Tömör gyönyör! BMW M440i Cabrio teszt

Az autózás örömünnepe a BMW M440i Cabrio vezetése!

Hat henger, vérpezsdítő hang, nyitható tető - egy igazán jó élmény receptjének hozzávalói egy helyen.

Tudom, lerágott csont a BMW új hűtőmaszkján rugózni, amelyek a 4-es sorozaton debütáltak, de még mindig érzem, hallom, ahogy erről megy a vita úgy a BMW-rajongók körében, mint az egész autóbolond közösségben. Őszinte leszek, engem is megdöbbentett, amikor először megláttam, de valószínűleg erre a BMW is számított, mármint arra, hogy ez a lépés bizony mindenkit megmozgat majd, senki nem marad majd semleges, így vagy úgy, de mindenki beszélni fog róla. Kell ennél jobb reklám? És akiknek nem tetszett vajon az új M4 láttán változtattak-e a véleményükön? Nálam az M440i Cabrio hozta el az „áttörést”. Nem érdekel már, milyen az orra, ízlésekről vitatkozni amúgy is felesleges, ahogy azt már az ősidők óta tudjuk. Az a lényeg, hogyan érezzük magunkat az autóban, és ebben a gépben bizony fantasztikusan. Hogy miért nem érdekel az orra? Mert az egész autó tökéletes egységet alkot. A hatalmas vesék nélkül talán nem is lenne ennyire egyben az egész. A sziluettje lenyitott, illetve zárt tetővel is kimondottan szép. A kabriók hátsója általában „hosszú”, hiszen kell a tetőnek hely, ahová össze lehet hajtogatni. Ebből kifolyólag „farnehéz forma” alakul ki, de a BMW ügyelt arra, hogy ez ne történjen meg. Nyitott tetővel persze eleve nem tűnik annak, de a vászontetőt felhajtva is megmarad többé-kevésbé a kupéforma.

A nyitás és a zárás műveletéhez egyaránt 18 másodperc szükséges, illetve az, hogy ne haladjon az autó 50 km/h-nál gyorsabban. Meglepően jó egyébként a tető zajszigetelése is, csukott állapotban mintha keménytetős autóban ülnénk.

