Top10 autó, ami senkinek sem kell

Láthatatlan autók Magyarországon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.

Nemrég próbáltuk a Dodge Journey Fiat-emblémás változatát, s ez a méretéhez és tudásához mérten különben egész jó áron kínált családi crossover adta jelen cikk apropóját, ugyanis több hónapja kapható modellről van szó, viszont a tesztautón kívül nem igen láttunk más Freemontot az országban. Nézzük hát, melyek a Magyarországon leginkább "láthatatlan" autók zömükben tavalyról, de ahogy toplistánk mutatja, bizony régebbi új típusok is csúnyán belevésztek az ismeretlenség és a feledés homályába. Amikor egy új modellt bevezetnek egy piacra, vélhetően központi döntést követően és azzal a szándékkal teszik az importőrök, hogy majd jól eladnak belőle x mennyiséget, s az x nem árt, ha minél messzebb van a nullától. Érdekes és egyben érthető is egyébként, hogy egy ideje nem mernek értékesítési tervekkel előrukkolni, csupán remélik, hogy a körülményekhez képest sikeres lesz a termék. Aztán van, hogy nagyon nem lesz az. Mielőtt még valaki a máshol bezzeg kezdetű riposztokkal jönne, engedtessék meg, hogy ezúttal magasról tegyünk a külföldre, s kizárólag a mi kis szemétdombunkra fókuszáljunk, szubjektíven rangsorolva.
Hirdetés

