Tovább csökkent a balesetek száma

Minden harmadik karambol a gyorshajtók miatt van

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első félévben tavalyhoz képest is csökkent a balesetek száma, az okokon belül a gyorshajtás aránya 27-ről 30 százalékra nőtt.

Az év első hat hónapjában tovább csökkent a személyi sérüléssel járó, s a halállal végződő közúti balesetek, valamint az ittasan okozott karambolok száma az elmúlt év azonos időszakához képest - derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság szerdán közzétett jelentéséből. A rendőrség honlapján olvasható előzetes adatok szerint 2013 első felében 6650 személyi sérüléses közúti baleset történt, ami csaknem 3 százalékos csökkenés 2012-vel összevetve. A halálos balesetek száma közel 13, míg a könnyű sérüléssel járó baleseteké úgy 4 százalékkal csökkent. A súlyos sérüléses közúti balesetek száma ugyanakkor majdnem 1 százalékkal nőtt.
Hirdetés
Közúti balesetben tavaly az első félévben 284-en haltak meg, idén június végéig pedig 237-en, ami 16,55 százalékos csökkenés. Több mint 15 százalékkal lett kevesebb az ittasan okozott, személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma is. Az ittasan okozott baleseteknek az összes személyi sérüléses közúti baleseten belüli aránya a tavalyi 11 százalékról 10 százalék alá esett.
Az ittasan okozott balesetek száma csak Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés, Hajdú-Bihar és Nógrád megyében nőtt. Legritkábban Budapesten történt ittas vezetés miatti baleset, az összes fővárosi karambol kevesebb mint 4,5 százaléka ilyen.
A rendőrségi adatok szerint a tavalyi 27-ről 30 százalékra nőtt a gyorshajtás aránya a baleseti okokon belül. Az elsőbbségi szabályok megsértésének aránya 24 százalék, a kanyarodási előírások megszegése pedig a balesetek 15 százalékát okozta.
A közúti balesetek csaknem 60 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, míg a kerékpárosok a balesetek 12 százalékáért voltak felelősek. A tehergépkocsi-vezetők okozták a balesetek 10, a buszvezetők pedig 1 százalékért felelősek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Balkáni gondolkodások tömkelege! 🙁 A sokkal több sebességmérő kíváncsi vagyok mit fog eredményezni. Azt várom, hogy európaibb lesz a közlekedésünk.

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Amikor valaki jogosítványt szerez, megtanulja a szabályokat. Amikor részt vesz a forgalomba, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben mégsem, úgy viselje a következményeit… vagy ne vezessen! Szerintem!

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    A baj csak az, hogy nem 5km hosszan van 60as korlát, hanem néhány száz méter hosszan, előtte/utána 80 a limit, még előrébb pedig 100. Szóval mikor 120-al beleszaladtál a 60as táblában, akkor már legalább 1 kilométer óta 100as korlátba szaladtál bele, illetve kb 4-500m 80as táblába. Én az adott szakaszon 70el futottam bele a traffiba, ami miatt egyelőre nem kaptam ajándék csekket, de gondolom, nem is fogok. Viszont azzal egyetértek, hogy menjenek a p…ba a 60as korlátjukkal együtt, még akkor is, ha sávelhúzás miatt teszik ki…

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Az M5 ös autópálya Újhartyán és Felsőpakony közti szakaszát most újítják fel, ezért forgalom elterelés van, azaz a szembejövőket ugyan arra a pályaszakaszra terelik. A sávelhúzásnál kirakott valami kretén egy 60-as táblát, majd a rend derék őrei be is bújtak alá fényképezni. Mondanom sem kell, hogy úgy rongyoltam bele 120 km-el, hogy csak na. Bár elismerem, hogy a 120 túlzás volt, de a 60 km es korlátozás egy autópályán is az, ha nem nagyobb. Nem azért veszek autópálya-matricát, hogy 60-al kullogjak, majd 5 km-es szakaszon. Most várom a levelüket, melyben kifejtik, hogy az M5-ÖS AUTÓPÁLYÁN A MEGENGEDETT 60 KM ÓRA HELYETT 120-AL közlekedtem. Vicc az egész.