A modell nevébe szúrt M-betű persze csak a sportcsomagot jelenti, nem a komoly „emmséget”, de már ettől is jóval vadítóbb az autó. Nagyobb légbeömlők feszülnek az első lökhárítón (egy részük csak dísz), illetve hátul is dekoratívabb így a 4-es kabrió, a szürke tükörházak mindenképp árulkodnak a sportcsomagról. Fontos még megemlíteni, hogy a tesztautón a BMW lézerfényszórói ontották a fotonokat, de alapból is LED-egységeket kap a kabrió. Valamint megerősítették a karosszériáját, hogy kevésbé mutasson hajlamot a csavarodásra, ezért hiába használtak sok helyen alumíniumot, illetve néhol (például a csomagtérajtón) műanyagot, a 4-es kabrió tömege így is 1,9 tonna. Cserébe nagyobb is az elődjénél, közel 13 centivel hosszabb, illetve 2,7 centivel szélesebb annál. Csomagtere pedig 80 liternyit gyarapodott, 385 liternyi cucc fér bele. Bent a kabrióhoz mérten egészen nagy hátsó lábtér a legmegdöbbentőbb. Persze az elődjéhez képest a 4 centis tengelytávnövekedés ebben nagy szerepet játszik, ugyanis az új 4-es kabrió 2851 mm hosszú tengelytávval büszkélkedhet. Átlagos termetű első utasok mögött tehát egész kényelmesen el lehet férni, a hátsó utasok lábfejének még az első ülések alatt is marad hely. Természetesen az anyaghasználat méltó a prémium megnevezéshez. A fehér bőr kedvelhető kontrasztot alkot a barna fabetétekkel, illetve zöld külső színnel. Elöl a sportülések végtelenül kényelmesek, az oldaltámaszok is szabályozhatók rajtuk, egyszóval tökéletesen testreszabhatóak. Az első ülések fejtámláiba még fúvókákat is szereltek, amik hűvös időben az utasok nyakára fújnak meleg levegőt, de szintén kényelmes figyelmesség az előrenyúló biztonságiöv-tartó is. A műszerfal a BMW-től megszokott módon ergonomikus, az iDrive rendszer kezelése nagyon egyszerű a tekerőgombbal, de a 10,25 colos képernyőn érintéssel is megoldható. Vagy épp a multifunkciós kormánykerékről, ami viszont még mindig vastagabb a kelleténél. Digitális a vezető előtti műszeregység, 12,3 colos mérettel, ám a hátulról érkező, erős napfényben szinte láthatatlanná válik a kijelző, persze ez csak nyitott tetős autózáskor fordulhat elő. Szerencsére ott a HUD, amely most már még nagyobb felületre vetít, és minden fontos információ leolvasható róla, minden körülmény között. Az élménykabriózáshoz jól jön a profi hangrendszer is, ebben az esetben ez a Harman/Kardon 12 hangszórós hifije.
Hirdetés
Mondjuk az ínyencek számára valószínűleg a hathengeres motor, illetve a kipufogó hangja lesz a nagyobb élmény. A háromliteres, turbós benzines természetesen hosszában foglal helyet az autó orrában, munkáját 48 voltos lágy hibrid rendszer is segíti 11 lóerővel. A 374 lovat és az 500 Nm forgatónyomatékot 8 fokozatú automata sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé, szerintem nem is hiányzik a manuális. A kényelemhez és a sportos használathoz is passzol a szerkezet, ügyesen váltogat, de aki szeretné, maga is beleszólhat a kormány mögötti váltófülekkel. Ennyi erő már komoly sportautós élményt vetít előre, és valóban, annak ellenére, hogy elég nehéz a kabrió, tudja azt, amit egy BMW-nek tudnia kell. Sőt igazából sokféle arcát mutathatja, hiszen adaptív lengéscsillapítóval is felszerelték. Így a nagyon spórolós, a kényelmes és a brutálsportos beállítások között ingázhatunk, akár tetszés szerint is konfigurálhatjuk ezeket. Még a legsportosabb üzemmódban sem rázza le azonban a zsigereinket, ellenben a Sport+-ban már szépen táncol a fara, de nem gonosz kiszámíthatatlan módon. A kormány rendkívül közvetlen, bár kicsit több visszajelzést adhatna, viszont a teljesen önzáró, elektronikus vezérlésű differenciálmű is segít az élmény fokozásában, na meg a durrogó, rotyogó kipufogó is. Ami persze ordítani is tud a közel 7000-es fordulatnál, ha kell, jelezve, hogy épp sportolós módban BMW-zünk. Komolyan mondom, tényleg ritka szépen szól, ám bármennyire is élvezetes a kanyargás vele, azért kabrióként mégis csak a kényelmes cirkálásra termett. Egy ilyen motorral és futóművel, folyamatosan viszket az ember tenyere, vagy lába, hogy jól odalépjen neki, de nyitott tetővel, nagy sebességnél azért csak hoz egy kis kényelmetlenséget a menetszél. Szóval a vaduláshoz inkább a kupé való, a kabrió pedig a „tóparti cirkáló”. Mivel nem mindig bírtam ehhez tartani magam, hiszen szeretem a vadászni a kanyarcsúcspontokat, ezért a fogyasztás is megugrott, a nálam mért 10,8 literből bőven lehet faragni, de még ezt sem tartom vészesnek egy közel 400 lóerős kabriótól.
Hirdetés
Az élmény most sem olcsó, a 4-es kabrió 16 895 000 forintról indul, a csúcsot képviselő M440i már 23 460 000 forint, míg a tesztautó 27 millió forintnál is többe került, persze ebbe már szinte minden extrát belepakoltak, biztonság terén például az alap automata vészfékezés, táblafelismerés, sávelhagyásra figyelmeztetés mellé keresztirányú forgalomfigyelő, távolságtartó tempomat, parkolóasszisztens, illetve a navigációval együttműködő kormányzó és sávtartó asszisztens, is társult. Soha nem tartoztam a vérbeli BMW-rajongók táborába, de ez az egyik olyan modellje a gyárnak, amely segít megértetni velem, hogy miért is lehet rajongani a márka termékeiért. Az M440i Cabriónak egyetlen célja van, mégpedig az, hogy megmutassa neked a vezetés gondtalan örömét!
Hirdetés
Értékelés
Pozitív
Vezetési élmény, hathengeres motor, nyitható tető, minőségérzet
Negatív
Hátulról érkező, erős napfényben nehezen olvasható le a digitális műszeregység
Árak
Tesztmodell alapára
23 460 000 Ft (2021.08.26.)
Tesztautó ára
27 148 000 Ft (2021.08.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Teljesítmény:
278 kW (378 LE) 5500-6500 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1900-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,9 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4770 mm
Szélesség:
1852 mm
Magasság:
1394 mm
Saját tömeg:
1890 kg
Össztömeg:
2390 kg
Tengelytáv:
2851 mm
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Csomagtér:
300-385 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
500 Nm 1900-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
278 kW (378 LE) 5500-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,9 s
CO2-kibocsátás:
177-192 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,8 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?