10. hely: Fiat Freemont
A bevezetőben említett Fiat Freemont az idei év első három hónapjában - a DataHouse összesítése alapján - 7, azaz hét példányban talált gazdára. Az ugye nem sok. Gruber kolléga állítja, hogy tényleg látott egyet (bordómetálban), higgyük el neki. A népszerűtlenség okai? Amerikai alap, zéró bizalom, Fiat, olasz, zéró bizalom. Nehéz ügy még akkor is, ha nagy, tágas és jóval olcsóbb a riválisoknál. Szerintünk bátran válassza, aki hasonló szerzetben gondolkodik, aki nem sznob, remek üzletet csinálhat vele.
9. hely: Suzuki Kizashi
A szintén tavaly debütáló Suzuki Kizashiból 2012 januárjától márciusig kettőt helyeztek itthon forgalomba. Kettőt. Az importőr annak idején mondjuk hangsúlyozta, hogy borítékolhatóan nem ez lesz a magyar piac kedvenc Suzukija, de akkor is. Kettő. Az is előfordulhat, hogy egyiküket vagy mindkettejüket csak forgalomba helyezte, majd ki is vonta egy kereskedés addig, míg vevőt nem talál rá. Drágán, összkerekesen, torkos benzinmotorral és CVT-váltóval - miközben a kéziváltós dízel a sláger...
8. hely: Lancia Thema
A Thema olyasmi, mint a Freemont, olasz-amerikai nász szülötte. Más kérdés, hogy a Lancia bármelyik modelljét citálhatnánk, egyik sem fogy jól, és akkor még finoman fogalmaztunk. Themából az idei első negyedévben ötöt vásároltak, míg például Audi A6-ból, 5-ös BMW-ből vagy E-osztályos Mercedesből többször ennyit. Német autók iránti imádat? A nagy prémiumtrió hozsannázása? Miről lehet szó? Bizalmatlanság, a szokás hatalma, jelentős értékvesztéssel kalkulálás, stb.
7. hely: Aygo, C1, 107
A Citroën, a Peugeot és a Toyota minije ugyan csak idén frissült (épp van nálunk egy Aygo, hamarosan jelentkezünk a tesztjével), de tanulságos, hogy januártól márciusig összesen 15 kelt el hármójukból. Kisautóból, pláne városi törpéből ugye majdhogynem lehetetlen számottevő mennyiségben eladni, mert a magánszemélyek hitelre vásárlása önerő nélkül vagy minimális önerővel a dicsőfájó múlté. Kíváncsian várjuk, hogy a Volkswagen up! mire viszi, lendít-e rajta a márkanév és a jó sajtó...
6. hely: Renault Wind
A kétüléses Renault Wind sem mai csirke, 2010-es modell, ráadásul nem is rossz játék, mégsem mutatkozik iránta mindent elsöprő lelkesedés és kereslet. Sokaknak nyilván arról sincs a leghalványabb sejtelmük, mi fán is terem. Vagy, hogy egyáltalán létezik. Konkrétan egyet helyeztek forgalomba, miként egy másik Renault-ból, a kisegyterű Modusből is. Utóbbi régebben sem volt populáris, és ezt elsősorban magas árának "köszönhette".
5. hely: Citroën DS4
Négy DS4-et adtak el idén az első három hónapban, tetszik tudni, ez az a prémiumos Citroën, ami egy kissé magasabb, ellenben jóval drágább a C4 kompaktnál. De a DS3-értékesítésekre sem lehetnek büszkék a dealerek, az amúgy szuper kis kocsi havonta egy példányban bír elkelni. Úgy fest, nincs keret csinos holmikra, illetve nincs keret csinos holmikra, ha például Citroën a nevük és nem Audi, BMW vagy Merci...
4. hely: Peugeot RCZ
Franciázzunk tovább: bő két éve azt hallottuk egy sajtótájékoztatón, hogy az RCZ van/lesz olyan menő, mint az Audi TT, annál viszont olcsóbban. Nos, a Peugeot kupéja valóban menő, olcsóbb is a - szintúgy menő - Audinál, mégsem veszik és viszik. Nem, mint a cukrot, hanem kábé semennyire. A TT esetében idén 3, az RCZ-nél 1, azaz egy eladott darabról beszélünk. Itt is játszik a presztízs- és a bizalomhiány, miközben a germán gép minőségében senki sem kételkedik. És ha még egy Peugeot-t szabad említeni: 4007-esből is csupán egy fogyott márciusig. Nem is árulják, ahogy a C-Crossert sem. A harmadik iker Outlandert igen. Jönnek majd a frissített kiadásaik...
3. hely: SEAT Exeo
Ne csodálkozzunk, ha az Exeo szó hallatán nem kevesek visszakérdeznek, hát az meg mi? Ja, hogy a korábbi Audi A4 reinkarnációja? Hát kinek kell egy régi-új autó? Ráadásul SEAT-ként. Fordított esetben elképzelhető, hogy a múlt SEAT-jából gyúrt Audi-emblémás jelent megvennék a népek... A VW-konszern spanyol leányvállalata Magyarországon az Alteával sem arat, noha négyszer annyit adtak el belőle, mint az Exeóból. A szomorú számok: 4 és 1.
2. hely: Volkswagen Scirocco
Ha képes lenne rá, a Scirocco már megette volna a kenyere javát, szóval nem a legfrissebb modell, no de akkor is érdekes, hogy csupán egyet értékesítettek belőle az év első három hónapjában. Vonzó kupé Volkswagen-jelvénnyel az orrán és a fenekén, elvileg zabálniuk kéne a tehetős rétegeknek. Lehet, hogy elvékonyodtak ezek a rétegek? Nem, mert egy rakás prémiumtermék meg dübörög, gondolhatunk itt megint az Audi, BMW, Mercedes hármasra (főként az Audira és a Mercedesre) és hát a Volkswagenre is. Mínusz Scirocco.
1. hely: C-Zero, i-MiEV, Ion
Megosztott első helyet hirdetünk a Citroën, a Mitsubishi és a Peugeot elektromos autóit "díjazva". Néhányat (egyet-kettőt) persze eladtak (meg elbarterezhettek) belőlük - cégeknek, akik zöldnek mutatkoznak - ez persze nem baj, amennyiben felhívják a figyelmet a környezettudatosságra. A baj az, hogy itthon egyelőre irreális az elektromos autózás a termékek drágasága, a csekély hatótáv és a szükséges infrastruktúra hiányának okán. Hogy kaphatók, nem úgy, mint a kiterjesztett hatótávú Chevrolet Volt/Opel Ampera duó vagy a Nissan Leaf? Sovány vigasz a felhasználók, a magánvásárlók szemszögéből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Múlt héten hoztuk el a Freemount-unkat. Szerintem ár/értékben a legjobb választás családosoknak.
    Egy hasonló felszeretltségű, diesel OpelZafira vagy Ford 10 milliós kategória. Az olasz dízelekről csak jó tapasztalataim vannak (Alfa 159 2,4 JTD, Alfa GT 1,9), ami tönkrement eddig arra BOSCH volt írva … (légtömegmérő, generátor) A formát meg kell szokni, de hat személy mellé befért nagyméretű babakocsi, kismotor, és megszámlálhatatlan mennyiségű gyerekjáték.

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    A Freemont-történet tényleg tragédia… Lehet, sok embernek a szögletessége sem tetszik (most a gömbölyű a “menő”), nekem meg pont ez.
    A helyi (nagyvárosi) kereskedő most adott túl egyen, nagyon akciósan, ott a kocsi színével volt a gond. De legalább megismerem, ha látom. 🙂
    A másik gond ennél az lehet, hogy csak a legfelső felszereltséggel van automata (meg akkor már 4×4 is), nem biztos, hogy mindenkinek a kéziváltós kell.

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    A [url=http://www.suzukiauto.com/build_and_price/kizashi?r=left]$19,794.00[/url] az nálad 2,8 millió forint? Akkor nálad váltok dollárt! 🙂
    Maradjunk 5 millióban. De minden egyéb is olcsóbb, mivel az ÁFA sem 27% és nincs regadó sem.
    Presztizse meg csak nálunk nincs. Itthon divat lenézni a Suzukit, pedig semmivel nem megbízhatóbb egy német luxusautó! Ha levesszük az ÁFA-t és a regadót. máris 6,6milló. Az összkerekes meg az USA-ban is $23,424, ami máris közelebb van a hazai nettó árhoz. Ehhez még vedd hozzá, a felszereltséget, már nem is olyan drága!

