ülőlapot, mellyel értékes fejteret nyertek a hátsó sorban. Teljesen új platformot fejlesztett a Hyundai az új csúcsmodellekhez, a G80-nál pedig 19%-ban használtak alumíniumot a karosszériánál, ezzel pedig 110 kilogrammot spóroltak az elődhöz viszonyítva. Jelentős hangsúlyt fektettek a hangszigetelésre és a zajcsillapításra, az ajtók gumiszigeteléséből is a legjobbat választották, valamint a felnik tervezésénél is szempont volt, hogy a kerekek a lehető legtöbb zajt kioltsák. 20 colos felnikkel nem egyszerű kényelmes és zajmentes futóművet alkotni, ám a Genesis itt is a fejlett megoldások felé lépett. Előrelátó futóművet fejlesztettek, vagyis az autó figyeli maga előtt az útburkolatot és a csillapítást, rugózást annak megfelelően igazítja minden keréknél. Az Amerikában kapható változatok 2,5 literes turbós négyhengeres, 300 lóerős, vagy duplaturbós, 3,5 literes, 380 lóerős motort kaphatnak. Az Amerikán kívüli piacokon az ismert 2,2 literes, 210 lóerős dízelmotor is elérhető lesz, egyelőre nincs arról hír, hogy Európában is bevezetnék a márkát. Az új modell fejlett vezetéstámogató rendszerei között a lassan elvártnak is mondhatóak között kiemelkedő újdonság a tanulni is képes radaros, távolságtartós tempomat, mely megjegyzi a szokásainkat a sűrűbben járt helyeken, később pedig aszerint fog cselekedni, ha legközelebb arra járunk. Emellett holttérfigyelő, aktív sávtartó, ráfutásgátló és parkolóautomatika is rendelkezésre áll, utóbbi Smart Park névre hallgat, és vele az autón kívül állva, a távirányítóról küldhetjük be, vagy hívhatjuk elő a szűk parkolóhelyről a méretes limuzint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?