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Ezt a sok értelmi fogyatékos Őstermelőt !
    Ki mondta hogy hajt gyorsan ? !
    Én radikálisabb lennék,…
    100% túllépésnél elkoboznám a verdát ! ! ! 🙂

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Amerikában a sziklás hegységben van olyan rész, ahová nem szabad be menni.Táblákkal erre fel is hívják az arra járók figyelmét.Egyik magyar barátom látván a táblát megkérdezett egy arra járó szolgálati személyt -szóval oda tilos menni-?!- Nem tilos,- válaszolta a rend őre,csak ha mégis arra mész meg is halhatsz !Hozzá tette ,az Egyesült államok az egy szabad ország dönthetsz úgy ,hogy be mész,de nagy rizikót vállalsz azzal.
    Magyarországon minden áron korlátozzák az embereket ,de nem mindig a saját érdekükben.A hatalom túltengése az egész életünkre rá nyomja bélyegét.-Persze, mind ezzel nem azt mondom,hogy éljen a korlátlan száguldás.De azt mindenképp savallom, mikor mondjuk a 90 helyett 106-tal száguldókat azért vadásszák le mert kell a bevétel az illetékes kormányzatnak.És ezzel esetleg egy félhavi megélhetését teszik tönkre egy családnak. – És köszönjük ,-nem kell a tudományos magyarázat,hogy a százhat mennyivel több a kilencvennél !

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Tényleg jobb lenne, ha normális utak építésével foglalkoznának. Pont a napokban volt, hogy egy nőt azért csaptak el, mert belegurult a biciklijével a kátyúba, megbillent és elé fordult az éppen őt megelőzni akaró autósnak. Az már csak hab a tortán, hogy állítólag két nappal később akarták javítani az említett útszakaszt…

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Én azért azt is belevenném a statisztikába meg a traffipaxba, amit soha nem kereteznek be külön a rend őrei: a 30%nyi gyorshajtóból mennyi volt a valódi gyorshajtó és mennyi a relatív. Mert ugye a relatív gyorshajtón nem szednek be traffipaxszal vámot, mert csak akkor tudják megbüntetni a szerencsétlent, ha balesetet okoz/szenved. Akkor meg már minek…? Ez ugyanaz a kategória, mint a motorosok: mindenki haragszik ránk, mert van pár ostoba köztünk, de többet ütnek ki a relatív gyorshajtó négykerekűek közülük, mint ahányan saját ostobaságukból okoznak balesetet…

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Én meg azt mondom, hogy álszent a dolog. Ha tényleg kevesebb balesetet akarnának, akkor normális utakat építenének. A statisztikát meg úgy módosítják, hogy nekik kedvezzen. Ha a balesetet követően a mentőben/kórházban hal meg a sérült mondjuk nem számít halálos közúti balesetnek, mert nem az úton halt meg… stb. trükközni lehet, ez a pénzbeszedésről szól semmi másról. A cél: hajtsál gyorsan a pénztárcádhoz mérten, csak anyagi következménye lehet.

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Ez egy nagy hazugság! Nyilván azért hozták ezt nyilvánosságra,hogy legyen valami ürügy az elbaszott 12,5 milliárd (!!) forintra,amit majd a ˝gyorshajtókon˝akarnak kamatoztatni. Hogy is tudják bizonyítani,hogy gyorshajtás miatt történt a baleset?! Hogy haljanak éhen!

  • 2017.10.30. at 01:22
    Permalink

    Ez így torz statisztika.
    Arról nem szól, hogy 1 év alatt mennyien tették le az autót (tehát mennyivel kevesebben autóznak) a magas benzinár miatt. Logikus, hogy kevesebb autós kevesebb balesetet okoz.
    A benzin/gázolaj eladások csökkenésével kellene korrigálni, a baleseti statisztikát.

Vélemény, hozzászólás?