    Egyébként, volt szerencsém kipróbálni (az XL7-t is) és nem tudom, aki nem próbálta, mi alapján mond kritikát?

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    ,, A baj az, hogy itthon egyelőre irreális az elektromos autózás a termékek drágasága, a csekély hatótáv és a szükséges infrastruktúra hiányának okán. ”

    A gyári elektromos autók drágaságának a kifogásolásával egyet értek, de a többiben ( hatótáv és infrastruktúra ) elárulná nekem valaki, hogy mi az irreális?
    Áram mindenhol van, és nekem szinte 100 %-ban ( de az statisztikák alapján a népek háromnegyedénél is ) megoldható lenne a közlekedés ezeknek az autóknak a hatótávjából.

    A belsőégésű technikának hamarosan VÉGE, a benzinvérűek kezdjenek barátkozni az elektronokkal 🙂 !

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    tökéletesen egyetértek! egy máshol 2.8 millás autót itt dupla áron árulni kizsákmányolás és pofátlanság.Ha 2.8-ért adnák, itthon minden “népautó” eladhatatlan lenne.Ha csak valaki a fogyasztását nézné akkor nem venne ilyet…Nekem a Suzukik közül ez az egy jön be 🙂

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Nem nagyon értem, hogy mit akarsz mondani ezzel az összeállítással. Egy C-s Merci vagy egy 3-as BMW helyett ki venne egy Suzukit? Ha mondjuk a presztizst nem nézi valaki, arra azért gondol, hogy melyiknek mennyi lesz az értékvesztése 5-6 éves korára. Elég nyilvánvaló, hogy a Suzukin sokkal nagyobbat fog bukni, ráadásul azt eladni sem lesz könnyű, szemben egy Mercivel, BMW-vel.

    Azt én sem értem, hogy a Fiat Freemanot miért nem fogy jobban. Talán ennyire nincs pénze az embereknek? A másik akit el tudok képzelni, hogy ebben a kategóriában manapság közel 100 % a céges kocsik aránya (nemrég olvastam, hogy összességében az új kocsiknál 70% céges autó), ott pedig nem mindig számít, hogy a másik márka drágább. Vagy lehet, hogy a különféle lízing konstrukciókkal nem is drágább. Nem tudom, nekem a Freemaont tetszik, csak sajna nincs rá pénzem jelenleg 🙁

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Az XL7-est azért hagytam ki, mert semelyik normális ember nem adna ki 13 milliót érte :DDD De a Kizashiért se fizetnék 5 milliónál többet!! 😀 De az XL7 nem is magyaroknak lett kitalálva, hanem Amerikának, mondjuk a Kizashit se hazai piacra tervezték!

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    A Fiat Freemont agyonverhetné a kategória minden egyes tagját könnyedén, ha az emberek nem lennének annyira seggfejek, mint amennyire viszont azok 😉

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Egy árban:
    Volkswagen Scirocco (új) vagy Suzuki Kizashi (új) vs. Mercedes C osztály (3-4 hónapos) vs. Audi A4 (új) vs. BMW 3 (4-5 hónapos)
    Valaki komolyan elgondolkozik a kérdésen? Tudom német autó kultusz, meg blabla… de akkor is… a fenntartási költségek meg nem akkora különbség, a kopó alkatrészek egy árban vannak…

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Egy árban:
    Volkswagen Scirocco (új) vagy Suzuki Kizashi (új) vs. Mercedes C osztály (3-4 hónapos) vs. Audi A4 (új) vs. BMW 3 (4-5 hónapos)
    Valaki komolyan elgondolkozik a kérdésen? Tudom német autó kultusz, meg blabla… de akkor is… a fenntartási költségek meg nem akkora különbség, a kopó alkatrészek egy árban vannak…

  • 2017.10.30. at 22:40
    Permalink

    Fiat,Olasz zéró bizalom Ez mekkora hülyeség hisz tudvalevő,hogy most a legjobb dízelt a Fiat csinálja.Németek meg szó szerint ontják magukból a szart,rengeteg elektromos hiba porlasztó és nagynyomású szivattyú PL.(kivéve azt amelyikben a Fiat motor van)Enyémben több mint 200000 km van és egyedül most döglött meg benne a főtengely jeladó és érdekes mi a típusa BOSCH szar német termék,tiszta Kína.Sajnos egyik német imádó fan sem meri beismerni magának,hogy ez már nem az az idő amikor a németek megbízható autókat gyártottak PL 123 merci.

Vélemény, hozzászólás?